Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2016-03-02 17:45:30 följande:

Tack snälla du! Idag har min inneboende varit riktigt livlig, så oron jag kände igår är inte kvar iaf. Säkert mer en reaktion på dödsfallet än något med bäbisen.

Det är så skönt att vi har sån rar stämning i gruppen

Vad skönt att bebisen hör av sig mycket igen! Det är en härlig bekräftelse.
  • Smilla80

Var hos bm idag, min yngsta son hade möjlighet att följa med - är så mysigt tycker jag när syskonen också får lyssna på hjärtljuden.

Bebisen har vid de två senaste föregående besöken varit ruckbar - nu plötsligt var den rörlig! Är inte det märkligt? Trodde inte det kunde bli så! Tror ni det dröjer tills det sätter igång för mig då? Är nu i v 37+4.

• Smilla80
    Emzaan skrev 2016-03-03 19:33:58 följande:

Kl10:00 i förmiddags fick vi en liten son. Stor för sin vecka. Alla mår vi bra, men det gick lite fort. Vi kom in 9:30.

Åh vad roligt, stort grattis!! Har tänkt så på er! <3
  • Smilla80
    CatEyes skrev 2016-03-03 21:20:50 följande:

Grattis till alla som har fått sina bebisar under veckan :) nu händer det grejer.

Imorgon är det min tur, ska snittas kl. 7.15 om inte det finns några akuta snitt. Är jätte nervös men jag är så trött på att vara gravid så det ska bli så skönt att träffa vår bebis imorgon :)

Så spännande!! Stort lycka till!
  • Smilla80

Grattis Anni! Så underbart!! <3 Vilket datum hade du BF?

Hur var det nu igen - är det första barnet?

• Smilla80
    AnniAy skrev 2016-03-04 10:44:50 följande:
    Tack så mycket :) hade BF 20 mars :) nej Gud de här är 3e barnet :D mina 2 andra tjejer är 1,5år och 2år 7mån :)
    Aha, sorry! Men gud så härligt med en triss i tjejer, storasystrarna är säkert jätteglada och stolta? Lycka till nu med den nya lilla familjemedlemmen!

Ska puffa fram BF-listan så man har lite koll. Jag har BF den 19/3 så man är liksom lite inställd på att det blir kring det, men när man nu ser att även "de sena" marsbebisarna börja ploppa ut så inser man att pyret faktiskt kan göra entré när som helst! I helgen SKA jag packa BB-väskan, så det så... nu kan jag inte skjuta upp det mer.

Kan ni andra tjejer liksom förstå att vi är framme vid den här tidpunkten, då våra små älsklingar faktiskt ska komma?! Jag blir överväldigad ibland när jag tänker på det!
  • Smilla80
    AKF skrev 2016-03-03 23:42:14 följande:
    Jag håller med! Mysigt när min dotter var med härom veckan också.

Har dålig koll på om det är vanligt att gå från ruckbar till rörlig så. Kanske vill er lilla vänta ett par veckor till!
    Ja, kanske har hen inga planer på att komma ut på ett bra tag! Jag fick ingen info om det från BM, hon konstaterade bara att barnets huvud var rörligt. Men nu när jag läst på lite mer själv så har jag fått veta att det finns risk att navelsträngen kläms åt om vattnet går när huvudet fortfarande är rörligt, och att det därför är viktigt att man lägger sig i högbäckenläge om så vore fallet. (Detta gäller enbart rörligt, inte ruckbart). Läste att det i vissa landsting till och med är ambulansfärd som gäller om vattnet går i detta läge... men det var inget min BM nämnde. Har heller inga fler kontroller förrän om 2 veckor så om vattnet går inom dessa så kommer jag ju inte veta hur bebisens huvuds status är. Någon som vet något mer om detta och kanske har ett råd att ge? Känner mig ganska orolig...

Hoppas man snart har sin lilla Baby i famn med vetskapen om att allt har gått bra. Även om jag kommer att sakna att vara gravid. Gravid

Trevlig helg! {#emotions_dlg.flower}
  • Smilla80
    Elenic skrev 2016-03-03 08:02:46 följande:

Tuff natt. En helt ny upplevelse för mig, regelbundna förvärkar (var tredje minut) som var onda men svaga (inte tryck som i riktiga värkar och höll bara i i 20-30 sekunder) och så låg jag i sängen i nån timme. Efter det gjorde det så sjuuukt ont i bäckenet att jag bara kunde ligga som i en liten boll, försökte jag sträcka ut benen kändes det som att bebisens huvud skulle spräcka bäckenet inifrån. Men hopkurad på det sättet kändes det inte som att jag fick nån luft istället.. Ujujuj, tänk att varje graviditet är så olika - mina tidigare förlossningar har ju börjat helt utan förvarning men igår fick jag verkligen en försmak på vad som komma skall...

Oj, du måste ha trott att förlossningen bombis var på gång?? Det hade jag varit övertygad om i alla fall! Har det varit lugnt sedan? Håll ut ett tag till, snart kommer du ha din lilla bebis i din famn. Hjärta
  • Smilla80

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinanaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3

Nelliemeja: 17/3

Smilla80: 19/3