• Vanilla ice queen

Vilken hårfärg ska jag ha?

Har sparat ut min naturliga hårfärg men upptäckte lite grå hårstrån samt att det känns lite småtråkigt (mörkblond). Om en dryg vecka blir det frisören. Men jag velar lite kring vilken hårfärg jag ska ha, rött eller blond? Vad tycker ni? Eller kanske någon helt annan färg?

• Svar på tråden Vilken hårfärg ska jag ha?
  • Vanilla ice queen
    En PantherTant skrev 2015-07-22 21:18:50 följande:

Absolut rött! Passar din hud bättre och ger ett yngre o piggare intryck.

Tack! Ja det kanske stämmer. Ser lätt lite rosaflammig ut i blondt...
  • Sockervaddspinnen

Jag skulle säga brunt. Lite kopparbrunt kanske? (Alltså med lite rödton, fast mer åt det bruna hållet).
    Men om det är att välja mellan de färgerna på de olika bilderna, så säger jag den röd-orangea (du ser mycket yngre ut på den bilden).

• Scratt

Gillar den röda färgen bättre på dig men älskar frisyren på första bilden

• Mascaraklumpar

Helt klart blond!

• Vanilla ice queen

Min sambo säger röd och de flesta vännerna jag frågat också men jag trivdes nog bäst med blondt. Fast sliter ju så My att bleka. Så svårt.

• Vanilla ice queen
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-22 22:01:20 följande:

Jag skulle säga brunt. Lite kopparbrunt kanske? (Alltså med lite rödton, fast mer åt det bruna hållet).
    Men om det är att välja mellan de färgerna på de olika bilderna, så säger jag den röd-orangea (du ser mycket yngre ut på den bilden).

Hmm tanken har slagit mig att ta lite ljusare röd brun.
  • Sockervaddspinnen
    Vanilla ice queen skrev 2015-07-22 22:12:07 följande:
    Hmm tanken har slagit mig att ta lite ljusare röd brun.
    Ja, gör det!
    Blir det helt fel så kan man ju göra om det. Men jag tror att det kommer att bli top notch! Flört
  • Vanilla ice queen
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-22 22:14:54 följande:
    Ja, gör det!
    Blir det helt fel så kan man ju göra om det. Men jag tror att det kommer att bli top notch! Flört
    Hmm ja, man kanske kan göra det i slingform och få in lite ljusbrunt och rödblondt... Haha det har jag inte ens tänkt på innan
  • Aniiee

Vad du än väljer ska du absolut ha varmare toner än det blonda du har. Röda toner, men inte nödvändigtvis rött. Spontant säger jag typ honungsblont om du vill ha blont hår, riktigt mörk/vinrött om du vill ha rött eller mellan/mörkbrunt med röda toner, om du vill ha mörkt.

(Hjälp, fick lite flashbacks från ett gammalt jobb nuSkrattande)

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Vanilla ice queen
    Aniiee skrev 2015-07-22 23:02:45 följande:

Vad du än väljer ska du absolut ha varmare toner än det blonda du har. Röda toner, men inte nödvändigtvis rött. Spontant säger jag typ honungsblont om du vill ha blont hår, riktigt mörk/vinrött om du vill ha rött eller mellan/mörkbrunt med röda toner, om du vill ha mörkt.

(Hjälp, fick lite flashbacks från ett gammalt jobb nuSkrattande)

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
    Ah är du frisör? Hm kanske lite honungsblonda slingor skulle vara snyggt och lite ljusare brunröd botten...
  • Aniiee
    Vanilla ice queen skrev 2015-07-22 23:06:51 följande:
    Ah är du frisör? Hm kanske lite honungsblonda slingor skulle vara snyggt och lite ljusare brunröd botten...
    Nä, men jag har jobbat på en modellagentur med att sortera bilder och ordnat portfolion.

Du är absolut något på spåren. Ta med dig alla idéer till din frisör, så kommer ni säkert fram till något bra
  • Vanilla ice queen
    Aniiee skrev 2015-07-22 23:22:41 följande:
    Nä, men jag har jobbat på en modellagentur med att sortera bilder och ordnat portfolion.

Du är absolut något på spåren. Ta med dig alla idéer till din frisör, så kommer ni säkert fram till något bra
    Det låter ju jättespännande Då känns det ju även som att du har koll på vad du skriver
  • Aniiee
    Vanilla ice queen skrev 2015-07-22 23:53:52 följande:
    Det låter ju jättespännande Då känns det ju även som att du har koll på vad du skriver
    Det var absolut ett roligt jobb.  Om jag har mer koll än någon annan här låter jag dock vara osagt =P
  • Vanilla ice queen
    N3NN3 skrev 2015-07-23 00:03:08 följande:

Rödbrunt med ett par blonda slingor i luggen

Tack för svar! Men vill att det ser relativt naturligt ut så blir nog isf bloda slingor i hela håret
Svar på tråden Vilken hårfärg ska jag ha?