Marsbebis 2016
Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.
Hoppas du kan slappna av en hel del iaf till rul o sen fullt ut. Kram
Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.
Sådär, nu är jag inskriven på mvc.
Fick en rar bm som verkar vettig. Hon tog det där med vikten elegant och utan pekpinnar, så det känns helt ok att väga sig där. Har nu fått tid för RUL första v i nov och dessförinnan den ljuvliga glukosbelastningen.
Hoppas nu få se en levande krabat på NIPT-ul imorgon! Att man kan vara så nervös för att nåt ska gå fel... Från det att man plussat och för all framtid liksom...
Ang kub: tänkte på det du skrev tidigare, Carabellis, att bred nackspalt har visst samband med hjärtfel. Är det något de ser även på RUL? Eller borde jag också göra kub-ul som komplement till NIPT?
Jag är så glad för hennes skull, gissar att det är otroligt efterlängtat eftersom Estelle är 3,5 redan och Victoria 38 (?). Men hur ska vi lyckas bjuda in henne till vår grupp...?
Dubban: ett sånt svar skulle alla få. Jag frågade samma sak. Då sa de bara att ska man göra kub gör man allt, inte bara ett ul (som jag då ville). Det tyckte jag var dåligt att man inte fick välja själv hur man ville bli undersökt
Reflexen: kul! Och skönt att fu orkade
Smilla: kände så som du inför att berätta för mamma. Jag visste att hon tyckte det räckte med två. Så jag skickade ett mms med meddelandet om syskon så då kunde de få reagera först o sen visa mig sin reaktion när de "fattat" att vi var glada och således behövde de bara visa positivt. Och fick bara positiva grattis
Imorgon är det dags för ul. Är så otroligt nervös. Är då i vecka 11+4. I vecka 12+0 i min förra graviditet fick jag en störtblödning och blev i princip sängliggande resten av graviditeten. Det är jag också orolig för ska hända igen...
Härligt, Sandra!
Elenic: bara en dröm, men kan ju ändå känna sig nervös. Kmr nog gå bra ska du se.
Millface: men oj då Hoppas det löser sig <3