Inlägg från: Zarch |Visa alla inlägg
  • Zarch

Har du någon FL-crush?

Anton Chigurh skrev 2015-07-24 18:26:02 följande:

Shit alltså, Zarch...du måste med andra ord lida nåt oerhört av att bli omnämnd i denna tråden av alla, du är ju numera legitimerad hustomte på FAMILJELIV. Usch å fy, jag lider verkligen med dig och har full förståelse för att du med all säkerhet blir deprimerad av detta hemska tilltag. Kanske tom djupt deprimerad, du har mitt fulla deltagande här, Zarch. Jag blev också deprimerad en gång....det var någon människa som inte fått sitt morgonkaffe som skrev nåt elakt till mig. Då blev jag väldigt deprimerad så jag vet vad du går igenom nu och du har, som sagt, min fulla sympati, Zarch. 

Sen tycker jag gott att du kan kontakta alla, och jag menar ALLA, dessa obetänksamma individer som rosar dig så hejdlöst i en sån här ryggdunkartråd, dom borde min själ ha tillfrågat dig först ifall du skulle känna dig bekväm och tillfreds med att bli omnämnd här och inte ta för givet en sån.....hemsk sak.

Jag skall nämna dig i min aftonbön, jag skall be för dig och din skadade själ att du må läka och komma ut som en starkare människa.  

Kram... //Anton

Hörde jag en fluga som surrade? Eller är det möjligtvis en överkänslig primadonna som stoppat ut huvudet ur arslet och vaknat till liv?

Uppenbarligen så tog du iallafall åt dig av det jag skrev. Skrivet mest med glimten i ögat, syftade dessutom på mig själv. Kanske inte framkom riktigt, men klart att vi är "hustomtar".

Och vad har du egentligen emot deprimerade människor Anton? Tänk om jag blir jätteledsen nu?

Ditt citat i din "sidonot" är däremot väldigt bra, där fick du till det...........alltid något.
  • Zarch
    Anton Chigurh skrev 2015-07-24 19:06:43 följande:

Nä, jag tog inte åt mig något av det du skrev, Zarch, inte alls, jag kände däremot att du mellan raderna verkade må riktigt dåligt av att bli omnämnd i en tråd du avskyr som pesten, jag känner helt enkelt ett medlidande med dig här, jag tycker inte en reko, snäll, empatisk och oerhört vänlig människa som dig, Zarch, skall bli utsatt för sådana hemskheter. Helt utan egen förskyllan. Liksom. 

Jag har inget emot deprimerade människor, tvärtemot, jag lider med dom, har du tolkat det annorlunda har du feltolkat å det grövsta.

Bamsekram från en människa som verkligen känner med dig, Zarch

//Anton

Vem har sagt att jag avskyr den här tråden? Tvärtom, jag är riktigt sensationslysten. Så du kan fortsätta med dina sarkastiska kommentarer, nästan lite sött.

Men sträck på dig och var stolt, du är ju den mest "populära" av oss alla?

Du kör ju på det vinnande konceptet helt enkelt - spamma emojis och floskiga kärlekskommentarer om frugan istället för till henne....det kommer man långt med. Hur lång soffa har ni därhemma förresten?

Så kjam tebax.
  • Zarch
    Anton Chigurh skrev 2015-07-24 19:52:10 följande:

" sarkastiska kommentarer" nä, det är den sanna Anton du ser här, Zarch, jag oroar mig för allvar för dig, jag för min del älskar att vara hustomte här på FAMILJELIV, på tal om det, hustomte å så, så har jag en väldigt vacker bild du skall få se i näste inlägg, jag tror du kommer bli lite lycklig när du ser hur en riktig hustomte kan ta sig ut.

Jag sträcker alltid på mig, jag vet att jag är snygg och attraktiv som bara den så oroa dig inte för mig, jag skäms inte det minsta, men det tycks du göra eftersom du gav tummen upp för någon som tyckte att skämskudde var ett korrekt attribut att ta till för den som omnämndes i tråden, och det blev ju du, Zarch, vilket jag bara kan beklaga, inte för att du inte förtjänar det utan för att du tydligen skäms så oerhört för det.

Hur lång soffan är...det är lite väl personligt, Zarch, det hoppas jag att du förstår, jag vill inte röra upp ditt splittrade humör ytterligare men jag tror, och hoppas, att du har förståelse för min inställning här. Kanske, om jag lär känna dig lite bättre framgent...kanske jag låter dig få reda på måtten. 

Den är inte röd.

Du får min själ en BAMSEKRAM till, jag vet att du är i behov av det, Zarch ....

Jag skall åka till Gumman nu, hon har precis slutat jobba så jag måste tyvärr logga av, Zarch, men jag hoppas att du kan ta dig igenom kvällen utan att få bestående men, du får skicka mig ett PM om du känner att du behöver "prata" av dig, jag ställer alltid upp för människor i nöd, det vet du.

Må nu så gott du bara kan, Zarch.

