Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Min mage står också rätt ut och står högt, växer bara framåt. Med killarna har den varit lite bredare och... liksom lite mer droppformad eller hur man ska säga. Men jag har ändå ett SF-mått lite under kurvan fast är rätt stor för att vara mig, haha... Min är också hård och man känner tydligt lilla bebisens kropp där innanför. Den skiftar sida hur den ligger med rumpan höger-vänster, ser så roligt ut, magen blir helt sne. Kan den fortfarande göra det sedan när den är fixerad? Var ruckbar sist.

• Smilla80
    Elenic skrev 2016-02-24 11:11:16 följande:

Hej!

Vår förra resa gick på ca 140 000. Då var vi två vuxna, två barn (över två men under tolv). Vi var borta tre veckor, varav 2,5 på Hawaii - stannade 3 nätter i San Fran på vägen. Flygbiljetterna gick på knappt 40 000 ink resor mellan öarna på Hawaii. Vi bodde halva tiden i lägenhet, halva på hotell och sista 4 dagarna på lyxresort. (Lägenhet var bäst.) Hade hyrbil och gjorde några dyra utflykter (snorkling, båt etc.) Shoppade begränsat men åt gott. Räkna med matpriser i linje med svenska, men barn äter ofta gratis på de finaste restaurangerna. (!)

Tack för info! Låter som en väldigt härlig resa, säkert värt pengarna!
  • Smilla80

Hannis ursäkta om jag glömt, men har du barn sedan innan?

Har aldrig sett röken av den där omtalade slemproppen under mina två tidigare förlossningar! Hur ser den ut?! När har ni upptäckt den, ni som sett den?

• Smilla80
    LisaKMB skrev 2016-02-24 15:09:30 följande:

Med dottern så släppte slemproppen i vecka 38+3 (vilket jag är i idag!) och sedan kom värkarna igång dagen efter. Dottern föddes ytterligare en dag senare, 38+5. Slemproppen såg ut som en pytteliten manet (vit/genomskinlig) med lite blodstrimmor i. Såg den på pappret när jag var toa (ursäkta informationen!). Blödde lite också strax efter att jag upptäckt slemproppen. Tyvärr har jag ännu inte känt några tecken på att det är på gång nu! Hoppas visserligen att bebisen väntar tills det är mars så det gör inget att det dröjer längre denna gång.

Tack för din beskrivning av slemproppen, och även din Frida-Li! :) Du behöver inte ursäkta, jag bad ju om info om hur den ser ut, haha! Får se om jag ser en skymt av den denna gång!
  • Smilla80
    hannis12345 skrev 2016-02-24 12:32:14 följande:

Hej,

Nää inga barn sen innan! Så detta är första;)

Hihi, tanken slog mig - när man har barn sedan innan brukar det inte finnas så mycket tid över att bli rastlös på!
  • Smilla80

Tessie83; Gud så härligt, stort grattis till bebisen!! Först ut av oss! :) Njut nu riktigt! <3 Kram!

Nelliemeja; lycka till imorgon! Det kommer att gå bra ska du se!

Elenic; vad härligt att få höra så mkt positivt och fint! Värmer extra mycket i vårt välsignade tillstånd...

Det är så komiskt hur olika det kan vara. Jag får ofta höra att jag är liten och att man inte kan tro att jag är så långt gången, att jag är så nätt m.m. Sedan är det EN person på jobbet som envisas med att säga "Gud vad tjock du är nu", "nu måste det väl vara dags snart?!" "Du blir bara större och större för varje dag" och kallar mig tjockis osv, osv... Man undrar ibland vad som är hennes problem?! Men om jag verkligen vore tjock skulle hon nog inte säga så, jag fattar ju innerst inne att det är för att retas just för att man är gravid, men ändå... Mycket trevligare med de fina kommentarerna.

• Smilla80
    Smilla80 skrev 2016-02-24 20:49:54 följande:

Tessie83; Gud så härligt, stort grattis till bebisen!! Först ut av oss! :) Njut nu riktigt! <3 Kram!

Nelliemeja; lycka till imorgon! Det kommer att gå bra ska du se!

Elenic; vad härligt att få höra så mkt positivt och fint! Värmer extra mycket i vårt välsignade tillstånd...

Det är så komiskt hur olika det kan vara. Jag får ofta höra att jag är liten och att man inte kan tro att jag är så långt gången, att jag är så nätt m.m. Sedan är det EN person på jobbet som envisas med att säga "Gud vad tjock du är nu", "nu måste det väl vara dags snart?!" "Du blir bara större och större för varje dag" och kallar mig tjockis osv, osv... Man undrar ibland vad som är hennes problem?! Men om jag verkligen vore tjock skulle hon nog inte säga så, jag fattar ju innerst inne att det är för att retas just för att man är gravid, men ändå... Mycket trevligare med de fina kommentarerna.

Rättelse (Förlåt för min felskrivning) - aztec var ju först ut såklart - och Tessie näst först ut!
  • Smilla80

Reflexen, vad jobbigt att du inte kunde få besked om hur bebis låg! Men att ni ska vänta 14 dagar innan ny koll? En vecka hade känts mer rimligt m tanke på att du ändå är så pass långt gången... Eller hur känner du själv? :)

• Smilla80
    Tessie83 skrev 2016-02-25 07:48:08 följande:

Tack för alla grattishälsningar <3 allt går jättebra (förutom amning men det känner jag ingen press med). Hon är helt fantastisk :)

Åh vilken söt liten tjej! <3
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2016-02-25 08:20:35 följande:

Jag blev också förvånad över att få tid så sent, men frågade och hon sa att jag skulle hinna in på vändningsförsök så får lita på det! förhoppningsvis ligger liten åt rätt håll så jag får prova vaginalt, annars får läkarna hjälpa oss med en liten operation. Är ganska lugn inför båda alternativen, är faktiskt skönt bara att veta att det är osäkert hur det blir! Låter lite knasigt kanske

BM sa iaf att jag ska åka in tidigt när det väl sätter igång, så att de kan göra ett ul på förlossningen!

Skönt att du känner dig lugn, det är huvudsaken! :)
Svar på tråden Marsbebis 2016