Madski skrev 2016-03-21 15:42:29 följande:
Nej, tyvärr inga vettiga anti-inflammatoriska, suck.. Fick tid imorrn km 11.15, som hav längtar.
Fick ett litet psykbryt i bilen när jag skulle hämta dottern på skolan. Pratade i telefon med min bästa vän som direkt hörde på mig att allt inte var direkt toppen utan snarare botten., bröt ihop totalt och började störtböla, hormoner i kombination med smärta och längtan efter bebis och som det känns just nu en helt oförstående sambo, gaaaaah! Var riktigt skönt att bryta ihop och inte vara stark hela tiden och "jag klarar allting precis som vanligt tjejen" som jag är som mest. Tycker dock att min sambo kanske skulle kunna genomskåda mig lite!? Men han äf helt oförstående ang. Skuldran, graviditeten, tröttheten etc. Åkte och hämtade i mjukisbyxor, tofs och helt osminkad, botten deluxe just nu..
Även smått irriterad på min mamma som ringde och envisas med att prata om påskfirandet på lördag och att vi är välkomna dit.. Couldn't care less, just nu.. Min plan är förlossning eller BB då. Och om bebis fortfarande är kvar i magen så gissar jag på att det är bäst för alls parter att jag och humöret stannar hemma..
Sorry för klagovisan.. Nya tag ikväll eller imorgon.
Underbara måndag ;)
Klaga på! Man behöver en säkerhetsventil ibland... Själv är jag så glad över att min make helt plötsligt tycks ha fattat att jag behöver mycket mer av honom. Plus att jag har coachat honom i vilket stöd jag vill ha (nej, jag vill INTE ha medkänsla, stackars dig blickar och ynkpynk jag vill ha ryggmassage, uppmuntran typ "shit vad stark du är" och maten handlad och lagad ;) ). Det gör liksom att jag står ut just nu. Och jobbet, där man fortfarande behandlar mig precis som vanligt (även om jag tar alla möten via Skype nu) och jag slipper känna mig gravid för en stund.
Påsk ja... Om det ska bli nåt påskfirande här så får maken fixa det. Jag åkte faktiskt iväg idag och handlade till barnens påskägg så att de inte blir utan det, men mycket mer än så tänker jag då inte göra. Och fira med släkten..? Nja, måttligt roande. Vi skulle ju ha bebis till påsk ju!
Kram!