Inlägg från: NellieMeja |Visa alla inlägg
  • NellieMeja

Marsbebis 2016

Nu gör jag bara denna arbetsdag och imorgon sen är det hemgång med graviditetspenning så himla skönt. Har idag så fruktansvärt ont att jag knappt kunde lyfta foten ett tag å tårarna är inte långt borta. Å jättekul å få den här kommentaren att det är ju självförvållat inte F-N väljer jag att få så här ont bara för att jag vill ha ett barn. Blev riktigt irriterad å sa ifrån. Var tvungen å gnälla av mig. Var hos B-m igår har gått upp 5 kg på en månad vad är detta när jag klarade julen på 2kg. Men orkar inte direkt å leva nyttigt när jag så här ont. Å bus bebis låg med huvudet upp. Men den rör sig hur mycket som helst fortfarande. Så den får skärpa sig å lägga sig rätt till nästa besök.

• NellieMeja
    sanna1975 skrev 2016-02-09 13:26:35 följande:

Apropå sömnlöshet, för mig är det varannan natt. Igår var jag vaken från kl 03, men natten innan sov jag som en stock..., Det konstiga är att det är helt omöjligt att sova utan någon särskild anledning. Man är bara helt klarvaken! Kanske kroppen som förbereder sig för vakna nätter med liten bebis?

När jag var hos Bm förra veckan låg bebisen med huvudet upp. Känner att den bökar runt massor å överallt i magen känns det som. Å jag gick in i v35 i fredags. Så lite orolig är man säger till bebisen då och då att den får allt lägga sig neråt ned huvudet nu hihi. Och det är mitt tredje barn.
  • NellieMeja

Första veckan hemma från jobbet å det är så skönt. Tar det väldigt lugnt å har mindre ont. Var med min stora tjej i skolan i måndags så mysigt. Och som idag när natten varit skit så är det väldigt skönt å veta att man inte ska jobba. Men första dagen idag jag har lämnat den minsta på förskolan å sen åkt hem själv känns lite skumt. Så nu ska jag ta ett bad.

• NellieMeja

Ååååå är rätt nervös nu. Bebisen har inte alls rört sig som den brukar sen igår. Så nu ska jag å sambon till förlossningen å kolla till den. Vi väntar bara på barnvakten. Har känt av att den har haft hicka idag å kanske någon rörelse men inte så starka som den brukar. Var tvungen å skriva av mig .

• NellieMeja

Bebis mådde fint. Å när vi åkte till sjukhuset så kände jag den 2 gånger men så den skrämdes. Så nu andas vi ut här hemma

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-02-13 19:07:10 följande:

Vad skönt att höra! Hur långt gången är du nu?

Gick in i v36 igår. Men nu ikväll har den rört på sig som vanligt väldigt skönt. När vi var på sjukhuset så kom tankarna att snart är man här på riktigt med värkar å allt. Lite läskigt men spännande men oxå minnen på hur ont det gjorde sist. Men jag längtar ändå massor tills det är dax å få träffa godingen som gömmer sig i magen. Tror oxå att bebisen låg med huvudet ner nu. Å hoppas den stannar så nu. Ska till Bm på onsdag så går vi se
  • NellieMeja

Har varit hos B-m nu på förmiddagen å lillfisen log med huvudet upp igen gahh. Men den rör ju runt på sig hela tiden. Känner nu att den har flyttat å sig igen. Men ska nästa torsdag på vändingsförsök hoppas verkligen att den har lagt sig till rätta. Vill verkligen inte ha kejsarsnitt. Har erfarenhet av både nämligen å mådde mycket bättre efter vaginalt förlossning. Om nu bebisen inte vänder sig riktigt kan jag få föda vaginalt ändå om mitt bäcken är stort nog å inte bebisen är förstor.

• NellieMeja
    Carabellis kusp skrev 2016-02-17 13:09:26 följande:

Nämen, vilken busunge! Håller verkligen tummarna för att vändning fungerar eller att sätesförlossning är möjlig.

På vilket sätt tycker du att det var bättre med vaginal förlossning? Jag har själv ingen erfarenhet av snitt och bara lite nyfiken, så svara bara om du är bekväm med det förstås!

Mycket beror på att jag hade så ont i rumpan då å har det nu med å det släpper inte på ett bra tag efter kejsarsnittet. så att sitta å försöka amma gjorde så fruktansvärt ont då man har ont därbak och väldigt ont i magen . Sen tyckte jag att det gjorde så ont efteråt i snittet men där känner man olika. Jobbigt å ta sig upp från soffa säng. Medans vaginalt kändes knappt efteråt sprack inget utan kunde röra mig utan direkt smärta å kände mig mycket piggare nästan direkt efter förlossningen .
  • NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-02-19 09:56:27 följande:

Visst är det nån mer av er som liksom jag inte vet könet på bebisen? :)

Vi vet inte Heller men gissar på en tredje tjej :)
  • NellieMeja
    Smilla80 skrev 2016-02-20 09:01:42 följande:

Åh kul, då är det ni Emzaan, Elenic, LisaKMB och Nelliemeja som inte vet, eller har jag missat någon? :) Könet spelar ju ingen roll men kan ändå vara kul att ha lite koll på oss som väntar överraskning! ;) Lisa du väntar andra barnet va, har en dotter? Och Nelliemeja du har väl två flickor och Elenic en pojk och en flicka...? Emzaan vad har du för "sort" sedan innan nu igen? :) Har du nån känsla av vad du väntar nu? Jag har två små killar, och har ingen direkt känsla av vad det blir nu. Hade bara det med första barnet, och då hade jag rätt!

Japp det stämmer att jag har två flickor sen innan. Har en känsla att det är en tjej till å sen har hjärtljuden legat på 140 mest 150 hos Bm. Men väldigt spännande å se. Var nära igår å köpa rosa bodysar men vågade inte riktigt ändå hihi. Som vi längtar här hemma nu efter bebben .
Svar på tråden Marsbebis 2016