• Elenic

Marsbebis 2016

Madski skrev 2016-03-21 13:18:21 följande:
    :) låter lite roligt, men jag förstår precis hur du menar..

Statusen här är att jag fått någon nerv i kläm alternativt en muskelinflammation i vänster skuldra, gör galet ont och bränner som bara den.. Har haft så här sen i torsdags och gråter av smärta på kvällarna, ska försöka få tag på naprapat idag eller imorrn.
    I övrigt är statusen samma lika som sist, men nu har jag börjat ställa in mig på övertid för att inte bli helt knäckt på torsdag när det är bf. Har fått mani på att diska, städa och tvätta för att känna att allt är rent och fint när vi kommer hem från BB sen, visserligen kan min sambo också fixa, men jag är envis (vilket skuldran inte gillar..)

Nä, nu ska jag ringa naprapat och försöka vila lite. Wish me luck ;)
    Ajaj, låter mycket oskönt! Och inte kan man ta några vettiga anti-inflammatoriska heller... Hoppas du hittar en naprapat som kan hjälpa dig!

Och ojojoj, mani på att städa och diska - det kan jag INTE skriva under på. Jag är bara trött och vill ligga på soffan och kolla Netflix... ;)
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-21 12:09:15 följande:

Ååååå åå nu är det lugn. Vad är detta kom igen nu. Vill ha mer smärta ju

Men neeeeeje! Det var ju dags nu ju sa vi ju!
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-21 15:32:35 följande:
    Nu har jag ont å rejält så jag fick så jag teg hihi nu ska bebis ut
    Hurra! Eller vad man nu ska säga... ;)
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-21 15:42:29 följande:
    Nej, tyvärr inga vettiga anti-inflammatoriska, suck.. Fick tid imorrn km 11.15, som hav längtar.
    Fick ett litet psykbryt i bilen när jag skulle hämta dottern på skolan. Pratade i telefon med min bästa vän som direkt hörde på mig att allt inte var direkt toppen utan snarare botten., bröt ihop totalt och började störtböla, hormoner i kombination med smärta och längtan efter bebis och som det känns just nu en helt oförstående sambo, gaaaaah! Var riktigt skönt att bryta ihop och inte vara stark hela tiden och "jag klarar allting precis som vanligt tjejen" som jag är som mest. Tycker dock att min sambo kanske skulle kunna genomskåda mig lite!? Men han äf helt oförstående ang. Skuldran, graviditeten, tröttheten etc. Åkte och hämtade i mjukisbyxor, tofs och helt osminkad, botten deluxe just nu..
    Även smått irriterad på min mamma som ringde och envisas med att prata om påskfirandet på lördag och att vi är välkomna dit.. Couldn't care less, just nu.. Min plan är förlossning eller BB då. Och om bebis fortfarande är kvar i magen så gissar jag på att det är bäst för alls parter att jag och humöret stannar hemma..
    Sorry för klagovisan.. Nya tag ikväll eller imorgon.
    Underbara måndag ;)
    Klaga på! Man behöver en säkerhetsventil ibland... Själv är jag så glad över att min make helt plötsligt tycks ha fattat att jag behöver mycket mer av honom. Plus att jag har coachat honom i vilket stöd jag vill ha (nej, jag vill INTE ha medkänsla, stackars dig blickar och ynkpynk jag vill ha ryggmassage, uppmuntran typ "shit vad stark du är" och maten handlad och lagad ;) ). Det gör liksom att jag står ut just nu. Och jobbet, där man fortfarande behandlar mig precis som vanligt (även om jag tar alla möten via Skype nu) och jag slipper känna mig gravid för en stund.

Påsk ja... Om det ska bli nåt påskfirande här så får maken fixa det. Jag åkte faktiskt iväg idag och handlade till barnens påskägg så att de inte blir utan det, men mycket mer än så tänker jag då inte göra. Och fira med släkten..? Nja, måttligt roande. Vi skulle ju ha bebis till påsk ju!

Kram!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 15:51:21 följande:

Underbara kommentarer från flera av er så skönt att höra att man inte är ensam om att se soffan som den ultimata vistelseorten just nu och att vi är fler som inte riktigt känner superpepp inför påskfirandet!

Jag hade högre blodtryck än vanligt, dock inte så högt att de gör något nu. Ska tillbaka på torsdag och fick stränga order om att ringa bm eller fl direkt om huvudvärken förvärras eller andra symptom tillkommer. Huvudvärken har nästan gått över nu, bara en svag påminnelse om värk typ. Skönt det iaf!

