mirakelspektakel skrev 2015-08-25 17:24:00 följande:
Kände precis nåt i magen, sitter och ler som ett fån just nu... haha.
Förstår att du är lite nervös, tycker att det hör till! Håller tummarna för att allt ser bra ut!
Jag tycker Mama mia city har vart väldigt bra, dock har det verkat som det har vart lite underbemannade under sommaren. Båda gången jag blivit sjukskriven har det gjorts flera dagar retroaktiv för att läkaren inte funnits till gänglig. Verkar som de har väldigt bra kvalité på ul-maskinen också bilderna jag fått har vart av mycket tydligare än från andra ställen som jag sett att folk lägger upp. Det är ju framför allt en trygghet att BM ser barnet tydligt känns det som, men det kanske bara är en inbillning.
Hur gör du för att fördriva tiden hemma? jag håller på att klättra på väggarna här....
Vad roligt! Hur kändes det?
Tror tyvärr att många ställen har ont om personal på sommaren, där jag går lyckades de i alla fall skramla fram en tid för första barnmorskebesöket med kort varsel. Man vill ju såklart kunna få hjälp snabbt, i synnerhet om man behöver träffa läkare. Kan tänka mig att det är stor skillnad på UL-utrustningen!
RUL gick i alla fall bra, allt såg normalt ut och det verkar som att vi ska få en liten tjej :) Bebisen låg upp och ned i magen igår och med ryggen utåt, så fick en bild på ryggraden, haha, och en skelett-liknande ansiktsbild...
Inte kul att vara heltidssjukskriven. Försökte träffa någon och äta lunch då och då, ta lugna promenader, läsa osv., men dagarna blir långa när man bara är hemma. Jobbar 50 % nu så får i alla fall komma ut lite. Du kanske kan göra en liten plan för dagen så att det inte bara känns som att den aldrig ska ta slut.
Kul att flera går på BB Sthlm Kungsholmen :)