Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Carabellis: Siri är ju helt klart världens finaste namn (jag är lite partisk eftersom jag har en Siri här hemma). För mig är det inte alls förknippat med iphone, har bara träffat på en enda människa som faktiskt använder Siri i telefonen och han var tysk!

• Reflexen

Inga känningar här heller, Madski! Hade tänkt ta en tur till köpcentrat vi också, men vi blev kvar hemma. Skönt det också!

Jag har mockat i stallet o sovit på soffan - prima söndagsaktiviteter!

Vi är väl inte så många kvar nu? Inte så mycket månad kvar heller i o för sig!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-27 17:22:24 följande:

Hoppas du har rätt! Dock stod jag i köket och pratade och plötsligt säger min mans telefon "ursäkta, jag förstår inte vad du säger" så jag hade uppenbarligen sagt Siri tillräckligt högt för att väcka den.

Är ni helt klara med namn till bebisen? Minns jag rätt att du pratade om Isak?

Haha, vad lustigt! Det är kanske läge att stänga av Siri-funktionen?

Vi är inte klara med namn. Du minns dock rätt, jag är ett stort fan av just Isak. Jag har gillat det ända sedan högstadiet faktiskt, efter killen i "Dårfinkar och dönickar". Arbetar i motvind dock, mannen gillar inte Isak. Edvin ligger också bra till. På flicksidan gillar jag Vega, Tyra och Astrid. Får se vad det kommer ut för någon helt enkelt.
  • Reflexen

Elenic:

Hoppas dina förvärkar utvecklas till nåt mer produktivt snart!

Vad jobbigt att du svullnat så mycket! Har du kollat med bm, anses det vara normalt?

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2016-03-27 19:38:20 följande:

Verkligen fina namn allihop! Kul inspiration till namnet! Är det tv-serien om Simone som råkar bli Simon pga kortklippt frisyr?

Tror du att det är en flicka eller pojke?

Ja, det är från den boken/serien. Älskade både boken o serien! *nostalgi*

Jag vet vad det blir, men min man vill inte veta så det är hemligt tills hen tittar ut
  • Reflexen
    Madski skrev 2016-03-27 20:29:50 följande:

Oj, imponerande att du lyckats hålla det hemligt! Jag hade nog råkat försäga/avslöja mig..

Men har du lyckats hålla dig neutral vid inköp av kläder etc, eller har Du gömt undan lite mer typiska kill/tjej kläder!? Självklart kan båda könen ha vilken färg som helst, så jag hoppas att ingen missuppfattar mig.. Varken Jag eller sambon är (tyvärr) inte så genus när det kommer till kläder utan handlar mest på respektive avdelning i butikerna.

Jag har en hemlig låda med vääääldigt avslöjande kläder. Min man är faktiskt helt ointresserad av kläder och har därför inte köpt nåt själv (köper helst inte åt sig själv heller om han kan slippa).

Tillbehör som vagn, skötbädd, mössor, lakan etc är neutrala, men det är för att jag gillar det så.
  • Reflexen

Jag hade min bil på verkstaden i veckan, Madski! Bokade tiden själv, men iaf innan bf! var så illa tvungen, besiktningsåtgärd för att få den godkänd i veckan som kommer. Om nån är hemma o kan åka till besiktningen, dvs!

Hoppas att du är upptagen med annat på onsdag!

• Reflexen

Smilla: Jag är alldeles för kär i min mobil (surfar för mkt, spelar inte nåt), så skulle må bra av lite avvänjning. Kommer att använda den med bäbis i famnen, men kanske inte lägga mobilen på barnet. Tror inte strålningen är farlig, men mer det med uppmärksamheten som Carabellis skrev.

• Reflexen

Lisa: vad lustigt, även jag har funderat på Ivar som pojknamn! Passar bra ihop!

Visst är det svårt när man redan tagit det bästa namnet Jag gillar även Signe och Sigrid, men de blir ju för lika (har tillomed läst att Siri kan vara kortform för Sigrid).

• Reflexen

Carabellis: vill du skriva vad storasyster heter? Förstår om du inte vill, är bara nyfiken på vad som passar ihop med Siri

Svar på tråden Marsbebis 2016