Frida Li skrev 2016-03-30 10:13:14 följande:
Vi hade påsklov förra veckan. Det har varit viktigt för mig att storasyster fått vara med på ALLT sen vi kom hem. Hon har fått 100% uppmärksamhet, fick sova hos mormor o morfar två nätter o de gjorde massor med skoj (åkte ju in på natten o lillasyster föddes under dagen så min man var hemma sen o behövde sova ut den natten). Sen följde hon med o hämtade mig, var med på sjukhuset på PKU test, fått vara med o bada, byta blöja...ja det mesta! Första kvällen var lite svår, men nu är det bättre. O det är väl en trygghet för oss oxå att stora känner sig trygg nu med att det finns en till o att hon känner att HON vill tillbaka till förskolan o att det inte är VI som lämnar BORT henne.
Jag håller verkligen med dig! Och för oss funkar det bra ännu; bara gos och kärlek från storasyster. Hon tar ut sina känslor på mig; jag heter bajskorven numera, haha. Igår hade jag barnen själv för första gången och det funkade bra trots att Siri vägrade sova när jag skulle lägga storasyster. Jag känner mig dock väldigt otillräcklig när en maratonätande bebis hindrar mig från att hjälpa storasyster med pyssel, lekar, mellis med mera...
Det blir säkert toppen för våra stora tjejer att gå till föris nästa vecka och få leka med kompisar och ha sina vanliga rutiner.