Kokosglass skrev 2015-09-21 17:33:57 följande:
Toppen med en Facebook-grupp!
MariaSthlmS - jag är något år yngre, men klämde mig helt fräckt in här. Sitter mer i huvudet än i siffrorna och jag umgås mest med något äldre. Att du har ett barn sedan tidigare är väl bara bra, någon med erfarenhet :)
En helt annan sak, hur mycket har ni börjat förbereda? Vi har varit försiktiga med att köpa hem saker och har hittills bara några bodys, men nu börjar det klia i fingrarna och jag skulle helst släpa hem spjälsäng och beställa vagn idag (är snart i vecka 23). Egentligen kan man ju vänta betydligt längre. Hur tänker ni kring det?
Köpte vagn igår, var på rea och de har 365 dagars öppet köp så jag passade på. Har även fått en resesäng och så har vi köpt ett skötbord och en åkpåse (hittade dessa väldigt billigt begagnade) Kommer få spjälsäng och en trolls-mini säng som man sätter precis intill sin egna när det är dags, samt en massa kläder. Sen har jag ju sytt ett babynest och amningskudde samt virkat en barnvagnsmobil.
Jag har resonerat att i och med att jag får panik varje gång jag går in i en babybutik eftersom jag blir helt överväldigad av alla saker som man bör ha eller ta ställning till
(ex alla gifter typ allt innehåller, vad vill jag utsätta bebisen för?? Är det nödvändigt att barnvagnen är flamskyddad och vad har de kemikalierna för påverkan på människor )så behöver jag ta en sak i taget. Och därför har vi börjat köpa saker även fast det är tidigt, om vi tror att det är en bra affär.