Marsbebis 2016
Känner du av några sammandragningar eller så? Min dotter kom ut 13 h efter att blödningen avgått. Hoppas det blir så för dig med!
Känner du av några sammandragningar eller så? Min dotter kom ut 13 h efter att blödningen avgått. Hoppas det blir så för dig med!
Vad spännande :) håller tummarna för att det är på g på riktigt!
Smilla: snart har du nog en liten bebis i famnen Lå
Läkarkontrollen idag gick fint och blåsljudet på bebisens hjärta var borta. Bebisen har ökat i vikt sedan utskrivningen, vilket indikerar att amningen funkar (gult bajs också ). Känns bra! Vågar kanske ta till mig bebisen nu.
16 mars kom vår dotter Idun :) på sin storasysters födelsedag och allt! Behövde aldrig bli igångsatt utan hinnsvepningen gjorde sitt. Gick in till förlossningen hade då värkar var 10 min och hade öppnats 5-6cm så läkaren bestämde att här behövs inget göras utan jag blev inlagd och naturen fick ha sin gång. Var mycket mer närvarande vid den här förlossningen vilket var trevligt även om jag tycker det gjorde ondare denna gång.
Är nu klarvaken efter en rejäl amning och har en snusade bebis på bröstet och min sovande man i sängen brevid skulle inte kunna vara lyckligare :)
16 mars kom vår dotter Idun :) på sin storasysters födelsedag och allt! Behövde aldrig bli igångsatt utan hinnsvepningen gjorde sitt. Gick in till förlossningen hade då värkar var 10 min och hade öppnats 5-6cm så läkaren bestämde att här behövs inget göras utan jag blev inlagd och naturen fick ha sin gång. Var mycket mer närvarande vid den här förlossningen vilket var trevligt även om jag tycker det gjorde ondare denna gång.
Är nu klarvaken efter en rejäl amning och har en snusade bebis på bröstet och min sovande man i sängen brevid skulle inte kunna vara lyckligare :)
*Lilla Idun ska det vara såklart, för jag hoppas att hon inte är lila! är väl för tidigt på morgonen, haha...
Alltså, hur långt ner kan bebisen sjunka innan förlossningen egentligen? Min har ju varit fixerad i typ fyra veckor, och senaste två veckorna har huvudet varit så långt ner att det inte går att känna från utsidan/magen. Och inatt, efter några jobbiga förvärkar, är det som att bebisen är ÄNNU längre ner. Det spänner nu konstant i bäckenet, känns som att jag ska gå i två bitar liksom, och jag känner tryck bakåt mot svanskotan typ som att jag var jättebajsnödig hela tiden. (Sorry för detaljerna, men alltså det känns så..)
På ett sätt är det väl bra, det borgar väl för ett rätt snabbt utdrivningsskede, men kan inte nån bara tala om för bebisen att livmodern liksom måste öppnas först INNAN man ska ner...? Det är klart oskönt att ha det så här nämligen kan jag lova...
Det fortsätter att komma blodblandat, men finns inte ngn tillstymmelse till värkar el dyl. Bör jag bli orolig? Blod är ju alltid oroväckande. Blev plötsligt väldigt nervös. Har känt av bebisen men den är inte lika livlig längre... Fast hen brukar vara väldigt mycket i rörelse på kvällen o lugn på dan så svårt att säga, men var iaf inte lika livlig igår kväll. Enligt MVC är ju alltid allt "helt normalt" men känns överdrivet att ringa förlossningen?
Tack för era råd mammave, reflexen och mialinden! På MVC sa de att det inte är något att oroa sig för så länge det inte handlar om mensliknande blödningar, men är nog bäst att höra med förlossningen också. Man råkar ju gärna läsa diverse hemskheter när man googlar! :-/