Marsbebis 2016
Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.
Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.
Ska förtydliga,
Känns det som att du kan koppla av efter all oro?
Jag hoppas det! Kram
Men vilka goda nyheter! Har du fått någon förklaring till varför de tyckte att UL såg så konstigt ut då? Och vad blir nästa steg? Hur känner du dig?
Hej
Hoppar in här, har bf den 27/3 så det kan ev bli en aprilbebis
Vad härligt att allt var bra
Hur gick provet till? Blev du sängliggande några dagar efter provet? Har tänkt att göra det oavsett svar på kubultraljudet och proverna....
På tal om fosterdiagnostik... Jag fick precis veta att i Sthlm har de precis bestämt att OM man får dåliga värden på KUB så får man göra NIPT, utan kostnad. Det är ju en helt fantastisk nyhet! Hoppas det sprider sig till fler landsting. Vet dock inte om det hjälper oss, om vi får hög risk, då man tydligen kan ha kvar rester i blodet från om man haft missfall nyss, vilket vi ju råkade ut för - och det fostret lär det ju ha varit något fel på så... Det kan tydligen ge falskt svar som visar på avvikelser som inte finns.
Idag är det dags för inskrivning på mvc!
Och imorgon NIPT. Stora milstolpar för mig
Vågar fortfarande inte tro på bäbis, men hoppas det ser bra ut fortfarande. Beställde ett ul i samband m NIPT imorgon, så då får vi status i v11.
Åh vad härligt att höra! Har tänkt en hel del på dig. Vet ju vilken ångest man har. Och skönt att du fick svar så fort. Usch, nu blir jag ännu mer anti kub (var det redan). Fattar inte att det fortfarande erbjuds.
Hoppas du kan slappna av en hel del iaf till rul o sen fullt ut. Kram
Va!! Men så underbart!!! Grattis! Tänk att det kan visa så fel?! Undrar vad det beror på? Du som är så ung och allt, åldern är ju en faktor de räknar in.. Ja hursomhelst, nu ska du bara njuta av dessa underbara nyheter! Är så glad för din skull!
Varför fick du göra det i första hand? Om du är under 35 menar jag.
Jag fick göra det trots att jag snart bara är 31år, men på norrort sidan av sthlm ska de erbjuda kub osv så många som möjligt oavsett ålder.
Håller tummarna att allt är fint!
Jag tycker att det är jätte bra Men börjar spekulera i varför det erbjuds alla, hehe. Jag tackade inte nej heller!