Inlägg från: sandra84 |Visa alla inlägg
  • sandra84

Marsbebis 2016

Oj, vad längesen jag var inne här och läste. Grattis alla ni som fått barn. Och vilken tuff start ni fick Aztec. Hoppas allt går bättre nu!

Jag har bf den 28/3 så är väl i princip sist ut här. Sonen kom 11 dagar efter bf och dottern 4 dagar innan. Får se när denna vill titta ut.

Inatt har jag genomlevt den värsta natten i mitt liv. Åkte på magsjuka för andra gången denna veckan. Men har inte spytt eller det andra på två timmar nu så hoppas det vänder.

Lycka till alla ni som är på gång att föda!!!

• sandra84

Har lite panik!!!

Vi har den senaste veckan haft magsjuka i familjen. Började med dottern förra lördagen, mig söndagen, sonen tisdagen och mig och sambon på torsdagen. Senaste omgången för min del var fruktansvärd. Nu spyr vår dotter igen.

Kan jag få magsjukan igen??? Har lite smått panik.

• sandra84

Nu har vi städat hela huset med virkon och klorin. Tvättat alla handdukar och sängkläder i hygientvätt. Vädrat! Bara hålla tummarna att det hjälper mig att mina 48 h inte passerat än.

Usch vad otäckt med andningssvårigheter!

• sandra84
    Emzaan skrev 2016-03-03 05:37:04 följande:

Oh no, jag tror att vattnet just gick. Jag låg i sängen och så sa dett poff och så rann det och jag blev helt blöt. Ingen bra timing.maken ich dottern har influensa, shit. Jag har ingen backup. Jaha bara att ringa förlossningen och höra.

Åh, vad spännande! Lycka till trots influensan!
  • sandra84

Vilken underbar liten kille aztec! Men jag får nog gå mot strömmen och säga Joel. Även om båda namnen är jättefina : ).

• sandra84

Grattis till alla bebisar!!! Nu längtar jag ihjäl mig även om det är 15 dagar kvar...

Vi har ju haft två omgångar magsjuka inom loppet av 10 dagar i vår familj. Fruktansvärd sjukdom. Nu är sonen inne på tredje dygnet med 40 graders feber. Det vill man ju inte heller ha!

Bristningar bleknar ju med tiden. Jag har inte fått under graviditet men under amning på brösten. Känns inte så kul.

Känns som mycket Stockholmare här inne. Ingen som är från Göteborgs- och Boråsområdet?

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-21 19:55:49 följande:

Min bm var väldigt tydlig på att jag skulle ringa förlossningen om något symptom dök upp kvälls- eller nattetid. Trodde inte hon skulle säga så, för hon verkade mkt lugn ang blodtrycket, så jag blev faktiskt lite förvånad.

Har legat på 120/60 hittills och nu var det 147/73, så ganska stor skillnad för mig. Dock skulle visst undertrycket vara mellan 80-90 för att det skulle vara illa. Känner att lite huvudvärk kommer tillbaka nu.

Tråkigt att du känner igen symptomen! Bra att du ber dem kolla imorgon. Och ring fl om du känner dig dålig ikväll/natt!

Jag hade också börjat öka i blodtryck. Men min bm sa inget om att jag skulle vara uppmärksam på något. Vad olika det är. Blir orolig när jag läser ditt inlägg...
  • sandra84
    NellieMeja skrev 2016-03-22 03:44:52 följande:

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

Stort grattis!!!!
  • sandra84

Grattis till alla er som fått era underbara bebisar!!! Så underbart att läsa allas små berättelser och uppdateringar även om jag inte skriver så ofta.

Själv är jag evigt gravid... Var på besök hos bm igår som gjorde en hinnsvepning. Resulterade bara i värk och blodiga flytningar. Var i varjefall öppen 2 cm (bara 8 kvar). Men tappen var inte förkortad. Sambon kom dock hem med en mansförkylning igår så bebis får gärna stanna kvar.

På torsdag får vi besök från England i en vecka. När min svägerska bokadr resan bönade jag och bad henne om att inte komma precis runt bf. Hon har inga egna barn, och nu är hon här precis över bf. Grrr....

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-22 06:36:21 följande:

Sandra: visst är det konstigt att de säger så annorlunda på olika ställen. Kan kanske bero på om man tillhör riskgrupp eller inte också? Jag är både över 35 och överviktig, kanske därför de är mer uppmärksamma på mig?

Vad knasig svägerska du har! Att vissa har så svårt att lyssna på vad man som gravid behöver... Nåja, det blir ju hennes problem om hon får sitta ensam på påsk pga att ni är på BB.

