Marsbebis 2016
Varmt grattis till er nya familjemedlem Emzaan!
Lycka till imorgon CatEyes!
Så spännande att marsbebisarna börjar komma nu! Känner mig så förväntansfull trots att jag nog får vänta ett par veckor till.
Varmt grattis till er nya familjemedlem Emzaan!
Lycka till imorgon CatEyes!
Så spännande att marsbebisarna börjar komma nu! Känner mig så förväntansfull trots att jag nog får vänta ett par veckor till.
Var hos bm idag, min yngsta son hade möjlighet att följa med - är så mysigt tycker jag när syskonen också får lyssna på hjärtljuden.
Bebisen har vid de två senaste föregående besöken varit ruckbar - nu plötsligt var den rörlig! Är inte det märkligt? Trodde inte det kunde bli så! Tror ni det dröjer tills det sätter igång för mig då? Är nu i v 37+4.
Ja, kanske har hen inga planer på att komma ut på ett bra tag! Jag fick ingen info om det från BM, hon konstaterade bara att barnets huvud var rörligt. Men nu när jag läst på lite mer själv så har jag fått veta att det finns risk att navelsträngen kläms åt om vattnet går när huvudet fortfarande är rörligt, och att det därför är viktigt att man lägger sig i högbäckenläge om så vore fallet. (Detta gäller enbart rörligt, inte ruckbart). Läste att det i vissa landsting till och med är ambulansfärd som gäller om vattnet går i detta läge... men det var inget min BM nämnde. Har heller inga fler kontroller förrän om 2 veckor så om vattnet går inom dessa så kommer jag ju inte veta hur bebisens huvuds status är. Någon som vet något mer om detta och kanske har ett råd att ge? Känner mig ganska orolig...
Hoppas man snart har sin lilla i famn med vetskapen om att allt har gått bra. Även om jag kommer att sakna att vara gravid.
Trevlig helg!
Nån som vet hur man kan se/känna om det är läckande fostervatten eller bara vattniga flytningar? Är så svårt att veta om man ska bli orolig eller inte, tycker jag.
Grattis alla ni som fått era bebisar! Har själv inte riktigt hängt med här de senaste veckorna.
Börjar känna mig ganska färdig med att vara gravid, som flera av er andra gissar jag - längtar efter nästa fas, dock bara 38+0 idag. Tror att bebisen kommer nära omkring BF som storasyster, men man vet ju aldrig... Foglossningen tvingar mig till mkt vila vilket förstås är bra, har en sjukskrivning som möjliggör det och det är ju meningen att jag ska vila, även om det är rätt långtråkigt nu. (Tack och lov för gratismånader på Viaplay i Babyboxen!) ;)
Har sedan en tid rätt ont på vänster sida om naveln, nästan som ett blåmärke. Är det ngn som känner igen det? Läst mig till att det troligtvis är ligamenten som töjs och eller att bebisen sparkat/rört sig mkt på samma ställe och att det kan bli som blåmärken på insidan då. Överväger att ringa och kolla ändå.
Gjort ett försök att uppdatera BF-listan - jag tror att jag hittade den senaste, men om jag missat någon så fyll på!
BF-lista
Mammave: 28/2 - födde en son 29/2
Hannis12345: 1/3
NinnaMama: 3/3
Aztec: 3/3 - födde en son 28/1
Sötistilde: 5/3
LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3
Carabellis kusp: 6/3
Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3
Mialinden: 14/3
Nelliemeja: 17/3
Smilla80: 19/3
L1n: 19/3
Elenic: 20/3
AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3
Madski: 24/3
Reflexen: 26/3
Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2
Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3
AKF: 28/3
Sandra84: 28/3
Frida Li: 29/3
Sanna1975: 31/3
Meh, det blev fel. Här är den rätta!
BF-lista
Mammave: 28/2 - födde en son 29/2
Hannis12345: 1/3 - födde en dotter 9/3 (?)
NinnaMama: 3/3
Aztec: 3/3 - födde en son 28/1
Sötistilde: 5/3
LisaKMB: 5/3 - födde en son 5/3
Carabellis kusp: 6/3 - födde en dotter 12/3
Cateyes: 13/3 - planerat snitt 4/3 - dotter född 4/3
Mialinden: 14/3
Nelliemeja: 17/3
Smilla80: 19/3
L1n: 19/3
Elenic: 20/3
AnniAy: 20/3 - födde en dotter 4/3
Madski: 24/3
Reflexen: 26/3
Tessie83: 27/3 - födde en dotter 23/2
Emzaan: 27/3 - födde en son 3/3
AKF: 28/3
Sandra84: 28/3
Frida Li: 29/3
Sanna1975: 31/3
Du la in rätt AKF! Jag glömde uppdatera hannis12345. Vilken babybox hade provtid från viaplay? Letar efter bra amningsunderhållning...!
Nämen, titta, där är du! När du nu dök upp trodde jag att det var för att säga att du redan fått bebis. ;)
Och jo, visst känner man sig rätt klar med det här, men jag räknar med två veckor till minst, trots 39+1 idag. Från och med den här veckan jobbar jag iaf inte mer vilket är skönt då jag ärligt talat behöver sova på dagtid iom att det inte blir så mycket på natten.
Timmarna när storbarnen är i skolan (mellan typ 8-14) går dock ändå jättefort och jag hinner knappt med allt jag planerat in att göra (så klart är det mesta stillasittande jobb, typ som görs på datorn..).
Känner inte igen smärta som ett blåmärke på magen, ring och kolla tycker jag - det skadar ju aldrig. Men det är säkert inget farligt som du säger utan har nog en naturlig förklaring.
Har också som ett blåmärke på insidan, men till vänster ovanför naveln. Frågade bm om det och hon sa att deg troligen är bebis som sparkar/buffar på ligamenten samt att musklerna/ligamenten försvagats pga magen. Jag har och till och från, känns nästan som ömheten man har om kroppen när man har jätte hög feber, förstår du hur jag menar? Samma lika för dig?