• Elenic

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-08-17 12:22:21 följande:

Hej Elenic!

Förstår din känsla av "är jag verkligen gravid?". Är precis likadan själv.. Jag har ju tillomed varit på ett vul och sett ett litet hjärta picka, men kan fortfarande inte riktigt tro på det. Känns tråkigt att inte våga hoppas, att inte vara så där fånigt lycklig som jag borde vara. De där missfallen ställer till det i psyket! Håller tummarna för ditt vul nästa vecka! Jag ska tillbaka på fredag för vul två. Nervöst!

Hoppas iaf att du kommer helskinnad genom dagens skolstart o illamående o fasta!

Hej, Och visst är det konstigt! Känns liksom mer som att jag är sjuk eller nåt, men inte att vi kanske ska få en BEBIS. Åhh, spännande med VUL, håller tummarna stenhårt för dig.

Överlevde dagen, och hade sen glömt bort att maken skulle vara borta på kvällen - grät nästan av trötthet när jag nattade barnen... Och han jobbar så långt borta att han åker innan barnen vaknat, så hela morgonstressen blir min att ta också. Idag kändes det faktiskt ohållbart - jag kan inte ha alla lämningar och hämtningar och sköta ett 100%-arbete med stort ansvar OCH vara gravid, där går typ min gräns... :(

Kram!
  • Elenic
    mammave skrev 2015-08-17 18:30:13 följande:

Trots två vul/ul känner jag oxå att jag inte riktigt fattar. Är oxå så trött så man känner sig ju inte som världens bästa mamma direkt Sen vill jag gärna få resultatet på nipt och helst ett ul efter v 12 innan jag vågar ta till mig det fullt ut tror jag. Väntar på nipt-svar denna vecka o det känns lite nervöst. Vi får försöka peppa varandra! <3

Jaa, det är nog inte konstigt att man inte fattar. Det är så stort! Åh, önskar att jag gjort NIPT men väntar tills efter jag sett att det finns nåt levande.. Förstår att det känns nervöst, håller tummarna för ett bra svar! Och nej, jag som typ ALDRIG blir arg och skriker på barnen höjde rösten 2 ggr imorse. Inte så stolt över mig själv...
  • Elenic
    Bonebag skrev 2015-08-18 14:44:47 följande:

Hej Alla!
    Karin här, fyller 29 i höst och bor söder om Stockholm. Födde min första 27 September förra året. Blev igångsatt den gången då jag o barnet har olika blodgrupper... Något även nuvarande bäbis i magen verkar ha... Så det kommer nog bli igångsättning igen :)
    Har just nu bf 9 Mars. Storebror kommer va ca 1,5 år då.

Kub väntas den 31 Augusti och Rul i mitten av oktober <3

Denna graviditeten är dessutom som natt o dag i jämförelse med första. Så tankarna kan inte låta bli att undra om det gömmer sig en flicka i magen denna gången... Drömma får man va? Hehe ;)

Ser framemot att få följa er alla!

Hej Karin,
    Och välkommen hit! Grattis till nr2! Jag har 2 barn sedan tidigare, en flicka och en pojke, och ja - de graviditeterna var väldigt olika.. Så man kan ju alltid hoppas! =)

• Elenic
    AKF skrev 2015-08-18 22:29:40 följande:
    Bästa Elenic!

Det låter tufft och jag förstår och känner igen känslan kring flera grejer!

Jag har 'bara' ett barn men första tiden tillbaka i vardagen nu har varit jobbig. Jag orkar inte laga mat, kan knappt göra nytta på eftermiddagarna på jobbet pga tröttheten.

Håll ut till ditt VUL nästa vecka, jag håller tummarna och hoppas att dagarna känns ok tills dess!

