En enda röra
Jag å mitt X gick skilda vägar för 6 månader sedan. Det var ett gemensamt beslut och allt var bäddat fören god relation. Vi har två barn på 4 resp 8 år. Vi träffade båda nya relativt snabbt. Jag har valt att ta det lugnt med min medan mitt X har en ny kvinna som redan flyttat in i huset. Problemet är att mitt X helt plötsligt inte kan kommunicera med mig. Han är sur och grinig mot mig och svarar inte på sms som rör barnen. vi har ett schema som vi följer men nu i semestertider är det si och så. Nu i söndags ville han ha barnen sön-lör, han hade tagit extra ledigt från jobbet. Barnen skulle möjligtvis vara hos mig ons-tors om han blev tvungen att jobba. I tisdags skickade jag flera sms där jag fråga hur det skulle bli. Tillslut svarar han att han är ledig, barnen ska vara hos honom.
Idag går jag förbi hans jobb och ser hur hans bil står parkerad. Skickade sms å frågade om han jobbade? Inget svar. Ringde och när han väl svarar säger han att han jobbar och att jag ska skita i vem som passar barnen på HANS dag. Nu hör det ju till saken att det egentligen var min dag...
Nåväl, jag blev orolig och åkte till huset. Där möter jag min 4-åring på trottoaren (kl 20:30). Jag knackar på och nya flickvännen öppnar. Jag förklarar att jag ska hämta mina barn varpå hon snorkigt säger att jag inte får det! jag pratar lugnt och säger att de ska sova hos mig men hon vägrar släppa iväg dom å pratar ner mig totalt inför mina barn.
Blit så ledsen! Fattar inte vad som händer! Mitt X var verkligen världens snällaste så att han beter sig såhär förvånar mig. I mitt huvud cirkulerar det givetvis varför han inte vill att barnen ska vara hos mig när jag är ledig å han jobbar...