Inlägg från: sandra84 |Visa alla inlägg
  • sandra84

Marsbebis 2016

Klockan åtta är det dags för ul. Har knappt kunnat sova inatt. Så mycket tankar som snurrat runt. Hoppas verkligen att allt är bra!

• sandra84

Lyckat ul! En frisk bebis. Bf är satt till den 28 mars, så det kan likaväl bli en april bebis.

• sandra84
    Elenic skrev 2015-10-26 14:56:22 följande:

Grattis, vad roligt! Jag har bf 20/3 men har gått över 10 resp 14 dagar med tidigare så jag räknar nästan med en aprilbebis jag med. ;)

Jag gick över 11 dagar med första barnet och födde 4 dagar för tidigt med andra. Men är rätt säker på att gå över ?.
  • sandra84
    aztec skrev 2015-10-26 12:56:20 följande:

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?

Vi visste inte riktigt när vi blev gravida eftersom jag tog ut min spiral och aldrig hade någon mens emellan. Men vi hade chansat på 24 mars. Jag är rätt säker på att gå över. Bättre att ställa in sig på det ????.
  • sandra84
    aztec skrev 2015-10-26 12:56:20 följande:

Grattis!! :) blev du bakåt flyttad?

Vi visste inte riktigt när vi blev gravida eftersom jag tog ut min spiral och aldrig hade någon mens emellan. Men vi hade chansat på 24 mars. Jag är rätt säker på att gå över. Bättre att ställa in sig på det ;).
  • sandra84

Jag får ett spel på alla dessa hormoner som är överallt i kroppen. Utbrott, tårar och depp har avlöst varandra denna helg. Och att inte känna krabaten i magen gör att oron finns där. Förlåt om jag är negativ, var bara tvungen att skriva av mig.

• sandra84

Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.

• sandra84

Varning för intim info!!!

En undran... Vaknade imorse med världens svullnaste underliv. Har även en blodådra som är uppsvälld och lila/blå! Känns som ett eldklot mellan benen. Är det åderbråck? Vad kan jag göra? Farligt? Har legat ner hela dagen... Kan knappt stå pga smärta.

• sandra84

Efter sängläge och högläge hela helgen är smärtan borta. Men blodådrorna buktar ut likadant (tur man har en sambo som ställer upp och undersöker haha). Står upp hela dagarna på jobbet så jag ska ringa och rådfråga min bm imorgon. Vill verkligen inte bli sjukskriven!

Tror inte heller det är någon fara om man landar på baksidan. Men framsidan ska man nog kolla upp. Tur det gick bra!

• sandra84

En undran... Om man har ett jobb som innebär risker. Hur gör man innan man kan få graviditetspenning? Jobbar som idrottslärare och går dagligen emellan i konflikter. Idag fick jag gå emellan/ dra isär två elever där den ena skulle slå ihjäl den andra med en innebandyklubba. Känns som det bara är en tidsfråga innan något händer!!!

Har sagt till min chef flera gånger och idag sa jag att jag inte kommer till jobbet imorgon om jag inte får stöd.

Svar på tråden Marsbebis 2016