Marsbebis 2016
Vi kommer också vänta tills vi sett resultatet på kub eller NIPT innan vi berättar. Har vi inte sagt nåt ännu kan vi lika gärna vänta några veckor till, känns det som.
Vi kommer också vänta tills vi sett resultatet på kub eller NIPT innan vi berättar. Har vi inte sagt nåt ännu kan vi lika gärna vänta några veckor till, känns det som.
Jag är 38 och vill göra kub eller NIPT därför att jag vill veta med så stor säkerhet som möjligt om vi väntar ett friskt barn.
Här erbjuds kub till dem över 35, tror jag.
Nä, risken för kromosomrubbningar ökar väl markant med åldern, så är du bara 31 så är det nog ingen större risk. Känner du dig lugn utan test så strunta i dem! Det var inte ens tal om kub när jag var 31 o väntade dottern! Och hon blev frisk
Om du inte kan släppa det så får du kolla vad du kan få för test. För mycket oro är ju inte heller nyttigt!
Vi vill också testa just för att vi har ett friskt barn innan, kan vi ha sån tur igen liksom?
Oki:) här erbjuds man oxå från 35år!
Jag har varit inne på o göra de men sambon o bm tyckte inte.. Har två friska barn sen innan, de gör nog att man blir nervös o tänker på de..
Usch, vilka oroliga nyheter!! Stor kram till er båda, Carabellis och NellieMaja!
Carabellis: måste du verkligen vara på jobbet? Låter som om du borde vara hemma och ta det lugnt istället för att försöka jobba!
Jag förstår att du behöver något annat att tänka på, Carabellis! Hoppas du får komma in på undersökning/mkp så fort som möjligt.
Usch, det måste ha varit en fruktansvärd upplevelse på UL!!
Sköt om dig!
Skönt att höra, NellieMaja! Hoppas det onda försvinner fort!
Carabellis: oj, får du vänta så länge innan testet? Eller är tio dagar inklusive svarstiden?
Välkommen Millface!
Vår dotter är född 08, så blir långt emellan här också.
Kul med många inlägg att läsa kommer inte ihåg allt jag ville kommentera, så tar en snabb sammanfattning här
Välkommen till er som är nya!
Grattis till fina siffror, Bonebag! Söt bild
Hoppas att ni med foglossningar och fotbollsvurpor blir bättre snart!
Skönt att du orkar skriva lite, Carabellis! Hoppas du slipper vänta så länge på svar !
Jag funderar också på att strunta i vägning på mvc. Är redan överviktig och vill slippa pekpinnar som får mig att må dåligt. Det beror ju på vilken inställning och attityd min bm har också. Får jag fråga varför du inte kommer väga dig, Elenic?
Idag har jag inte varit lika vidrigt trött som förra veckan. Hoppas hoppas att det håller på att vända nu!
Tack för allas svar och åsikter ang vägning! Storbeloge till er som haft problem med ätstörningar och nu är bra, hoppas ni får bm som funkar!! Jag ska kolla hur min bm verkar, och sen bestämma mig ang vägningarna. Kommer att få göra glukosbelastningar så känns som om de har bra koll oavsett vägning. Hade superfina värden hela förra graviditeten, så hoppas på samma nu.
Klart att vi stöttar varandra här, genom de olika faserna i graviditeterna!