Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

aztec skrev 2016-03-02 15:27:54 följande:

Joel eller Finn ;) vad tycker ni? Hehe

Otroligt svårt! Minns inte vad syskonet heter, men jag lutar nog pt Finn!
  • Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-03-03 05:37:04 följande:

Oh no, jag tror att vattnet just gick. Jag låg i sängen och så sa dett poff och så rann det och jag blev helt blöt. Ingen bra timing.maken ich dottern har influensa, shit. Jag har ingen backup. Jaha bara att ringa förlossningen och höra.

Oj, det var dramatiskt! Låter ju onekligen som vattnet. Stort lycka till! Hoppas maken repar sig fort!
  • Carabellis kusp
    Frida Li skrev 2016-03-03 10:28:10 följande:

Vad många sjukhus ni var att välja på i Sthlm! Jag har typ 1 av välja på i Skåne o jag tar ju den som är närmast, 25 min bort :) Victoria födde ju på Karolinska, e det bra där? Tillhör man ett visst sjukhus eller man får välja?

Rent krasst är det vårdvalet avseende förlossningen en chimär. Om det är fullt när man ska föda så spelar det liksom ingen roll vad du har valt...
  • Carabellis kusp
    Madski skrev 2016-03-03 17:33:36 följande:

Haha, ja verkligen :) vi får ha på oss något som kännetecknar oss, haha..

Jag har väl bf nästan sist 24/3, de flesta av er har väl den kommande veckan?

Vad sägs om en stor fläck avslag bak på sjukhusskjortan?
  • Carabellis kusp
    Emzaan skrev 2016-03-03 19:33:58 följande:

Kl10:00 i förmiddags fick vi en liten son. Stor för sin vecka. Alla mår vi bra, men det gick lite fort. Vi kom in 9:30.

Underbart roligt att höra! Grattis!!!!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2016-03-04 11:37:22 följande:

Ja, kanske har hen inga planer på att komma ut på ett bra tag! Jag fick ingen info om det från BM, hon konstaterade bara att barnets huvud var rörligt. Men nu när jag läst på lite mer själv så har jag fått veta att det finns risk att navelsträngen kläms åt om vattnet går när huvudet fortfarande är rörligt, och att det därför är viktigt att man lägger sig i högbäckenläge om så vore fallet. (Detta gäller enbart rörligt, inte ruckbart). Läste att det i vissa landsting till och med är ambulansfärd som gäller om vattnet går i detta läge... men det var inget min BM nämnde. Har heller inga fler kontroller förrän om 2 veckor så om vattnet går inom dessa så kommer jag ju inte veta hur bebisens huvuds status är. Någon som vet något mer om detta och kanske har ett råd att ge? Känner mig ganska orolig...

Trevlig helg!

Jag diskuterade detta med den läkare som kollade mig när jag hade mitt lilla sammanbrott i måndags. Hon sa att min bebis är ruckbar, vilket ofta är det stabilaste läget när det är fråga om en omföderska. Utan att jag hann fråga, så sa hon att om mitt vatten går så kan jag lugnt invänta värkar innan jag åker in. Hon sa att när vattnet går hos en kvinna vars barn är rörligt, så blir det sängläge och kontroller tills huvudet är så långt ner att man inte riskerar att huvudet fastnar. Min slutsats av detta i din kontext är att du omedelbart ska se till att komma in till en kontroll om ditt vatten går.

Trevlig helg tills dig med!
  • Carabellis kusp
    CatEyes skrev 2016-03-05 11:10:40 följande:

Hej alla!

Snittet gick bra. Våran flicka vägde 4,8 kg och var 51 cm. Stor tjej som vi alla trodde. Vi kämpar med amningen och hon koppmatas. I morgon får vi åka hem :)

LisaKMB skrev 2016-03-05 15:25:10 följande:

Idag kl 9:46 kom lillebror till världen! Prickade bf exakt. 3620 gram och 49 cm lång. I jämförelse med förra förlossningen var det här en dröm och vi är så glada!

Grattis till bebisarna!
  • Carabellis kusp

BF-lista

Mammave: 28/2 - födde en son 29/2

Hannis12345: 1/3

NinnaMama: 3/3

Aztec: 3/3 - födde en son 28/1

Sötistilde: 5/3

LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3

Carabellis kusp: 6/3

Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/4

Mialinden: 14/3