Inlägg från: Zezziz84 |Visa alla inlägg
  • Zezziz84

Marsbebis 2016

Reflexen skrev 2015-08-25 15:01:47 följande:

Nä, risken för kromosomrubbningar ökar väl markant med åldern, så är du bara 31 så är det nog ingen större risk. Känner du dig lugn utan test så strunta i dem! Det var inte ens tal om kub när jag var 31 o väntade dottern! Och hon blev frisk smile1.gif

Om du inte kan släppa det så får du kolla vad du kan få för test. För mycket oro är ju inte heller nyttigt!

Vi vill också testa just för att vi har ett friskt barn innan, kan vi ha sån tur igen liksom?

Det e säkert ingen fara för dig:) håller tummarna:)
  • Zezziz84
    Smilla80 skrev 2015-08-31 11:06:09 följande:

Någon mer än jag som redan gått upp i vikt? Är i v. 11+ (12:e veckan) och vågen visar redan uppåt! Är det normalt tror ni? Är ju inget stort bekymmer men vore intressant att höra... ;) kram på er alla.

Jag e i v11+4 o har gått upp två kg.. Dick rör ja mig inte så mkt för har haft otroligt illamående o så himla trött..
    Men nu börjar de släppa o ska försöka gå på löpbandet en halvtimme om dagen:)
    Hur mkt har du gått upp?
    Min första graviditet gick ja upp 25kg
    Andra 12kg
  • Zezziz84
    Frida Li skrev 2015-09-01 20:49:21 följande:

Många här inne verkar ha gjort kub test. Funderar nu själv på det. Malmö är den stad som ligger närmast mig. Ni som fått betala, va svar ni fått ge för ett sådant test? Någon som gjort i Malmö?

Ja e oxå från Skåne men har inte gjort kub e 31år!
    Men vi kollade i Malmö Emmaultraljud klinik o dom tog 800:- för kub!
    Du kan kolla deras hemsida alla deras undersökningar:)
  • Zezziz84

Kan vi inte BF, RUL, kön-lista?

Carabelliskusp, BF 7 mars, RUL 8 okt, flicka

Zezziz84, BF 16 mars, RUL 15 okt

• Zezziz84

Hej alla längesen ja skrev här nu..
    Gick in i v16 igår o har fått foglossning:( konstant smärta i höften..
    Har ni börjat handla till bebisarna?
    Jag har köpt vagn o bilstol:)

• Zezziz84
    Madelen21 skrev 2015-09-25 12:49:59 följande:
    Jag har köpt både syskonvagn och enkelvagn fick tag i begagnade för otroligt bra pris. Syskonvagnen från 2012 för 1000 å enkelvagnen Emmljunga för 900 från 2010 men båda var i mkt fint skick. Känns bra. Sen en pop fleece overall. Men i morron ska ja shoppa mer för då ska jag på klädbytardag, synd att jag inte hinner på ul.. Har ul nästa torsdag.. Jag lääängtar ihjäl mej :)
    Jag väntar som sagt mitt 4e barn och det blev en hoppsan å vi hade sålt vagn mm så därför blev de "nyköp" :)
    Mitt 3:e barn o har inget kvar sen tidigare mina barn e snart 7 o 9 år:)
    Så de blir nyköp här med köpte vagnen begagnad brio smile o bilstolen av en jag känner:)
  • Zezziz84
    Reflexen skrev 2015-09-25 13:15:33 följande:

Jobbigt med ischias och foglossning, Hilda och Zezzis! Hoppas ni får hjälp med någon slags lindring!

Jag har inte köpt nåt ännu, men kikat lite på vagn. Vi bor på landet, så vill ha en stor vagn med fasta hjul. Hade en brio happy sist, den gillade vi. Det finns viss risk att det blir en lika dan igen köper nog begagnad om en fräsch dyker upp. Vad tittar ni efter för egenskaper hos en vagn? Ny eller beg?

Mars känns lite som en svår månad att få barn i, antingen är det -15 och elak vinter eller +5 och ljuvlig vår här hos oss. Dottern kom i dec, då var det liksom bara att köra på full vinterutstyrsel. Nu är det lite svårare hur tjock overall eller mössa behövs? Skinn i vagnen? Filt? Osv

Jag titta så hela va hel o fungerade, körde en runda för o se hur de kändes:)
    Om du bor på landet så har britax go next bäst stötdämpning dock väldigt dyr!
    Jag valde brio smile pga bra med plats o lätt o svänga med då vi har hund:)
    Jag har bf 16/3 kommer använda vinteroverall o tjock filt sen får man ju se hur kallt de blir jag bor i Skåne o vi brukar ha milda vintrar
  • Zezziz84

Hej jag känner oxå panik om vikten/kroppen..
    V17 imorgon o gått upp 4kg känns som jätte mkt mina vanliga kläder i S kan ja inte ha längre så har fått köpa M
    Tanken e att vi ska gifta oss samtidigt som dopet o då vill man ju se jätte snygg ut..
    Får bli många barnvagns promenader för banta tänker ja inte göra då jag vill amma mitt barn!
    Vi har RUL om två veckor o kommer oxå kolla könet ja e så nyfiken av mig så måste veta! Har inte köpt ett enda baby plagg vill veta kön först:)
    Längtar så mkt efter o få se bebisen..

• Zezziz84

Igår hade jag jätte mycket sammandragningar någon mer som har de?
    Kändes lite obehagligt

Svar på tråden Marsbebis 2016