Marsbebis 2016
Grattis reflexen till lyckat ul, så skönt!!
Grattis reflexen till lyckat ul, så skönt!!
Dottern kunde känna sparkar/buffar på magen imorse, var roligt att se hennes min! :D
Har också problem med foglossning, men det verkar komma och gå... Just nu är det bra, *peppar peppar* - var mer för någon vecka sen. Ska snart berätta på jobbet och då kan jag börja använda mitt höftbälte. Sova med en kudde mellan benen är ett tips! Finna också övningar man kan göra, går säkert att hitta på nätet!
Idag är min mage stor, ser plötsligt jättegravid ut, hihi... Märks att det händer mycket nu!
Gud så gott med höstlov, nu åker vi iväg på semester en sväng! Hoppas ni alla får tillfälle att koppla av och ta hand om er o familjen under höstlovet. Kram!
Hej alla! Oj vad ni har skrivit tjejer, har inte varit inne på en vecka nu när vi varit på semester och hade 73 olästa inlägg! Det var många intressanta ämnen ni "avhandlat", ska bli kul att läsa ikapp!
Skulle vilja ge lite mer respons men tar det senare när jag hinner - men vill iaf gratta till alla lyckade RUL på sistone - så härligt!! Hoppas ni kan slappna av lite mer nu! :)
Idag är det ÄNTLIGEN dags för vårt RUL (v 20+3), snälla håll tummar för att allt ser bra ut!! Ska också berätta på jobbet idag tänkte jag... För nu går magen inte dölja längre! Känner mig lite nervös inför alltihop.... Kram!
En sak till - välkomna ni nya!
Lycka!! <3 RUL gick fint och liten ser ut att må bra! Livlig (ville göra kullerbytta) och söt, men ville gärna hålla händerna framför ansiktet - blyger?! Har moderkaka i framvägg, men jag känner ändå buffar och rörelser flera ggr om dagen. Just nu i skrivande stund känner jag av lilla pyret, hihi! BM såg att det stod lite urin i njurbäckenet på bebis, men att det var på en "ofarlig" nivå där det inte behövdes följas upp. Någon mer som varit med om detta? Det var samma BM som vi haft vid RUL med våra söner också och träffat på BB, lite kul! Hon är så mysig! BF kvarstår, så är idag i v 20+4. TACK för era lyckönskningar inför RUL! :)
Har även berättat på jobbet igår, och idag för kollegor jag har i ett annat uppdrag, åh så skönt att det är gjort!!
Kul att ni diskuterar namn, det älskar jag! Vilket fint namn din dotter ska få Santine! Någon mer som bestämt namn? (har bara läst ikapp lite snabbt så förlåt om jag missat det). Ni som funderar på flicknamn - vad tycker ni om Edda, Disa, Erna, Idun och Minea? Gillar de namnen... Carabellis kusp, åh så nyfiken jag blir på din tjejs namn! Så coolt att du tänker på vad det signalerar. Tycker exvis Hedda, Edda, Embla, Noomi, Malva och Rut är sådana slags namn du efterfrågar, men kanske inte alls stämmer ihop med storasysters namn eller din smak. Vad för slags namn tycker du signalerar självständighet? :) *nyfiken*
Santine, om det inte känns obekvämt för dig, får jag fråga vad det var för slags infektion du/fostret fick då det inte gick vägen? Som sagt, svara bara om det känns bra för dig, jag vill absolut inte vara okänslig!!
Är så sjukt nojjig över Listeria/toxoplasmos nu när vi varit utomlands. Tänk om deras mjölkprodukter inte var pastöriserade?! Kan ha fått i mig nåt, var så knepigt med buffé o veta vad man kunde ta och inte ta... Så svårt att tänka på allt!! Känt mig lite febrig på sistone och tänker oroligt att jag bergis fått Listeria... Kan man kräva att få ta ett blodprov och kolla upp det tror ni?! Gå med denna oro resten av graviditeten är ju fruktansvärt... Ibland ger det ju inga symtom, men om man bär på smittan så blir barnet ju smittat o skadas utan att man vet om det... Gulp!!
Grattis till lyckat RUL!
Namn som jag tycker signalerar självständighet hos en flicka/kvinna är namn som är lite mindre vanliga och kan associeras med feministisk förebild. Elise (ottesen-Jensen), karolina (widerström), nanna (Schwartz), Astrid (Lindgren), gudrun (schyman) är några exempel. Även litterära gestalter kan inspirera mig så som Hedda gabler, Nora i Ett dockhem, Ulrika i västergöl, huvudkaraktären i Alberte-serien (även om det inte är ett vackert namn) osv.
Ang listeriarisken; tänk på att det är ovanligt och rådgör med bm om något förebyggande/undersökande bör göras!
Vad skönt att ditt RUL gick bra, Smilla!
Nu borde snart alla i tråden ha gjort RUL, eller? Så härligt att det gått så bra för så många!
Smilla80: skönt att det såg bra ut
Hihi, min bebis var helt tvärtom, lugn och rörde sig motoriskt sådär, inte alls som sin storasyster som tog och ställde sig upp, flaxa runt så att vi var tvungna att få en ny ul tid haha..
Tack, e nöjd med namnvalet och det passar in på mina barns namn, Minea(h) e oxå ett fint namn!
E inte så mycket för populära namn som Alice och Liam tex som alla vill att sina barn ska heta! Tyckte Nellie var gulligt för 10år sen men nu heter varenda kompis unge det.. Lite tråkigt då! Det tycker iofs föräldrarna med haha.. Men blir nog inte många Minelle'isar på vårt bb iaf haha.. Vill inte ha yber svenska namn på mina barn då jag e halv svensk och min mans föräldrar e palestinska libaneser! Mina 2 barn har mörka drag och enda svenska killnamnet jag förälskat mig e Gustav men min son ser verkligen inte ut som en liten Gustav hahaha!!!
Fick B streptokocker e en vanlig hud bakterie som alla kvinnor bär på men anses ofarlig så länge den inte kommer in i ens kropp, då e den dödlig!
När jag förlorade barnet pga den, så kom den även i mitt blodomlopp som orsakade akut sepsis, fick ligga inne på sjukhus och sen fick jag gå sjukskriven några månader och fick absolut inte överanstränga mig, dock visste vi inte heller om antibiotikan skulle bita så bra då mina värden låg dåligt till hela tiden så fick ju åka in och ut ofta på övervakning, så man var ju konstant orolig att detta kanske var slutet för min del likaså! :( hoppas inte ens min värsta fiende något sånt!!
Du behöver nog inte oroa dig om Listeria :) Det e ju oftast om man ätit mkt av opastöriserad mjölkprodukter under en längre period som det blir ngt utav det! Kanske e du förkyld och df känner/har feber?!
Hör alltid med bm när du e orolig om ngt, trots allt det hon finns till för och får betalt för <3
Lycka till!!!!