Inlägg från: Gert |Visa alla inlägg
  • Gert

SD näst största parti just nu!

Inget förvånande. SD blir det största partiet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 10:39:57 följande:

Fortfarande 3 år kvar. Med alla kriminella personer de har i sitt parti kommer de att ha sprängt sig själva i luften långt innan nästa val.

Vad tycker du om Allan Karlsson?
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 10:47:38 följande:
    Har ganska svårt att se vad det har med tråden att göra....
    Det har lika mycket att göra med tråden som ditt inlägg om att sverigedemokrater kommer spränga sig själva i luften.
  • Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 10:50:31 följande:
    Ahaaaa, hur tänkte du nu?
    Allan Karlsson gillar att spränga saker i luften.
  • Gert
    Anonym (?) skrev 2015-07-23 10:52:02 följande:

Redan idag sitter SD med många tomma stolar ute  i landet, för att de tvingas sparka sina företrädare pga rasistiska åsikter.

Vilka  klantarslen ska företräda SD 2018, om de skulle få  drygt 20%?

Du måste göra skillnad på kommunpolitiker i någon liten landsort och riksdagsledamöter.
  • Gert
    Anonym (?) skrev 2015-07-23 12:02:45 följande:

Ja, den svenska skolan har varit i fritt fall i många år. Idag ser vi konsekvensen.

Du kan ju inte skylla den dåliga svenska skolan på SD.
  • Gert
    Smecker skrev 2015-07-23 12:22:55 följande:
    Så går det när skattefinansierade praktikanter försöker tänka själva. Hur står det till med bildningen, Gert?

Ingen skyller den dåliga svenska skolan på SD. Däremot skyller de på den dåliga svenska skolan för SD.
    Det är klart att de skyller den dåliga svenska skolan på SD. Allt som är dåligt skylls på SD, trots att de inte har haft någon makt. Folk är inte så dumma och går på sånt, eller jo, några går ju helt uppenbart på det.
  • Gert

Är det inte roligt att inga medier, utom Gudmundson, har skrivit om denna mätning? Glad

Jag antar att övriga journalister är i chock och har svårt att förstå hur det kan komma sig att SD nu är näst störst.

Annat är det i norsk media som skriver att SD är näst störst. Glad

• Gert
    Nerfherder skrev 2015-07-23 17:44:49 följande:
    Ja, för alla medier har fattat det Gert, inte har fattat. Det är inte riksdagsval, i år!
    Hur kommer det sig då att media har publicerat många andra opinionsmätningar det senaste halvåret? 

Anledningen till att media inte gör det med den här mätningen är att SD har gått om Moderaterna.
  • Gert
    Rataxes skrev 2015-07-23 22:40:32 följande:

Ganska tragiskt. Det är bara att glömma ett nyval med såna siffror. Inte ens S + M tillsammans kommer upp i 50%, något man skulle kunnat hoppas på i ett ev. nyval. Man får väl hoppas på den regeringsombildning som det ryktas om. kanske Löfven gör sig av med några oduglingar till ministrar? Ex. Romson, Kaplan och Kunkhe, till att börja med.

Varför skulle det bli nyval? DÖ är ju till för att det inte ska bli nyval.
Svar på tråden SD näst största parti just nu!