Marsbebis 2016
Jättefina namn! Tror faktiskt att vi hade alla tre som förslag till dottern men till slut blev det ett annat. Nu har vi bland annat Astrid, Maj, Kerstin som förslag på flicknamn.
Jättefina namn! Tror faktiskt att vi hade alla tre som förslag till dottern men till slut blev det ett annat. Nu har vi bland annat Astrid, Maj, Kerstin som förslag på flicknamn.
Oj, en del försvann....
Skrev att jag dock känner bebisen varje dag, vilket känns bra
Hoppas på februaribebis för vår del, har datum 28 feb
Idag funderade jag nästan på att stanna hemma från jobbet, men kom iväg iaf. Är så sjukt trött så jag knappt kmr ur sängen Och kmr somna om typ två minuter (lägger mig supertidigt). Har aldrig varit såhär trött, blir nästan gråtfärdig ibland när jag är som tröttast. Brukar inte vara den som är hemma från jobbet,så detta känns väldigt jobbigt
Lycka!! <3 RUL gick fint och liten ser ut att må bra!
Kul att ni diskuterar namn, det älskar jag! Vilket fint namn din dotter ska få Santine! Någon mer som bestämt namn? (har bara läst ikapp lite snabbt så förlåt om jag missat det). Ni som funderar på flicknamn - vad tycker ni om Edda, Disa, Erna, Idun och Minea? Gillar de namnen... Carabellis kusp, åh så nyfiken jag blir på din tjejs namn! Så coolt att du tänker på vad det signalerar. Tycker exvis Hedda, Edda, Embla, Noomi, Malva och Rut är sådana slags namn du efterfrågar, men kanske inte alls stämmer ihop med storasysters namn eller din smak. Vad för slags namn tycker du signalerar självständighet? :) *nyfiken*
Är så sjukt nojjig över Listeria/toxoplasmos nu när vi varit utomlands. Tänk om deras mjölkprodukter inte var pastöriserade?! Kan ha fått i mig nåt, var så knepigt med buffé o veta vad man kunde ta och inte ta... Så svårt att tänka på allt!! Känt mig lite febrig på sistone och tänker oroligt att jag bergis fått Listeria... Kan man kräva att få ta ett blodprov och kolla upp det tror ni?! Gå med denna oro resten av graviditeten är ju fruktansvärt... Ibland ger det ju inga symtom, men om man bär på smittan så blir barnet ju smittat o skadas utan att man vet om det... Gulp!!
Nä men fy, din stackare!! Hoppas du kan vila ryggen nu när nu ska iväg på tu man hand (vilken fin överraskning!), och vilken tur i oturen att du inte slog i magen. Krya på dig och ha det så härligt!
Tack snälla för gratulationen till lyckat RUL! :)
Känner samma sak, syter lite för att gå och köpa de där järntabletterna med tanke på hur magen kommer bli... Suck! Men blir rädd att bebis påverkas om jag har dåligt blodvärde (vet inte vad jag har för värde just nu) så vad gör man inte för litens skull.
Ja namn är inte helt lätt även om det är himla roligt. ;) Säker på att du kommer att komma på det perfekta namnet så småningom även om det känns svårt nu! :)
Mina två barn har samma begynnelsebokstav på sina namn - detta pga att vi helt enkelt råkade gilla två namn som börjar på den bokstaven och vi hade ingen annan tanke bakom. Tycker ni att jag ska ta ett namn med denna bokstav i början igen så det blir enhetligt, eller spelar det ingen roll, eller blir det rentav löjligt att ha 3 barn som alla börjar på samma?
Vi har börjat fundera på var vi ska föda. Hur tänker ni?
Där vi bor (Stockholm) är ju valmöjligheterna rätt stora. Vi väljer mellan BB Stockholm, Danderyd, Södersjukhuset och ev Södra BB om de får vara kvar.
Någon som har erfarenhet av dem?
Sist (2010) födde vi på Danderyd, det var ganska bra, förutom att vi gick vara själva mkt. De fattade nog inte hur nära jag var, trodde att jag var en pjåkig förstföderska eller ngt. Vi var mest nöjda med BB-hotellet! När min nuvarande BM fick se kurvorna från min förra förlossning så påpekade hon att det varit ett väldigt snabbt förlopp och att ingen kommer att skicka hem mig mitt i värkarbetet nu när jag är omföderska med den historiken. Känns ju skönt. Min BM förordar nog BB Stockholm eftersom min MVC är kopplad dit.
Men, vi resonerar lite som du med SÖS, vi bor nära, lättare att ta sig dit än till Danderyd och närmare för dottern att hälsa på. Men jag har ingen som helst uppfattning om hur det är att föda där, då jag inte känner ngn som gjort det. Deras BB-hotell är dock nyrenoverat har jag läst.
Vi hoppas att få föda på Borås sjukhus som vi gjort de tidigare gångerna. Har varit supernöjda! Men ändå har jag en gnagande oro och ångest inför förlossningen. Hoppas det vänder. Min bm ville prata om det redan på inskrivningen men det kändes för tidigt. Vad gäller namn är det jättesvårt. Jag och min sambo har så olika smak. Men min favorit på killnamn är Matheo (som någons son i tråden hette) och tjejnamn Elsie. Våra barn heter Charlie och Olivia.
Vi bor närmast Danderyd så Danderyd eller BB Stockholm är naturliga val för oss. De två tidigare är födda på Danderyd och jag har varit jättenöjd, så jag är rätt säker på att det blir Danderyd för oss igen (om vi nu får komma dit dvs.). SÖS eller Karolinska har jag hört en del trist om (ffa KI) så det skulle jag inte välja i första hand. Och även om jag gillar grundtankarna bakom BB Sophia är jag inte säker på att jag skulle våga välja det OM det värsta skulle hända och både jag och bebis behöver akut intensivvård.
Ang sittdel på vagn; Har ni någon uppfattning/tanke om ergonomisk sittdel eller helt plan? Vilket föredrar ni o varför?
Vi har ju också pratat lite namn, vad tycker ni om "egenpåhittade" namn? Många döper ju sina barn till dubbelnamn de har hittat på själva som tex Amy-Li eller Emma-Lou.
Eftersom mina två barn börjar på samma bokstav, vore det tokigt av mig att ge ett namn till trean med en annan begynnelsebokstav? Vore det finare om alla tre började på samma?
Nu är jag snart i v 21 o börjar knåpa på mitt brev till försäkringskassan för havandeskapspenning. Arbetar som förskollärare. Blev godkänd första gången med dottern men arbetar nu med äldre barn o är rädd att jag inte blir godkänd denna gång. Är det någon här i samma sits som mig?