Puss...och en kram till...//Anton

Att jag gav en tumme upp på den kommentaren beror på att jag tror att flertalet användare på forumet faktiskt tycker så om dessa trådar, och dess mest inloggade användare också då såklart.

Ska försöka hålla mig ifrån att spamma din mailbox.
  • Zarch
    Celines Essence skrev 2015-07-25 11:16:54 följande:

Tror du på fullaste allvar att Anton inte visar kärlek mot mig i verkligheten?

Självfallet tror jag det, handlar inte om det.

Däremot som betraktare så blir man fundersam över detta ständiga revirspink, precis....för det borde ni vara medvetna om att det är just det som det signalerar. Vad det beror på kan ju inte jag svara på (egentligen skitsamma men nu tar vi det), spekulerar man lite hejvilt så kan det ju vara ett sätt att signalera ut "rör ej" till tidigare "flammor" här på forumet? Vad vet jag?

Däremot så finner jag det genuint gulligt hur ni agerar som torpeder ihop, så nu får jag väl ladda artilleriet och vänta in kontringen från din "göbbe".
  • Zarch
    Anonym (badsugen) skrev 2015-07-25 12:54:47 följande:

Men varför övergår såna här trådar ofta i motsatsen, alltså vem man INTE gillar? Det känns inte som blodigt allvar att fråga om folk har en liten crush på fl , kul tidsfördriv och kanske blir nån lite smickrad men man måste ju inte tala om vem man inte gillar. Lite som om en kollega köpt ny tröja ; gillar man den kan man säga det , gillar man den inte är man tyst. Min åsikt.

Tummen upp här, du har rätt och kan ta på mig en del av det. Inte helt men lite, sedan så får man väl se till ämnet också. Börja "trasha" trådar där ämnet är allvarligt är något man inte gör, sett det ske.

Men ja, eftersom jag sticker ut hakan idag så får man väl dra iväg en trudelutt till moderatorerna om off topicen? Jag och några till skulle nog behöva få sig en uppsträckning.
  • Zarch
    M r a u skrev 2015-07-25 13:27:02 följande:

Jamen härregu, det tar ju bara en kvart så är det igång igen, och sen står det väl inte på förrän det dyker upp ännu en tråd i samma anda. Hav lite zen bara.

Ja det kan jag banne mig behöva, buddistisk lära är bra för den hetsige. Men nu när skadan redan är skedd så finns det ingen återvändo. Men man får lära sig att undvika nästa tråd i samma ämne som dyker upp.
    thoase1 skrev 2015-07-25 13:25:41 följande:

Zarch verkar vara något att hålla i när det blåser!  Hon(det verkar vara en hon) står högt på min crushlista. 

Men hallå hallå där kära herr telefon, var har du hållit hus? Bra att du kom, är i behov av en wingman här.
  • Zarch
    Palestrina skrev 2015-07-25 13:44:18 följande:

Inget agg mot hustomtar. Men det är lite pinsamt att tillbringa så mycket tid på familjeliv. Jag skäms i alla fall lite för att hänga här och därför är jag lite tacksam för att jag tydligen inte är en hustomte. Än.

Vill förtydliga det där uttrycket hustomte, vet att det var jag som myntade det i tråden. Det var faktiskt sagt med lite självironi (och hur jag ibland tycker om mig själv när jag hängt här rätt mkt), och tänkte väl att vissa träffade med självdistans skulle kunna se det så. Så var inte menat som skällsord.

Men skämmas för att hänga här ska man inte göra, vi vuxna behöver också gå ut i parken och leka ibland.
  • Zarch
    Palestrina skrev 2015-07-25 13:58:53 följande:

Jag mörkar för min partner att jag fortfarande hänger på familjeliv... ungefär som en alkoholist som smygsuper. Och skulle aldrig berätta om det för någon på jobbet.

Så jag tycker nog att hustomte var väldigt användbart som begrepp, och träffsäkert. Hade jag behållit min första identitet på familjeliv hade jag definitivt varit en hustomte vid det här laget.

Förlåt att jag garvade till lite, rolig jämförelse.

Lite kan jag väl också relatera till det där, inte att jag gör det i smyg och skäms men har nog heller aldrig nämnt det direkt för vänkretsen - Hej jag hänger på familjeliv och kallar mig Zarch, nej det är inte vidare intressant för någon.

Men alla surfar ju runt på diverse sajter när man åker buss eller är ledig ändå så ingen idé att skämmas, vi har ingen redovisningsplikt så länge vi pröjsar vårt eget bredband och telefoni.
  • Zarch
    Palestrina skrev 2015-07-25 14:17:37 följande:

Ingen orsak, jag är bara glad att jag kan roa.

Mina skamkänslor är väl mitt eget problem, men jag är rätt säker på att jag inte är ensam om det. Och på sätt och vis är det väl bättre att missbruka familjeliv än att ha en vana som är dyrare och mer destruktiv.

Haha, kan man lugnt säga.

Inte bra att missbruka allt på samma gång iallafall. Don't drink and FL.
Svar på tråden Har du någon FL-crush?