Kram!
    Tack söta för medkänsla! Och ja, vardagen sliter på... Tack och lov är mina barn så stora att de förstår varför jag är lite extra trött och har lite sämre tålamod, och kan till och med erbjuda mig lite extra hjälp eller vila (t.ex. att stora hämtar lilla osv.) Hoppas du också kan hitta lite vila I vardagen. Kram!
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-08-19 16:25:39 följande:

Dags för vul två på fredag! Börjar nästan känna mig lite hoppfull här, inga blödningar, ingen smärta och fortfarande ömma bröst. Vecka 10 idag, enligt mina beräkningar. Får se vad läkaren mäter upp för ålder. Ser det bra ut så vågar ju till o med jag ringa o boka tid hos mvc! Det tidiga hälsosamtalet slipper jag helst, hann så långt förra året (innan mitt ma), och det gav väl inte så jättemycket

Har du fått svar på NIPT ännu, Mammave?

Hur går det med trötthet och illamående för er alla? Jag är kanske lite mindre trött nu, kan ju hoppas lite iaf! Reagerar på lukter, men blir fortfarande inte illamående tack och lov.

Hej! Och oh så spännande, härligt också att du är hoppfull. Jag har v.10 imorgon, och känner mig också hyfsat hoppfull inför VUL på tisdag. Mår illa, ömma bröst etc.

Mitt illamående har senaste veckan blivit mycket värre än tidigare, nu är det på gränsen till vad jag klarar. Men det kan också bero på att stressnivån har ökat med skolstart, mer intensivt på jobbet osv. Tröttheten känns dock mer kontrollerbar nu.

Skönt att du känner dig piggare och slipper illamåendet!
  • Elenic
    mammave skrev 2015-08-19 17:40:40 följande:

Fick svaret på nipt idag och allt såg superbra ut! Så i mars blir det en liten lillebror Skulle dock vilja ha ett ul nu typ, ska ringa imorgon el på fred o se vad de säger.

Här har vi inte bestämt när vi ska berätta för våra barn. Vi har inte berättat för ngn än. Men nu känns det som det är dags

Åhhhh så underbart!
  • Elenic

Reflexen: Åååååhhhh så underbart att allt såg bra ut!

Emzaan: Fruktansvärt med illamåendet! Jag mår också sämst eftermiddag/kväll, men kräks tack och lov inte så mycket. Men börjar känna att illamåendet tar knäcken på mig snart...

Alla nya - välkomna!

Nu är det bara två dagar kvar till UL, och förhoppningsvis inskrivning, för mig. Jag börjar vara ett nervvrak... Jag vill, vill, vill att det ska gå bra den här gången!

• Elenic
    Carabellis kusp skrev 2015-08-23 10:59:30 följande:

Hej! Jag är gravid med barn nr. 2, har en 2,5åring sedan innan.

Jag skulle gärna vilja vara med i den här gruppen; så trevlig ton. Känner också igen med i oron över MA. Jag har kub på torsdag, är det nån mer som är på g med det?

Finns det nån aktuell BF-lista?

Hej,
    Vad roligt, välkommen hit! Är inte på gång med kub än.. Har inbokat läkarbesök med UL på tisdag och ser allt bra ut då så har vi inskrivning direkt efter. Räknar med att KUB kommer att följa på rätt snart sen då jag är i v.10 nu. Har dock inte velat ha inskrivning förrän jag gjort UL, då jag har 2 barn men 7 graviditeter bakom mig... Önskar så att det går vägen den här gången då jag inte vet om jag orkar en till graviditet och då jag också fyller 38 senare i år och börjar känna att det är sista chansen typ...
    Det finns en bf-lista men jag har inte så bra koll då jag inte skrivit upp mig på den än, det hoppas jag också på att få göra på tisdag. :)
  • Elenic
    Reflexen skrev 2015-08-23 11:32:27 följande:

Hej o välkommen Carabellis!

Vi har inte uppdaterat bf-listan på ett tag, men det börjar nog bli dags nu när fler och fler närmar sig v12..

Nån som är inne via dator kanske kan gräva fram listan så vi kan fylla på? Jag är bara inne via mobil o då blir det så fult!

Kub- och/eller NIPT-test närmar sig här också, har inte bokat tid dock.

Elenic: förstår att du är nervös! Håller tummarna för att det ser bra ut!

Tack söta!! mindre än 48 timmar kvar nu. Inte för att jag tänker på det eller så... ;)

• Elenic

Hurra och jubel!! Bebis mår bra! Daterad till 10+1 och vi är SÅ lyckliga!!

Svar på tråden Marsbebis 2016