Var hinnsvepningen obehaglig? Jag har inte gjort nån och är lite nyfiken.

Jättekonstigt att man får olika råd. Har en hel del huvudvärk så jag får hålla koll på din lista där och ringa fl ifall jag märker av mer...

Själva hinnsvepningem gjorde inte så ont. Men timmarna efteråt var horribla. Var själv med mina barn (2 och 4 år) vilket jag inte rekommenderar. Rejäl mensvärk och ont i snippan. Några värkar.
  • sandra84

Minns stressen över att få till matning och lämning i tid. Till slut kom man in lite i rutiner. Snart är det ju sommarlov ; ).

Delar av slemproppen har släppt så någon nytta gjorde hinnsvepningen i varje fall. Tror dock att kroppen drar igång det hela nät det väl är dags.

Räknar med en liten bebis. Dottern vägde 2950 och sf- måttet ligger på samma nu eller mindre. 33 cm i vecka 39+0.

• sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-23 20:39:43 följande:

Ni som sett den där berömda slemproppen (o nu menar jag inte den där killen som raggar desperat och osmakligt på krogen fem i två! ), tror ni detta kan vara den?

Små (2-4mm) bitar mjukt ljusgrönt klet? Det är inte så mycket, men liknar inget jag sett innan och har kommit på pappret de senaste tre gångerna jag varit på toa.

Trodde slemproppen skulle vara hårdare, mer geléaktig än dessa, därför är jag ganska osäker. Men hoppas gör jag ju

Min har varit blodblandad geleklump. Som en manet med röda strimmor i. Fast finns säkert mängder av varianter på det med :).
  • sandra84
    Reflexen skrev 2016-03-23 21:34:30 följande:

Tråkigt med män med de förfärliga mansförkylningarna! Smärtan vid en förlossning är ju ingenting i jämförelse!

Min kära man är frisk, men har så konstiga prioriteringar för tillfället. Just nu var det visst viktigt att gå ut i verkstaden och fila på någon uppfinning. Jag var mer inne på att bädda spjälsängen eller kanske förbereda i stallet så det är i ordning för hästvakten ifall vi måste åka in?!

Känner igen det där med konstiga prioriteringar. Min sambo renoverar vår hall just nu. Samtidigt som barnen är sjuka, huset förfaller, hunden har ingen mat och vi får besök i över en vecka som kommer imorgon. Men är väl roligare att skjuta med spikpistol än att dra omkring en dammsugare.
  • sandra84
    sanna1975 skrev 2016-03-25 09:07:20 följande:

Hej hej alla! Igår kom vår lilla flicka till världen, en dryg vecka för tidigt. Vattnet gick utan värkar, och jag fick åka in till förlossningen och blev beordrad sängläge eftersom hon låg högt och rörligt. Sen efter ett drygt halvt dygn av väntan i sängläge och småvärkar hade hon äntligen sjunkit ned i bäckenet och värkarbetet kom sen igång ordentligt spontant. Hon föddes 18 Tim efter vattenavgång och var 49cm och vägde 3,2 kg. Supersöt med massor av hår på huvet! :)

Stort grattis!!!!
  • sandra84
    vikkey skrev 2016-03-25 09:57:53 följande:

BF+7 idag. Varit i latens i.. hmm.. 38 timmar nu med ca 8 minuter mellan värkarna. Galet less! Åkte in i natt för att se om jag var öppen nått o få nått starkare än alvedon att sova på. Hade då haft regelbundna värkar i 30h och var öppen 2 (!) ynka cm. Bad om citodon och åkte hem igen.. De erbjöd morfin, men hade lite dåligt om sovplatser och vi bor typ granne med sjukhuset - så föredrog citodon och hemgång. Herregud så less på dessa värkar!

Hoppas det drar igång ordentligt för dig när du får sova ut!!
  • sandra84
    Frida Li skrev 2016-03-26 19:57:02 följande:

Vattnet har gått!!!!!

Spännande. Lycka till!!!
  • sandra84

Igår klockan 14 kom regelbundna värkar från ingenstans på självaste bf-dagen. 16 var vi inne på förlossningen och 3 timmar senare var vår trea, en underbar liten tjej ute. Hade en barnmorskestudent med under hela förlossningen, vilket var guld värt. Allt har gått hur bra som helst. Lycka till alla ni som har förlossningen kvar!

• sandra84

I Borås är det besöksförbud på patienthotellet pga rs-virus.

Elenic det kommer gå jättebra. Din kropp har ju redan förberett med två barn innan. Men hoppas för din skull att det drar igång av sig självt.

Svar på tråden Marsbebis 2016