• Jag är bara jag

Ivf

Jag har tatt sprutor 13 omgångar-de senaste 3 olika sorters sprutor- och man vänjer sig, Annars kan din man ta,det gör min. Glad

• Jag är bara jag
    Cyanea skrev 2015-07-22 17:19:41 följande:
    Haha! Det är bra att man kan ha dem till nåt :P Min man ville hjälpa mig, men eftersom det varit ett stort stressmoment för mig envisades jag med "Kan själv!" ;) 
    De första 5 gångerna tog jag själv,men det blev värre och värre så jag bara satt där och stirrade på nålen till slut och då tog maken över. Bor väl lite sadist i honom kanske? De gör f.ö olika ont också. Värst är Orgalutran,den svider den!
  • Jag är bara jag
    Cyanea skrev 2015-07-22 17:31:41 följande:
    Bra att du tog tillvara på sadisten i honom ;) Varför behövde du ta så länge? Och varför har du behövt prova så många olika? 

Jag blev överstimulerad och behövde ta Fragminsprutor en period. De sved rejält och jag fick massor med blåmärken :S Har du behövt prova dem också? 
    7 IVF:er med egna ägg och 5 ED och då tar man alltid blodförtunnande plus Orgalutran eller Gonapeptyl. Dessutom progesteron i injektionsform. En stimulerad insemination också istället för ÄP som inte blev av. Jodu,de där blåmärkena är inte roliga!! Till slut finns inget omärkt ställe kvar på magen och då har jag ändå bara hunnit ta Fragmin typ 5 veckor,det är ju några månader ifall man blir gravid! Men nu ska vi inte skrämma ts,vid långa metoden tar man en spruta max 14 dar. Glad
  • Jag är bara jag
    Cyanea skrev 2015-07-23 23:27:19 följande:
    Exakt så. Suprecur heter nässprayen, den tar du först för att nedreglera dina kroppsegna hormoner. Sen, efter ca 2 veckor, tar du sprutor för att mogna äggen. 
    Eller Synarela eller Suprefact. Mer än 15 dar ska man inte ta de äggblåsestimulerande sprutorna för då växer blåsorna för sakta.
Svar på tråden Ivf