• Sockervaddspinnen

Vilket bakverk är perfekt till kaffet?

Hej!

Jag blev lite inspirerad av en annan tråd, så här undrar jag helt enkelt vilket bakverk som ni tycker passar allra bäst till eftermiddagskaffet?

Och snälla, svara bara på frågan som står här ovan. Kom inte med saker som exempelvis:

Jag dricker inte kaffe, jag dricker bara te, jag dricker bara kaffe på morgonen, jag äter inte bakelser, osv, osv, osv.

Bortse även från eventuella allergier och svara ENBART utifrån smaken av bakverket ihop med eftermiddagskaffet.

Själv tycker jag att en chokladboll, med kaffe som ingrediens, passar alldeles perfekt ihop med en slät kopp eftermiddagskaffe. :)

Håller ni med, eller tycker ni annorlunda?

• Svar på tråden Vilket bakverk är perfekt till kaffet?
  • todo nada
    Gert skrev 2015-07-21 11:32:47 följande:

En negerboll sitter aldrig fel. Den har samma färg som kaffet också.

Gert, stoppa upp dina åsikter i din stjärt.
  • Sockervaddspinnen
    Gert skrev 2015-07-21 11:32:47 följande:

En negerboll sitter aldrig fel. Den har samma färg som kaffet också.

Får du inte avsmak av att kalla bakverket för ne*erboll? - Ja, eftersom att du inte gillar mörkhyade, menar jag.
  • Gert
    Sockervaddspinnen skrev 2015-07-21 12:26:33 följande:
    Får du inte avsmak av att kalla bakverket för ne*erboll? - Ja, eftersom att du inte gillar mörkhyade, menar jag.
    Jag har inga problem med mörkhyade personer, jag känner en del. Därför kan jag kalla negerboll för negerboll. 
    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Sockervaddspinnen
    Gert skrev 2015-07-21 12:38:43 följande:

Jag har inga problem med mörkhyade personer, jag känner en del. Därför kan jag kalla negerboll för negerboll. 

Logiken är slående, som alltid.
  • Gert

Negerkyssar passar också bra till kaffet.

Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Betty Boop

En riktigt god sockerkaka tycker jag är bäst! Jag gillar mina egna bäst! Jag använder kokosflingor i stället för ströbröd. Wunderbar!

• Jag är bara jag
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-07-21 15:17:56 följande:
    Färsk, saftig kanelbulle. Gärna väldigt ljus = väldigt lätt gräddad = nästan lite degig i mitten... 
    Åh,en som jag! Glad Lengräddat kallar vi det. Klent rullade och klent kryddade och halvbrända bullar är verkligen inte gott. Mycket på,många lager,lite gräddad= perfekt bulle. Drömmer
  • Voluptuous Shalimar
    Jag är bara jag skrev 2015-07-21 15:23:38 följande:
    Åh,en som jag! Glad Lengräddat kallar vi det. Klent rullade och klent kryddade och halvbrända bullar är verkligen inte gott. Mycket på,många lager,lite gräddad= perfekt bulle. Drömmer
    Precis så!

När jag bakar själv så gräddar jag dem superkort i superhög värme, sedan chockfryser jag. När jag tinar dem så är de PERFEKT saftiga och smakar alldeles nybakade!
  • Halal

Choklad och kaffe är ett jätte bra kombo! Så satsa på något med choklad. Marabou choklad är svin gott till kaffe!

• todo nada

Åh, sån där dubbel marrängtårta med rischrisp i, med chokladsås och grädde i mitten, och jordgubbar på. (Namn??)

• Sockervaddspinnen
    todo nada skrev 2015-07-21 16:26:24 följande:

Åh, sån där dubbel marrängtårta med rischrisp i, med chokladsås och grädde i mitten, och jordgubbar på. (Namn??)

Himmelriket?
  • Pellelilla

Det finns en wienerfläta i de flesta bake-off butiker, som har pekannötter ovanpå och någon slags kolasås inuti. J*vlar så goda. Min favorit!

• Grande Rock

med tveksam definition på bakverk får jag säga att en rejäl baksnus (grov) är det som passar bäst till en slät kopp java.

Born to lose, live to win!
  • Sockervaddspinnen
    Grande Rock skrev 2015-07-22 18:46:45 följande:

med tveksam definition på bakverk får jag säga att en rejäl baksnus (grov) är det som passar bäst till en slät kopp java.

Haha, ledsen, det kvalar inte in här. Eftersom att det är jag som skapat tråden, så är det jag som bestämmer!

Däremot håller jag med om att en snus passar sig bra, men _efter_ kaffet.
  • Satra

Det variererar. men just nu är Cheeseacke med smak av citron en favorit.

• Satra
    Satra skrev 2015-07-23 17:47:46 följande:

Det variererar. men just nu är Cheeseacke med smak av citron en favorit.

*cheesecake*
Svar på tråden Vilket bakverk är perfekt till kaffet?