Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2015-08-19 21:42:50 följande:

Kanske dum fråga, men hur vet man vilken blodgrupp bebisen har?

Grattis till plusset förresten!

Alltså jag menar när den ligger i magen! Hur vet man det då? *glömt* :)
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-08-19 16:25:39 följande:

Dags för vul två på fredag! Börjar nästan känna mig lite hoppfull här, inga blödningar, ingen smärta och fortfarande ömma bröst. Vecka 10 idag, enligt mina beräkningar. Får se vad läkaren mäter upp för ålder. Ser det bra ut så vågar ju till o med jag ringa o boka tid hos mvc! Det tidiga hälsosamtalet slipper jag helst, hann så långt förra året (innan mitt ma), och det gav väl inte så jättemycket

Har du fått svar på NIPT ännu, Mammave?

Hur går det med trötthet och illamående för er alla? Jag är kanske lite mindre trött nu, kan ju hoppas lite iaf! Reagerar på lukter, men blir fortfarande inte illamående tack och lov.

Vad spännande, lycka till på fredag! Skönt att du är lite piggare och att illamåendet håller sig borta! Gud jag har inte ens nga cravings, har du det? Kan reagera på lukten av kaffe (framförallt om det stått på länge och är lite bränt, blä) annars tål jag lukter bra än så länge... Herregud, hur kan jag ens vara gravid?!
  • Smilla80
    Bonebag skrev 2015-08-20 09:33:32 följande:

Ingen dum fråga alls :)

Vid inskrivningen på mvc så tas blodprover. Ett av dessa kollar just detta med våra blod. Dom kan inte se vilken blodgrupp barnet har exakt. Men om barnet är positivt eller negativt kan ses... Hur vet jag inte exakt.

Tack för förklaringen! :) då förstår jag! Så om både mamma o barn är negativa eller positiva så är det "som vanligt"? Bra att de kan kolla detta iaf!
  • Smilla80
    NellieMeja skrev 2015-08-20 12:58:12 följande:

Nu har jag varit å skrivit in mig på mvc känns lite mer verkligt nu. Å 9 sept är det dax för kub ultraljud längtar plus nervöst. Åå tiden gå lite fortare Men ska även flytta till ett nytt hud här i början av sept mycket saker på gång nu.

Så spännande! Kul att ha skrivit in sig! :) tänk att man är där igen! ;) Jaaaa tiden går alldeles för sakta... :p lycka till med kub och flytt!
  • Smilla80
    Reflexen skrev 2015-08-21 15:35:13 följande:

Det gick bra! Ett levande foster som mättes till ungefär den ålder jag trodde.

Så skönt att du får ett ul, Mammave! Snart är de där första 12 veckorna slut och vi kan börja hoppas lite mer!

Åh vad härligt reflexen, glad jag blir för din skull! :)

Skönt att du får ett ul mammave! Det skiljer exakt 2 v på oss då, jag har gått 10 fulla veckor på söndag! ;) fast dateringen kan ju ändra sig längs vägen... :)
  • Smilla80
    mammave skrev 2015-08-20 21:39:42 följande:

Reflexen: spännande med vul imorgon. Visst borde man våga tro att det kommer gå bra om det ser bra ut på vul i v 10? Jag vet att jag själv postat siffror på mf-risk om detta, men nojjar lite iaf och skulle vilja se den lille igen nu i v 12 innan jag berättar.... Ska ringa imorgon, men får säkert ingen tid pga oro :(

Vad är det för siffror du postat? Har jag nog missat! Nu blev jag nyfiken!
  • Smilla80
    Sötistilde skrev 2015-08-21 17:20:38 följande:

Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)

Välkommen hit! Skönt att provet såg bra ut!! Fick du veta vad det blir också då? :) kram
  • Smilla80
    Emzaan skrev 2015-08-20 17:29:18 följande:

Jag orkar inte med detta illmående, är helt slut. Lyckas hålla mig på dagtid på jobbet men sen får jag springa hem. Har konstant olustkänsla/ illamående. Kräks hela kvällarna. Får så ont i halsen av all sur magsyra. Måste lägga mig supertidigt annars är jag som en trasa, hur länge ska det hålla på???? Mäker att barnen undrar. Måste nog berätta snart varför jag är som jag är. Hoppas på hjälp på tisdag när jag ska på inskrivning. Nu vecka 10.

Usch vad jobbigt du har det!! Stackare :( Hoppas du får hjälp av din bm, du borde få nån medicin mot det!
  • Smilla80
    Sötistilde skrev 2015-08-22 15:32:41 följande:

Tack :) ,

ja det var verkligen skönt att få veta.. Sen kan ju allt hända men så är livet . Ja man kunde få reda på kön. Men vi vill inte veta. Får bli en överraskning! :)

Överraskningar förgyller livet!
  • Smilla80
    mammave skrev 2015-08-23 07:34:37 följande:

Vet inte om jag skrev exakta siffror, men enl en forskningsrapport och även läkaren som jag gjorde nipt hos så ärf-riskem bara ca 3% redan i v 10 om man då sett att allt ser bra ut

Aha, tack för Info! Så skönt att höra.. Jag såg levande foster i det läkaren daterade till v 9+0, borde jag kunna vars hyfsat lugn då? Just nu är mina enda symtom kissnödighet på natten/tidig morgon och ökad andfåddhet, så kan lugnt säga att jag tvivlar. Har ömma bröst ofta med, och förstås en liten putmage. Denna ständiga oro!
Svar på tråden Marsbebis 2016