• Jasi

Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)

Hej,
    Tänkte att det är dags för mig att hoppa in här, går snart in i vecka 14. Vore kul att lära känna fler i samma situation. 
    Just nu funderar jag på om det inte börjar bli dags att berätta nyheten på jobbet och hur jag ska göra det. Någon som har tips eller tankar om det?

• Jasi
    mirakelspektakel skrev 2015-08-23 19:19:33 följande:
    Hej!! Välkommen! JAg berättade för min chef via telefon, eftersom jag är sjukskriven. Då var jag i slutet av v. 15. Hon blev jätteglad. Jag tror det bästa är att berätta det när det finns gott om tid och bara säga som det är. Lycka till!
    Jag kände att jag ville berätta för min chef så snart jag passerat vecka 12, och hon blev jätteglad för min skull. Men jag vet inte hur jag ska berätta för alla kollegor, att ta det som en punkt på veckomötet kändes lite formellt. Men det verkar vara så man gör på min arbetsplats (är ganska ny där). Men det går knappt att dölja mitt tillstånd längre, så jag borde verkligen berätta det nu.
  • Jasi
    mirakelspektakel skrev 2015-08-23 19:59:02 följande:
    Aha. Jag förstår. Känns ju lite krystat att berätta på morgonmötet, kanske ett alternativ är att berätta för några i taget, när det passar liksom. Men det beror ju på om du tycker att det är jätteviktigt att alla får reda på det samtidigt....
    Det är iofs bäst om alla får reda på det samtidigt, så det blir nog på veckomötet. Men inte den här veckan...
  • Jasi
    I am Annahoj skrev 2015-08-24 17:02:06 följande:

Jag är lite sen på bollen, BF 22 april.
    Men jag är 35 år och detta är första barnet och jag hänger gärna med ändå då jag passar bättre åldersmässigt sett här än i vissa andra trådar Glad.
    Jag är inte helt haj på termerna än, ska till MVC om 4 veckor, men måste ju ta prover då jag är äldre än 35. Känns ju läskigt såklart, vad har ni för erfarenheter?

Hej!
    Är det KUB test du tänker på? Det där man kollar risken för kromosomavvikelser. Vi gjorde KUB test förra veckan. Själva testet, blodprov och ultraljud, var inte så farligt. Det jobbiga var våndan dagarna innan vi skulle göra ultraljudet. Vad skulle vi göra om vi fick hög sannolikhet? Som tur var behövde vi inte fatta det beslutet.
  • Jasi
    Kokosglass skrev 2015-08-25 16:41:07 följande:
    Ja, det har varit en skakig start på grund av det, men nu känns det bättre :) Tror inte alls det är för sent med 19+5, jag skulle haft mitt 20+3, men i och med att jag haft lite problem med blödningar så tror jag att läkaren tyckte det var dumt att vänta ytterligare två veckor. Ska iväg imorgon, lite nervöst! Jag går hos BB Sthlm på Kungsholmen. Hur har Mama mia varit hittills?

I började fattade jag inte att det var bebisen jag kände, haha. Förstår att det kan dröja lite längre om moderkakan ligger i vägen och rörelserna är ju verkligen svaga i början...
    Vad skönt att det börjar kännas bättre :) Jag går förresten också på BB Stockholm Kungsholmen. Hoppas det går bra imorgon.
Svar på tråden Sthlmstjejer runt 30-40 1:a barnet, Bf feb/mars 2016:)