Marsbebis 2016
Så skönt AKF!
Så skönt AKF!
Håller tummarna, Smilla!
Mammave: kan du inte få göra ett ul på stället där du gjorde NIPT-testet? Eller var det kanske långt från där du bor?
Om en vecka ska jag på mitt andra vul. Är så glad över att få komma o kolla, har nämligen väldigt svårt att tro på att det kommer gå bra.
Jag vet inte om de kommer erbjuda nåt mer ul, kommer träffa en annan läkare än sist så får se vad han säger.
Tror vi kommer göra kub-testet och sen NIPT. Beror väl lite på om jag måste åka långt för blodprovet eller om det går att göra här också.
Kul med inskrivning, NellieMaja! Veckorna tickar på för oss
Jag får se vad de säger på ul på fredag, Mammave. Om det fortfarande ser fint ut o jag verkar vara i "rätt" vecka så är det ju lättare att ta ställning till NIPT eller kub och när det ska göras.
Jag är så sjukt trött, förresten. Är helt ok fram till lunch, men sen kraschar jag helt. Kan sova bort en hel timme och ändå vakna trött! Blir intressant att börja jobba om en dryg vecka
Sen är jag hungrig oftare än vanligt. Blir riktigt elakt syrlig när blodsockernivån droppar för mycket. Försöker sköta det genom att ha med en banan o en flaska vatten så fort jag lämnar hemmet
Hej Elenic!
Förstår din känsla av "är jag verkligen gravid?". Är precis likadan själv.. Jag har ju tillomed varit på ett vul och sett ett litet hjärta picka, men kan fortfarande inte riktigt tro på det. Känns tråkigt att inte våga hoppas, att inte vara så där fånigt lycklig som jag borde vara. De där missfallen ställer till det i psyket! Håller tummarna för ditt vul nästa vecka! Jag ska tillbaka på fredag för vul två. Nervöst!
Hoppas iaf att du kommer helskinnad genom dagens skolstart o illamående o fasta!
Vad kul med inskrivningen, Smilla! hur stora är ditt/dina större barn? Har en dotter född 08, så blir börja om här med.
Tycker så synd om er som mår illa! Jag har sluppit det hittills, så kan inte ge några bra råd.
Hoppas på snabbt och bra svar på NIPTtestet, Mammave!
Hej o välkommen Bonebag/Karin!
Jag har inte läst på, varför måste du sättas igång pga olika blodgrupper?
Min dotter är född m kejsarsnitt pga sätesbjudning (som de upptäckte först på förlossningen). Kände mig lite snuvad på konfekten, men är hjärtans glad att jag slapp större delarna av värkarbetet får se hur det blir denna gång, vet egentligen inte om jag hoppas på vaginalt eller kejsarsnitt. Båda har ju sina fördelar...
Dags för vul två på fredag! Börjar nästan känna mig lite hoppfull här, inga blödningar, ingen smärta och fortfarande ömma bröst. Vecka 10 idag, enligt mina beräkningar. Får se vad läkaren mäter upp för ålder. Ser det bra ut så vågar ju till o med jag ringa o boka tid hos mvc! Det tidiga hälsosamtalet slipper jag helst, hann så långt förra året (innan mitt ma), och det gav väl inte så jättemycket
Har du fått svar på NIPT ännu, Mammave?
Hur går det med trötthet och illamående för er alla? Jag är kanske lite mindre trött nu, kan ju hoppas lite iaf! Reagerar på lukter, men blir fortfarande inte illamående tack och lov.
AKF:
Kommer berätta när vi fått resultat på kub eller NIPT som ser "tillräckligt bra ut". Är inte alls säker på att vår lilla busunge längtar efter syskon hoppas dock på att hon blir glad!
Oh, vad skönt, Mammave!! Grattis!
Nån som vet hur snabbt rödbetor kan färga urinen röd? Åt rödbetor till lunch och det blev lite rosa på pappret och i toavattnet när jag var på toa nyss. Vill verkligen att det ska bero på rödbetorna, för alternativet är inget roligt...