Insomningsproblem
Hej!
Jag håller att bli galen!
Min son är snart 4 månader och har sedan några veckor tillbaka fått extrema problem att somna - så väl dag som natt.
Hans första 2 1/2 månad bestod av konstant skrik och väldigt lite sömn (för oss alla) pga kolik. Detta avtog och vi hade 2-3 underbara veckor, började hitta lite rutin i vardagen, han kunde äntligen sova i vagnen (efter att endast sovit på oss dag som natt), vi kunde ta oss ut vilket vi knappt kunnat tidigare.
Så kommer detta!!
Varje sovtillfälle (ca 4 tillfällen dagtid) innebär ungefär 1-2 timmars gnäll och skrik. Några gånger flyter det på enklare men oftast inte. Kvällstid är det värre och den enda som kan bära då är jag, han accepterar ingen annan utan är något lugnare hos mig.
Nu börjar han bli tung, 8 kg, och min kropp klarar inte mer. Jag kan också berätta att jag är sjukskriven pga utmattningssyndrom som kom av den tuffa start vi hade.
Finns det något hopp om att detta blir bättre? När? Är det utvecklingsfasen detta beror på? Vad kan jag göra för att underlätta tills det lugnar sig?
Som det är nu är vi instängda i hemmet igen...kan inte vara hemifrån mer än 1 1/2 timme tills han blir trött igen...Och jag kan inte ha några vänner här eftersom jag antingen måste gå runt mes honom skrikandes eller gå upp och liggamma i sängen. Jag känner mig helt isolerad...
Vi har nog testat allt tror jag:
Sele
Sjal
Vagn
Bära
Åka bil
Sjunga
Amma till sömns
Låta somna själv
Mörkt rum
Sjal över huvudet för att ta bort intryck mm mm
Vad missar vi?