Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Härliga nyheter, Carabellis och NellieMaja!

Konstig läkare, Cateyes! Hoppas du slipper honom i fortsättningen och att du kan få svar på dina frågor någon annanstans!

Elenic: håller tummarna!

• Reflexen

JAAAA, är så glad! Fick svar på NIPT-testet och vår lilla inneboende är frisk (från det som testades där iaf)!! Vilken lycka! Går med ett fånigt leende på läpparna och småfnittrar.

Har också gjort glukosbelastningen med utmärkta värden, så nu ska jag hem o fira med en rejäl frukost!

• Reflexen

Grattis till fina resultat, shecity! Häng kvar här!

Visst är det en fantastisk känsla när man får se/höra att allt är ok!?

Har idag fullt tagit in att jag är gravid och att det (med stor sannolikhet) blir en liten bäbis i mars. Känner mig nu lycklig och harmonisk, var nog oroligare än jag visste innan svaret kom!

• Reflexen

Mitt RUL är 3 nov. Om jag räknar rätt är jag då i v 20, vilket känns lite sent tycker jag. Men det är eg inte så långt dit och när man väl är där så har _halva_ tiden gått! Shit, det här kommer bli en spännande höst/vinter

• Reflexen

När jag väntade dottern och folk frågade vad det skulle bli/vad vi hoppades på, så svarade jag: "en människobäbis, hoppas vi" Det fick tyst på de flesta!

Såg också nån fyndig t-shirt med följande text: "ja, jag är gravid. 25 mars. Nej, det är bara en. Ja, jag mår bra." Kanske kan göra en sån och lägga till något om könet om folk blir för besvärliga!?

• Reflexen

Hilda:

Jag vet könet från NIPT-testet. Dock vill inte min man veta ännu, så jag får vackert hålla tyst och diskutera både tjej- och killnamn!

Tycker också att det är mycket svårare med killnamn än tjejnamn. Har flera fina tjejnamn som vi båda gillar, men på killsidan är vi inte ens i närheten av varandra

• Reflexen

Gillar också de lite äldre namnen:

Som Axel, Herman, Egil, Arvid och Alfred. Mina favoriter är Isak och Simon. På flicksidan: Sigrid, Astrid, Signe, Maj, Vega. Favoriterna är Tyra och Naemy.

Det finns väldigt många fina namn att hitta i namntrådarna här på familjeliv!

Sen tycker jag rent ljudmässigt att Adolf är vackert, men det namnet är ju för evigt förstört av en liten mustaschförsedd gubbe med vrickade idéer!

• Reflexen

Skönt att det såg bra ut, Smilla!

Vecka 14 här imorgon, men min mage syns inte ännu. Har för mycket extra fett på magen så nån liten bäbisbula kommer nog att döljas länge till.

Svar på tråden Marsbebis 2016