-
Tack :DSantine skrev 2015-10-17 07:07:21 följande:Grattis och kul att allt såg bra ut! :)
-
Jaaa verkligen :)mammave skrev 2015-10-17 17:56:28 följande:
Bonebag: skönt att allt såg bra ut!
Började precis med niferex idag
Kan tipsa om Dureferon om du har svårt för niferex. Tycker dom är stora och smakar skit :o
Dureferon är små tabletter och smaklösa ;) -
Ah.. Synd :(Santine skrev 2015-10-18 18:34:46 följande:Klarar du av dem? Min mage fixar inte dem, blir extremt hård av dem och även om niferex e stora så e dem iaf mer vänliga mot magen!
Jag klarar dom utan problem, äter just nu 2 om dagen och det märks ingenting tack o lov :) -
Har vandrat in i v23 och gått upp 4 kg... 1 kg bara senaste veckan. Småäter heeeela tiden ;(
Fler som småäter just nu? -
Ja men fy! Skottår för sjutton! Haha
-
Jo här kommer det krävas en syskonvagn.. Sonen kommer va 1,5 ungefär när lillan kommer.MariaSthlmS skrev 2015-11-09 15:51:42 följande:
Ser att ni är många som pratar vagnar nu, det är ju alltid kul! Någon som har så små storasyskon att dubbelvagn blir aktuellt? Vår äldsta kommer vara strax under 2 år när bebisen kommer, och han har alltid gillat att åka vagn. Känns därför inte aktuellt att köra med enbart ståbräda. Eftersom sonen är ganska stor (väger snart 15 kg) går Emmaljunga Double Viking och Kronan Duo bort direkt (maxvikt 15 kg i deras sittdelar känns inte långsiktigt), och då återstår väl typ Bugaboo Double Donkey. Gillar att den kan bli en enkelvagn (skönt på dagtid när sonen är på förskola) men inte att den har lufhjul och icke-ergonomiskt handtag. Någon som har erfarenhet av denna, eller annan bra syskon vagn för 2-åring + nyfödd?
Har en brio go idag och det gör ont att byta så jag kommer behålla den oxå då den är så jäkla bra :)
Men vet inte vad vi ska ha... Finns det ens syskonvagnar som går över 15 kg? -
Det med vikten är man lite nojig över såklart... Men va fan. Jag har gott om tid att fixa till det sen och detta är sista gången jag är gravid någonsin enligt våra planer. Så att jag nu är gravid under både jul, nyår och tiden med semlor gör mig iiiingenting! Haha ;)
-
Min son som är född Sep-14 väger runt 12 kilo och varje gång jag bär han så får jag ont i magen.. Någon som gör en lite nojig alltså..
För jag undviker att bära han mot magen osv men ändå så kommer smärtan. Kan bli liknande när jag veckohandlar tex och bär tungt. Kommer bli intressant det här med resterande månader :/ -
Tyvärr så måste jag.. Bor på andra våningen och sonen lär sig gå just nu. Så lite bärande är ett måste tyvärr. Och då sambon har ett jobb som kräver han från tidig morgon till sena kvällar så är inte direkt inköp av matvaror det vi vill pyssla med på helgerna.. Men vi flyttar till hus om 2 månader. Kommer underlätta som tusan :DElenic skrev 2015-11-19 10:44:03 följande:
Uff, låter jobbigt.. Min dotter vägde nästan 12 kg när jag var gravid med sonen, men hon var ju tre och kunde ?hjälpa till? mer när man bar henne (som en liten apunge liksom ;) ) Jag har läst att man i den här perioden kan ha lite extra mycket värk i magen, ffa på sidorna, pga den växande livmodern. Men att det ska gå över när man lägger sig ner och vilar. Gör det det? Annars borde du ta upp det med din BM tror jag. Och så det där klämkäcka rådet, men måste du storhandla/bära barn etc.? Du kan inte få avlastning? Jag VET hur dum och korkad den frågan är men ibland gör man saker av bara farten. (T.ex. köpte jag som gravid en sulky som dottern själv kunde klättra i så att jag slapp lyfta i henne). Ta hand om dig!
-
Sökte i v 21 när intyget kom. Har bf 6 mars. Påbörjar min den 6 januari. Använd alla 60 dagar. De sista 11 tror jag det är får du inte ersättning för.
-
Jobbar med dementa i vanliga fall.Carabellis kusp skrev 2016-01-01 19:30:16 följande:Vad har du för yrke?
Fast nu går jag direkt från att va föräldraledig till graviditetspenning och sen över på föräldraledig igen på den nya bäbisen :) men det va inga problem att få graviditetspenning för det. Mitt jobb är inge lämpligt att jobba som höggravid med. -
Utbetaningen sker samma månad. 20-20:de tror jag dom räknar. Utbetalning 25-27 varje månad. Precis som föräldrapenningen. Men kan mycket väl ha fel....
Min chef förbjuder inte mig till att jobba. Det är bara jobb som labb tex som kan ha vätskor osv som gravida inte ska utsättas för.
Men i en ansökan skriver chefen en lapp och arbetstagaren en. Jag gjorde det tillsammans med chefen... Där beskrivs varför man bör få graviditetspenning. I mitt fall med dementa är att ingen dag är den andra lik, arbete i obekväma situationer/ställningar. Våld kan ske oprovocerat. Mycket ensamjobb. Tunga lyft trotts hjälpmedel. 30 min rast på en arbetsdag 7-16 och ingen möjlighet att vila under dagen. OSV. -
Alla ser oss olika.. Nästa kanske tycker tvärt om ;)Reflexen skrev 2016-01-02 18:39:02 följande:
Tack för svar, Bonebag!
Får se hur det går när jag kör igång igen efter julledigheten. Hoppas ju på att må bra o jobba tänkt tid ut!
Träffade en bekant som tydligen tyckte jag var gigantisk o omöjligt kan ha tre månader kvar. Blev lite sårad, eller kanske mer förvånad, för själv tycker jag inte jag är så stor. Har inte gått upp nåt tex även om magen ju ändrat utseende mycket.
Visst är det egentligen lustigt att folk anser sig ha rätt att kommentera ens mage bara för att man är gravid!?
Sen tillhör jag en av dom som gärna låter de jag känner ta på magen och dom får gärna nämna storlek osv.. Så jäkla skönt att kunna slappna av rent utseendemässigt i sitt huvud dessa månaderna. :)