• Anonym (Mamma)

En enda röra

Jag å mitt X gick skilda vägar för 6 månader sedan. Det var ett gemensamt beslut och allt var bäddat fören god relation. Vi har två barn på 4 resp 8 år. Vi träffade båda nya relativt snabbt. Jag har valt att ta det lugnt med min medan mitt X har en ny kvinna som redan flyttat in i huset. Problemet är att mitt X helt plötsligt inte kan kommunicera med mig. Han är sur och grinig mot mig och svarar inte på sms som rör barnen. vi har ett schema som vi följer men nu i semestertider är det si och så. Nu i söndags ville han ha barnen sön-lör, han hade tagit extra ledigt från jobbet. Barnen skulle möjligtvis vara hos mig ons-tors om han blev tvungen att jobba. I tisdags skickade jag flera sms där jag fråga hur det skulle bli. Tillslut svarar han att han är ledig, barnen ska vara hos honom.

Idag går jag förbi hans jobb och ser hur hans bil står parkerad. Skickade sms å frågade om han jobbade? Inget svar. Ringde och när han väl svarar säger han att han jobbar och att jag ska skita i vem som passar barnen på HANS dag. Nu hör det ju till saken att det egentligen var min dag...

Nåväl, jag blev orolig och åkte till huset. Där möter jag min 4-åring på trottoaren (kl 20:30). Jag knackar på och nya flickvännen öppnar. Jag förklarar att jag ska hämta mina barn varpå hon snorkigt säger att jag inte får det! jag pratar lugnt och säger att de ska sova hos mig men hon vägrar släppa iväg dom å pratar ner mig totalt inför mina barn.

Blit så ledsen! Fattar inte vad som händer! Mitt X var verkligen världens snällaste så att han beter sig såhär förvånar mig. I mitt huvud cirkulerar det givetvis varför han inte vill att barnen ska vara hos mig när jag är ledig å han jobbar...

• Svar på tråden En enda röra
  • Vanja

Nästa gång han ber om extra tid så säg nej! Kan inte föreställa mig vilken jobbig situation det måste vara... Hoppas det löser sig till slut! (du kanske skulle försöka få till ett möte med ditt ex o hans nya (kaffe lr nåt) o prata igenom saker o ting. Tror det bästa är att bjuda med henne så hon inte blir svartsjuk o känner sig hotad av dog

dig..

• Anonym (Mamma)

Dagen efter allt detta hände kontaktade jag familjerätten så vi ska dit på möte om 1v. Senare samma dag gick jag ut och pratade ensam med mitt X när han kom för att hämta barnen. Han är mer som vanligt när vi pratar face to face. Det som gör mig orolig är att han sätter sin vilja att bestämma före barnens bästa!

• Whitehorse1979
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-25 09:48:18 följande:

Dagen efter allt detta hände kontaktade jag familjerätten så vi ska dit på möte om 1v. Senare samma dag gick jag ut och pratade ensam med mitt X när han kom för att hämta barnen. Han är mer som vanligt när vi pratar face to face. Det som gör mig orolig är att han sätter sin vilja att bestämma före barnens bästa!

Bra.

Och bara så du vet om du inte redan gör det så har hon ingen rätt att vara med där på det mötet.
  • Anonym (Mamma)

jo det vet jag, förutsätter att även han fattar det!

• Whitehorse1979
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-25 12:25:32 följande:

jo det vet jag, förutsätter att även han fattar det!

Haha var inte så säker på det.

En kompis ex släpade med sig sin nya...Hon fick vackert sitta på en pinnstol i 2 timmar UTANFÖR.

• Anonym (Mamma)

Ja man slutar aldrig att förvånas!! Gick igenom min dotters mobil. Upptäckte att hon och sonen sovit hos sin faster tors-fre. Förstår inte varför, varför han gör så! Min dotter hade dessutom skickat flera sms till honom å skrivit att hon ville hem! Han hade inte svarat!!

• Whitehorse1979
    Anonym (Mamma) skrev 2015-07-26 11:35:28 följande:

Ja man slutar aldrig att förvånas!! Gick igenom min dotters mobil. Upptäckte att hon och sonen sovit hos sin faster tors-fre. Förstår inte varför, varför han gör så! Min dotter hade dessutom skickat flera sms till honom å skrivit att hon ville hem! Han hade inte svarat!!

Bara att använda mot honom.
    Umgänge handlar ju om just umgänge och det är ju med honom inte faster.
  • Anonym (Mamma)

Igår var vi till Familjerätten och pratade. Det jobbiga är att mitt X skyller allt som händer å sker på mig. Vår dotter är tydligen sur å tvär hos honom, hos mig är hon glad och positiv. När jag säger att han måste tänka på hur han beter sig i förhållandet till vår dotter kontrar han med att jag är svartsjuk på hans nya. Känns som vi inte kommer någon vart med något.

• Anonym (Mamma)

Igår var vi till Familjerätten och pratade. Det jobbiga är att mitt X skyller allt som händer å sker på mig. Vår dotter är tydligen sur å tvär hos honom, hos mig är hon glad och positiv. När jag säger att han måste tänka på hur han beter sig i förhållandet till vår dotter kontrar han med att jag är svartsjuk på hans nya. Känns som vi inte kommer någon vart med något.

Svar på tråden En enda röra