• mammave

Marsbebis 2016

Jag kommer vara i v 19+1 på rul nästa v.

Ngn mer som får som håll på olika ställen i magen, särskilt om jag gått mkt? Elr är det så sammandragningar känns?

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-04 08:25:25 följande:

Det låter som sammandragningar. Men kolla med mvc om du inte känner igen det eftersom det kan vara uvi.

Vilken dag är ditt RUL? Mitt är 8 okt.

Då har vi rul samma dag
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-04 20:47:08 följande:

Hur känner du inför det? Oro/förväntan/nyfikenhet? Hur gör du med kön?

Alla tre Klart oron finns där att de ska hitta ngt fel. Ska bli lite skönt när det är över faktiskt. Har ju gjort NIPT så vet redan att det är en liten kille

Hur känner du?
  • mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-05 12:54:23 följande:

Jag är livrädd. Kub gick ju inte så bra. Och nu i veckan har vi fått ett tragiskt dödsfall i vår närhet som förlamar mig. Det känns som en höst när inget går mig väl.

Minns nu att ni gjorde nipt, ja! Det bådar gott inför RUL; att det gick bra då!

Förstår hur du känner Jag hade ju dåliga kubsiffror förra gången så vet hur jobbigt det kan vara (även om dina siffror var sämre).

Usch, beklagar dödsfallet.

Så nu räcker det med jobbigheter för din del. Kram
  • mammave

Jag kände nu i v 16 lite pickande, men nu i v 19 har jag tom känt på utsidan och känner smådutt varje dag. Tycker det är så mysigt, men är lite orolig inför rul att ngt ska se fel ut. Rul på torsd.

Med första kände jag oxå småpickande redan i v 16, trots moderkaka i framvägg, så det är väldigt individuellt.

• mammave

Rul gick bra idag och blen ändrad till 28 feb ist

Carabellis kusp: hur gick det för er idag?

• mammave
    Carabellis kusp skrev 2015-10-08 19:10:06 följande:

Vad härligt att höra! Men visst har du ultraljudsdatering sedan tidigare? En småbutter överläkare gjorde mitt RUL och han sa att han helst inte daterar så sent som v 18-20, hehe. Har du gått över med dina andra barn så att du får en marsbebis ändå? Lite skakigt med 29 feb inte sant?

Mitt RUL gick bra. Oerhört ingående granskning av hjärtat och kärlförsörjning till njurar, hjärnan, etc. Inte jämförbart med RUL med min dotter som mest konstaterade graviditetslängd och att alla organ fanns. Han sa att det inte behövdes extra hjärtultraljud senare utan att stora defekter kunde uteslutas och att man ändå inte avbryter för små defekter. Känner mig så avslappnad nu. Ska berätta för åldrande släktingar tror jag.

Men åh så härligt att allt såg bra ut o skönt att de var noggranna. Du har haft nog av jobbigheter i din graviditet o omgivning. Kram

Fick 2 mars när jag gjorde NIPT-testet, så inte så stor skillnad. Dottern var planerat snitt o sonen kom en vecka tidigt Så 29 feb är mkt möjligt :-P
  • mammave

Oj, vaccin har jag inte alls funderat över. Här har aldrig ngn sagt ngt om det när jag varit gravid. Så jag vaccinerar mig nog inte denna gång heller.

Vi hade inget val än att berätta tidigare, folk började fråga Nu tredje gången syntes mage redan i v 11-12 (är annars ganska smal)

• mammave
    aztec skrev 2015-10-09 17:53:09 följande:

19+0 idag och ultraljud! Är jättenöjd, var inga problem, allt såg "normalt" ut :) och det blev en liten lillebror! Mannen blev nog extra glad. Jag har mest gått på moln idag! Vill börja ta tag i saker nu, köpa och fixa, gå igenom storasysters grejer osv. 21v kvar! :D har kvar samma bf 3mars som från kub, de mäter inte ens det idag.

Härligt!
  • mammave

Det där med vagn är inte det lättaste tycker jag. Har blivit mer mer inne på syskonvagn, då min son som kmr vara nästan tre älskar att åka sin sulky o inte går att lita på till 100% att han inte springer iväg. Men vill ha en så liten o smidigt (rimmar illa med syskonvagn) som möjligt. Är lite inne på en babyjogger city select, men har inte sett ngn irl än. Ngn som har erfarenhet av den? Elr andra tips? Vill absolut kunna ha den lilla vänd mot mig

Svar på tråden Marsbebis 2016