Marsbebis 2016
Det blir Värnamo för oss. Vart hör ni?
Det verkar vara många från Stockholm här.
Det blir Värnamo för oss. Vart hör ni?
Det verkar vara många från Stockholm här.
Ghhhaaaa! Är så i valet o kvalet ang vagn! Vi har valt mellan Kronan duo S och Stokke trailz. Nu har jag fått ett bra erbjudande på en helt ny kronanvagn med rätt färg fast för begagnat pris av en privat säljare, men då måste jag tacka ja IDAG (på fars dag o allt) o åka 1 timmes resväg enkel väg o titta på den... för det är många som ringt men vi har första tjing. Samtidigt har mitt hjärta klappat lite extra för Stokken som har allt, men också är många tusenlappar dyrare o det finns ingen på begagnatmarknaden så blir nog att köpa nytt. Har ni något snabbt råd att ge? vad gör jag? Måste svara henne snarast...
Trevlig söndag!
Å tack snälla ni som tog er tid att ge mig ett litet snabbt råd... Du har rätt i Santine att om det hade varit en Stokke Trailz hade jag inte tvekat. ;) Och det kanske säger ganska mycket. Samtidigt har du rätt i Reflexen att jag kan göra mycket kul för de pengar som Stokken kostar extra. Tänkte först att det kommer säkert inga bättre chanser, jag får nog tuta och köra nu.. men sedan bestämde jag mig ändå för att avvakta, jag sa till säljaren av Kronan Duo S att vi kommer och tittar nästa helg om den finns kvar då istället för att hasta iväg idag. Den lär INTE finnas kvar... men jag är så "kär" i Stokken med så jag kanske måste följa mitt hjärta även om det kostar... haha.... är ju med stor sannolikhet vårt sista barn och har bara haft begagnat innan och en och samma vagn till båda barnen samt att den används till 2 andra barn (många byter ju vagn rätt många gånger under en barnvagnsperiod) så på ett sätt kan jag ju unna mig det jag verkligen vill ha nu... jag får fundera vidare vad som är mest värt....
Tror ni att butikerna rear ut 2015 års barnvagnar snart för att göra plats för 2016? Eller hur brukar det funka?
Tack för tipset CatEyes!! Måste jag bli medlem i den gruppen då?
Gör dem nog rätt snart skulle jag tro om dem inte redan börjat rea ut?!!! :) Min syster köpte en stokke vagn som hon e helt kär i.. Tycker du ska unna dig stokken, kolla runt om du ser en välvårdad begagnad stokke? Blir nog sista barnet här för min del med, 3 e väl lagom för mig men vem vet! :)
Ang sittdel på vagn; Har ni någon uppfattning/tanke om ergonomisk sittdel eller helt plan? Vilket föredrar ni o varför?
Vi har ju också pratat lite namn, vad tycker ni om "egenpåhittade" namn? Många döper ju sina barn till dubbelnamn de har hittat på själva som tex Amy-Li eller Emma-Lou.
Eftersom mina två barn börjar på samma bokstav, vore det tokigt av mig att ge ett namn till trean med en annan begynnelsebokstav? Vore det finare om alla tre började på samma?
Ergonomiska e väldigt små tycker jag i sittdelen, min dotter e och alltid varit liten, vi bytte ut vagnen helt för att hon satt så dåligt i den, nu har vi en Emmaljunga scooter!
Påhittade namn e inget för mig :) vill ha ett namn med en betydelse, min son älskar att jag berättar för honom varför han fick sitt namn och vad det betyder!
Ta ett namn som ni förälskat er i, sen om det e samma lr inte tycker inte jag spelar så stor roll! Det e ju iofs ingen annan som ska tycka till för er utan ni som ska tycka till ;)
Jag tycker att ergonomisk sittdel verkar dumt när de ligger ner. Har haft platt och det funkar bra.
Tycker att vissa dubbelnamn som är påhittade är lite kul, men samtidigt signalerar lite känslan "du är så uniiiik". Vet inte heller varför man gör så, är det snyggt? Kanske, smaken är ju som baken.
Ang begynnelsebokstav, så tycker jag det är fint som Santine planerar; samma första, men olika andra bokstav. Elna, Elias och Elliot känns kanske lite väl matchat. Hur känner du själv?
Å vad svårt det är det här med ergonomisk sittdel vs plan... Stokke trailz har det förstnämnda o kronan duo s det sistnämnda... Vilket är bäst?! Därför jag tvekar så mellan dessa båda vagnar... :-/
Pratade med min syster idag, hon sa att på hennes stokke kan man avlägsna en babydel på den ergonomiska sittdelen så att större barn kan sitta i den sen! Hon e jättenöjd med sin, hon köpte sin helt ny och bor i innerstaden, så hon har bara erfarenhet med den i storstaden men sa att den e toppen, stor korg under och väska e också jättebra med bra fack! Riktigt härlig att köra! Håller själv med att den e skön att köra, som Emmaljungas! Men visst den e dyr, men finns ju några som kommer ut på blocket ibland i fräscht skick! Värt att spara pengar på ;)
Hon har en crusi :) e ni också förälskade i stokkes kollektion och ska köpa sängen och matmöbler m.m. till eran lilla bebis eller e det bara vagnen ni vill ha? Leveranstiden e så olika från stad till stad och även från vagn till vagn men skulle väl tro att längsta leveranstiden jag varit med om har varit upp till 12 veckor, men in och fråga er barnvagnsförsäljaren för det kan ju även gå superfort med, vissa kan få den redan någon dag efter! :) Om trailz e helt ny så kan den vara svår att få tag på då många vill ha den nyaste och väntetiden kan bli längre bara för det! Men sen kan en Brio go ha lång väntetid för att många efterfrågar just den! Så olika och så olika vart ens affär köper in ifrån! :)