Inlägg från: Sötistilde |Visa alla inlägg
  • Sötistilde

Marsbebis 2016

Hej! Någon som vet när barnet brukar vända sig med huvudet neråt?! Med 1a barnet fick jag snitt pga säte, som upptäcktes när vattnet hade gått 6dgr efter BF , var öppen endast 4cm på förlossningen innan dom stoppade värkarna. Är jag förstföderska el omföderska? Någon som vet ?!.. Min bm kan inte riktigt svara på det ...

• Sötistilde

Jag sökte början av december och fick svar 17/12 att det skulle kompletteras men mina chefer hade redan gått på semester så jag ringde o pratade med dom den 22/12 och då skulle dom enbart gå på det jag skickade in annars skulle det dröja för länge. Fick svar dagen efter!!!!! Beviljat - inte på 50% men på 25% iallafall. Så det kändes skönt!

• Sötistilde

Mammave: 28/2

Hannis12345: 1/3

Aztec: 3/3

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3

Elenic: 20/3

Madski: 24/3

Reflexen: 26/3

Tessie83: 27/3

AKF: 28/3

• Sötistilde
    Reflexen skrev 2016-01-22 23:47:36 följande:

NellieMeja: min bm har bokat in två extra ul för att kolla så att min lilla inte ligger i säte (pga min oro efter att första låg i (oupptäckt) säte). Det blir inget fancy ul, bara på lokala mvc, med min ordinarie bm, men borde funka för att se läget för bäbisen iaf!

Kolla om du kan få sånt ul också!

Jag har ju samma historia som dej reflexen, när gör du första och när gör du nästa....???
    Jag får ett UL men vill nog ev ha ett till... Min bm vet hela min historia... Och jag börjar bli orolig/nervös... Vill bara att barnet ska fixera sig ..........nu......
  • Sötistilde
    NellieMeja skrev 2016-02-25 09:10:35 följande:

Nu har jag varit på vändingsförsök men det behövdes inte hihi. För bebisen har lagt sig med huvudet neråt tjhooo. Så glad lycklig å lättad. :)

Åhhhh va bra :) hur var läget?! Fixerad, ruckbar, rörlig?
  • Sötistilde
    Reflexen skrev 2016-03-08 14:13:00 följande:

Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.

Det tänkte jag oxå på , ja är det någon som vet?! Med dottern kom det rejält när vattnet gick.
  • Sötistilde

Har inte varit inne här sista tiden så mkt. Men ville bara säga att jag "födde" en son den 14/3 kl : 00.28 . Mår fruktansvärt dåligt. Men barnet mår fint. Grattis till er som fått era bebisar och lycka till till er andra!

• Sötistilde

Blev snitt igen . Dottern föddes med snitt efter odiagnostiserat säte.

Efter 20 h värkarbete med en halvknasig bedövning ville lillen trots 10 cm öppning inte glida ner helt. Ville inte riktigt ha ner hakan mot bröstet. Trött kille o livmoder , då fanns det stor risk att han skulle fastna om vi fortsatte.....????????????????????????????????????????????????????
    Tack för alla fina ord och peppningar.

Svar på tråden Marsbebis 2016