• CatEyes

Marsbebis 2016

En av mina närmaste vänner var väldigt stressad under sin graviditet. Enligt hennes BM så blev fostret orolig/stressad och kunde få höga hjärtljud. Hon födde sin pojke i vecka 36, troligtvis pga av stress. Hon var dock väldigt "instabil" då, så det var ingen normal typ av stress som alla får. Hon sov dåligt och åt väldigt lite pga stressen.

• CatEyes
    Madelen21 skrev 2015-10-01 10:02:28 följande:

Ååå idag är det dags för ul :)

Är så spänd å nervös. det ska bli så spännande att få se den lilla där inne :)

Lycka till!!! Va spännande!!

Vi har vårat om 12 dagar, längtar så mycket!!
  • CatEyes
    linos skrev 2015-10-02 14:12:37 följande:

Hej allihop, försvann en stund från tråden men har varit inne och läst ikapp sporadiskt ? för det första, vilka sköna tjejer ni verkar vara! Man blir ju glad av stämningen och omtanken i den här tråden. Så, jag kommer gärna tillbaka som mer frekvent läsare och passar på att ställa en fråga (ledsen om detta har diskuterats förut, kan som sagt ha missat en del) ? SYSKONVAGN eller inte? Hur gör ni som har en (eller fler) sedan innan? Jag har en 2,5-åring som kommer fylla tre precis när bebisen kommer, och vi bor extremt nära dagis, ganska mitt i stan. Helt onödigt med syskonvagn kanske man kan tycka, men jag överväger ändå att byta ut sulkyn mot en Bugaboo Donkey duo, för att ha möjlighet att hålla ordning på två samtidigt på tunnelbana/buss etc. Samtidigt är det ju både dyrare och mer skrymmande... Hur tänker ni? Litar blint på era åsikter ;)

Min son kommer vara 2,5 då bebis kommer och vi ska satsa på en Bugaboo Donkey duo. Visst den är tokdyr men andrahandsvärdet är väldigt hög. Vi tänkte först köpa en lite billigare syskonvagn men sen tänkte vi på att Bugaboo är bättre då man kan göra om den till enkelvagn. När sonen är på förskolan t ex så gör jag bara om vagnen så slipper jag dra på ett syskonvagn under tiden. Vi har tänkt attköpa den från Holland då blir det några tusenlappar billigare
  • CatEyes

Vecka 19 idag och RUL på måndag 12/10. Har börjat känna bebisen mycket på kvällarna, så mysigt!!

• CatEyes
    Zezziz84 skrev 2015-10-11 15:42:43 följande:

Jag har köpt en Brio Smile:) provkör den lite då o då här hemma o jag e nöjd:)
    Vi har även köpt babyskydd! RUL på torsdag sen blir de till o börja shoppa kläder:)

Vi har den till vår son nu (som är 2 år) Vi älskar den vagnen!! Kommer nog gråta en skvätt när vi säljer den, hahahah.
  • CatEyes

God morgon!

Har RUL idag, är sååå nervös och förväntansfull!! Hoppas verkligen att det går bra.

• CatEyes
    Santine skrev 2015-10-14 20:25:27 följande:

Hur många av er har barn födda 2013? Har en liten dotter Mariella här hemma som är född juli 2013 :) Ska bli så kul och se hur hon kommer att vara som storasyster, hon har varit en liten ängel åt sina kusinbebisar som fötts men att mamma ska få en kan ju va en helt annan femma!

Min son är född i augusti 2013 :)
Svar på tråden Marsbebis 2016