Tessie83 skrev 2015-09-21 10:18:52 följande:
Hej hej!
Hoppar med i denna tråden. Har bf den 27 mars, gick in i vecka 14 idag. Än så länge har allt gått bra, fick bra värde på kub och bebis låg där inne och hoppade, sparkade runt och vinkade till oss. Nu börjar det kännas mer verkligt :)
Fick barn i augusti förra året, moderkaksavlossning i vecka 25+2 och fick göra akutsnitt. Efter mycket komplikationer somnade han in i min famn 17 dagar senare. Saknaden är enorm men nu försöker jag glädja mej över det lilla livet jag har i magen. Det är mycket känslor och oro hela tiden. Haft en relativ jobbig graviditet också med mycket illamående, orolig mage, foglossning osv. Men så länge liten mår bra så...
Å, vad jag vill att detta halvår ska gå snabbt :)
Hej Tessie,
Och välkommen hit! (Kul förresten, jag heter också Tessie egentligen, Elenic är en sammanskrivning av mina barns andranamn..)
Vilken fruktansvärd upplevelse ni har bakom er. Förstår att det är mycket oro och dubbla känslor nu. Förstår också att ni vill förbi veckan när det hände sist... Hoppas att du/ni får det stöd ni behöver under den här graviditeten och allt slutar lyckligt. Vet man förresten varför moderkakan lossnade förra gången? Du behöver bara berätta om du orkar.