Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen
    Frida Li skrev 2016-02-06 22:36:14 följande:

Vi ska på en föreläsning på sjukhuset om två veckor. De välkomnar både första o omföderskor. Ska bli intressant!:) har ert sjukhus Kanske oxå något sånt?

Det finns föreläsningar på Jönköpings sjukhus. Har varit på en ang amning, ska se om jag hinner gå på den om förlossningen. Jag hör till Värnamo sjukhus, men där finns inga föreläsningar.
  • Reflexen

Kul att läsa många inlägg!

Jag är riktigt trött nu, somnar alltid i soffan när jag försöker vara social m mannen o kolla på tv. Sen är jag ganska pigg när jag byter sovplats till sängen, därav mina inlägg mitt i natten! Annars mår jag faktiskt helt ok. Kan knappt gå upp för en trappa utan att flåsa som efter en joggingtur o foglossningen börjar bli lite mer påträngande, men det är iaf hanterbart. (Ja, jag försöker desperat vara positiv!)

Har inte packat BB-väskan, men det borde väl snart vara dags. Ska på ul för att kolla moderkakans läge denna veckan, så lär ju få veta då ifall det blir snitt eller inte iaf.

Min lilla har legat med huvudet ner två kontroller, men hen rör sig mycket nu så jag är osäker om hen ligger kvar så.

• Reflexen

Jag köpte en skön amningsbh på twilfit. Just den var i vanliga bh-storlekar och jag tycker storleken stämmer väl överens med vad jag brukar ha.

• Reflexen

Vad olika det är med platsåtgång och sånt, beroende på var man bor vi har köpt en stor Emmaljunga superviking, men har ju också gott om plats i huset och bilen. Det är väl en av de stora fördelarna med att bo på landet! Kan dock bli en mindre vagn extra om jag tröttnar på hur stor plats den ändå tar ihopfälld i bilen. Är lite kär i easywalker mosey.

Hoppas fotograferingen går bra och att ni blir nöjda, Tessie! De kan ha ganska roliga idéer om hur det ska vara ibland, de där stylisterna

• Reflexen

Jag var på ul för att kolla moderkakans placering igår. Den låg tillräckligt långt från utgången för att det ska vara helt ok med vaginal förlossning. Skönt att veta.

BM mätte pyret och hen beräknas bli lite större än genomsnittet, ca 4 kg troligtvis. Storasyster vägde 3500 g på bf+1, så lite skillnad verkar det bli.

• Reflexen

Vad tråkigt när planeringen inför förlossningen strular. Att det inte alltid blir som man trott eller planerat när väl värkarna sätter in, det är väl ganska klart. Men det är lite extra tråkigt när saker som en operation eller fest ska ställa till det! Hoppas att det ordnar sig på bästa sätt för er alla, Frida o Carabellis!

Vi har min mamma i huset bredvid oss, så barnvakt är ordnad. Dock har vi ingen plan B över huvud taget, så mamma får inte bli sjuk! Måste nog kolla m grannarna om de kan rycka ut ifall det behövs.

• Reflexen

Hoppas det inte är någon fara med tillväxten, Carabellis! Skönt att de kollar upp det, synd bara att du måste gå hela helgen och vänta. Förstår att du är orolig nu.

Det verkar som om de kan växa ganska olika. Jag har varit på två TUL ( i samband m koll av moderkakan), exakt 14 dgr mellan. På första låg vikten exakt på mitten/normallinjen, nu låg vikten plötsligt mitt emellan normal och övre linjen (+12% eller nåt). Ingen fara enligt bm, men jag blev förvånad över att det hänt så mycket på två veckor.

• Reflexen

Hoppas att det inte var någon fara, NellieMeja! Det är så obehagligt när de ändrar sitt rörelsemönster!

• Reflexen

Skönt att det såg bra ut, NellieMeja!

Vad härligt att det går så bra för er nu, Aztec! Tror att omställningen kan ta ett litet tag när det blir så annorlunda mot vad man trott!

Svar på tråden Marsbebis 2016