Heh, det kräver rätt mycket ansträngning att göra nåt annat tycker jag... Idag har jag både varit på vattengympa och vaggat runt några timmar i vårt köpcentrum (avskyvärd sysselsättning om du frågar mig men jag hade många små grejer som behövde köpas). Är helt slut nu! Nu färgar jag trikåsjal, dvs. tvättmaskinen gör det, det känns som en lagom sysselsättning. ;)

Och påsk ja.. Planen var väl att ha bebis tills dess. Min största fasa just nu om det blir många dagar plus är att barnen har påsklov snart och jag ska lyckas orka roa dem på nåt sätt samt sköta all markservice för dem och det som superdupergravid med kanske inte världens bästa humör heller. Blir en utmaning... Hade varit mycket najsare att sitta med bebis i knät och ha maken hemma på pappadagar. (Men än är det ju inte försent för det! ;) )

Bra att de kollade upp dig och bra att du vet hur du ska agera! Vilka andra symptom ska du ha koll på?

• Elenic
    Reflexen skrev 2016-03-21 18:19:51 följande:
    Jag tror det var:

Huvudvärk (värre, annorlunda)

Ont högt upp i magen

Svullna händer/fötter

Synrubbningar (dubbelseende, flimmer)

Yrsel
    Ok, tack! Då är det de jag läst mig till förut. Ska kolla med min BM imorgon för jag har tickat 4 av 5 där senaste dagarna.. (ingen yrsel dock)
  • Elenic
    NellieMeja skrev 2016-03-22 03:44:52 följande:

Hej det blev bebis inatt . En underbar dotter. Så nu har vi tre fina tjejer. Förlossningen gick bra. Men fick ingen epudral narkos läkaren kom aldrig å fy tusan vad ont det gjorde. Men klart värt det nu när man har sin lilla bebis

Åhhhhh, jättegrattis! Underbart!
  • Elenic
    Smilla80 skrev 2016-03-22 08:47:52 följande:

Åh, man hade glömt hur små de är, vår lilla flicka ligger och ammar här nu och är så mini, mini, mini... :) Jag hade nästan glömt också hur mysigt det är med bebis, Gud vad jag njuter! Sista bebisen för oss...!

Det är så skönt nu att min man kan vara hemma i 2,5 v eftersom påsk infaller med de 10 dga, men börjar redan oroa mig lite för hur det blir när han börjar jobba och jag ska lämna barnen på skola och fsk på morgonen - dottern äter nämligen mycket på morgonen och det är ett enda töcken av amning, rapning och kräk vid den tiden de andra barnen ska göras klara och iväg plus att både jag o bebisen måste vara iordning också. Svårt att styra bebisens amningsbehov efter när skolan börjar. Hur ska jag fixa det tro?!

Låter såååå mysigt! Det går inte att tänka om kring morgonplanerna då? Att maken lämnar barnen istället? Så kommer nog vårt upplägg vara, att han får ansvar för storbarnen på morgonen och att jag tar eftermiddagar/kvällar (då han lär komma senare hem iom att han kommer senare till jobbet). Detta då så klart förutsatt att den här bebisen, som mina andra två, kommer amma/sova på morgonen och vara pigg och glad på eftermiddagen - blir det tvärtom så får vi ju styra om.
  • Elenic
    Jaha, då har man varit på ytterligare ett BM-besök. Både jag och bebisen tycks må bra så det görs ingenting mer nu än att vänta. Mitt blodtryck var något högre än vanligt, men inget protein i urinen så det var inget att bry sig om eller oroa sig för tyckte min BM (vilket ju är skönt att höra). Har nu fått en UL-tid inbokad om en vecka då jag är i 41+1 (en dag senare än vanligt pga påsken) och en MVC-tid samma dag. Jag är ärligt talat inte alls så stressad över att ha passerat bf, förutom att det är lite tungt och jobbigt, men att barnens påsklov eventuellt blir pissdåligt pga att de måste vara med en mamma som bara har ont och är trött och inte kan göra nåt kul alls känns sådär. :( Jaja, över påskhelgen får väl maken ta lite extra ansvar för att fixa roligheter som nån sorts kompensation. Håller dock fortfarande tummarna för att något ska hända innan påsk, men det känns föga troligt..
  • Elenic
    Madski skrev 2016-03-22 09:53:13 följande:

Känns som en bättre dag idag, sminket är på och även respektabla kläder :) skuldran känns mycket bättre, såklart iom att jag fått naprapattid kl 11 idag, haha..

Håller tummarna för att naprapaten gör så att sista smärtan försvinner..

Härligt att höra! Hoppas allt gick bra hos naprapaten. :)
Svar på tråden Marsbebis 2016