Inlägg från: Smilla80 |Visa alla inlägg
  • Smilla80

Marsbebis 2016

Malis81 skrev 2015-09-16 20:21:29 följande:

Smilla80: Fina namnförslag där Jag har både en Caspian och en Sander

Så roligt att så många kommit så långt! Jag har varit på ultra idag och dr gjorde det så utförligt så att jag kunde se det som rutinultra! Skönt att se att allt såg bra ut (peppar peppar ) . Bf 4 mars. V 15+4 idag och jag känner små buffar där inifrån Får själv välja om jag vill göra det bokade rul:et om tre veckor eller om jag vill vänta tills jag blir kallad om sex veckor.

Ha en fin kväll allihop!!!

Nä men vad kul, vilket sammanträffande, haha! Fina namn de har! ;)

Vad mysigt att känna buffar, o skönt att allt ser bra ut på ul! :)
  • Smilla80

Lycklig! Ultraljudet visade en liten lugn och stilla men högst levande krabat med pickande hjärta! 7 cm lång med allt "på plats". Fick se 2 små söta fötter och 2 små viftande händer. Hjärna, hjärta o ryggrad såg bra ut vad hon kunde se. Hon tittade lite på nackspalten också även om jag inte gjorde kub, och den såg inte oroväckande bred ut eller så. Dateringen ändrades inte en dag jämfört med den vi fick av BM beräknad på sista mens utan blev exakt samma. Nu kan man pusta ut för ett litet tag... hoppas det gått bra för er andra med som gjort kub idag! Kram

• Smilla80

Tack så mycket carabellis kusp och Reflexen! BF är 19 mars! När har ni BF nu igen? :)

• Smilla80
    Elenic skrev 2015-09-18 11:01:49 följande:

Åh så härligt! Grattis!

Tack söta du! :)
  • Smilla80
    Dubban skrev 2015-09-20 09:10:43 följande:

Åh, det här med spökveckor alltså! Plötsligt känner jag mig inte alls gravid längre... Tycker att alla symtom, bortsett från ömma bröst och olusten till mat, är som bortblåsta och den lilla mage jag tyckte mig ha fått verkar ha sjunkit undan och försvunnit. Oroande och olustigt och det känns låååååångt till RUL 4 november...

Någon som känner igen sig? Ska det vara såhär? Man tror att man borde vara rutinerad med nummer fyra men jag känner mig som en nybörjare.

Kul, vi har RUL samma dag! :) jag har också haft det som föregående talare, knappt inga symtom. Läskigt är det, men fick ju se på ul i veckan att det faktiskt är en liten skrutt där inne. Men förstår vilken kontrast det blir om du innan hade massa symtom o sen försvinner de - men det är ju normalt, kroppen har vant sig vid gravidhormonerna. Så det är säkert alldeles lugnt! :)
  • Smilla80
    Dubban skrev 2015-09-20 22:13:49 följande:

Skönt att höra att man inte är ensam om att undra om det verkligen är på riktigt det här :) tack för det! Fast min man garvade nyss åt mig då jag stod i köket och värmde ravioli (som jag ALDRIG skulle äta i normalt tillstånd) bara för att jag inte kunde gå och lägga mig utan att äta någon form av pasta med parmesanost först. Det rådde visst ingen tvekan om den här graviditeten i den stunden... :)

Och roligt Smilla80 att vi har våra RUL samma dag! Vill ni ta reda på kön eller vänta på överraskning?

Lycka till imorgon Frida Li :)

Hihi, vilka cravings man kan få! :)säkert gravidtecken iaf;)

jag tror vi vill vänta på överraskning, men man vet aldrig om nyfikenheten tar överhanden! Första barnet var överraskning, andra visste vi, får se vad det landar på denna gång.. ;) hur vill ni göra?
  • Smilla80

Välkommen madelen och tessie83!

Tessie, beklagar verkligen det ni behövt gå igenom, ingen borde få uppleva en sådan sak.. Känner innerligt med er. Roligt att ni väntar barn igen o kan glädjas åt detta! :)

• Smilla80
    Frida Li skrev 2015-09-20 21:52:37 följande:

Kubtest i Malmö imorgon!

Lycka till! :)
  • Smilla80

Jag har nog inte direkt några särskilda cravings som "håller i sig", men kan plötsligt bli sugen på något som jag aldrig blir sugen på annars. Tex ett glas mjölk, ett löskokt ägg, knäckemacka med rökt korv (får man äta rökt korv, sådan där i hel bit - alltså inte skivad/vacuumförpackad?), apelsiner mm... Igår njöt jag helt sanslöst av en satsumas! :) och det konstigaste av allt - en dag blev jag sugen på dopp i grytan!! Något jag ALDRIG äter av vid jul, tycker verkligen inte om det egentligen. Det senare har jag dock inte infriat, haha, korven har jag inte heller vågat köpa... :) Men sen kan det räcka att jag äter det jag blir sugen på en gång, sen är jag nöjd liksom.

Känner verkligen igen mig i det ni säger Elenic o Reflexen med att berätta. Tar emot att berätta för jag inte riktigt tagit in det själv. Jag kommer inte kunna ta åt mig några gratulationer, kommer kännas som jag luras, haha... Men nångång måste jag berätta! Har inte upplevt det så här med mina andra två alls...

Ha en fin torsdag allihop!

• Smilla80
    Reflexen skrev 2015-09-23 22:24:19 följande:

Kul med så mycket inlägg

Jag vet ju könet, men eftersom min man inte vill veta (än i alla fall), så talar jag ju inte om för nån annan heller. Min mamma vet dock, måste ju ha nån pysventil

Har inga cravings, men väljer kanske lite annorlunda rätter än annars. Är hungrig ofta men orkar inte äta stora portioner, något som förmodligen kommer hänga i hela graviditeten m tanke på all plats som bäbisen kommer ta upp. Lika bra att öva på små portioner redan nu

Har bara berättat för min mamma o tre av mina kompisar ännu. Kanske lite fånigt, men jag har fortfarande svårt att tro på det här! Håller med Elenic, att gratulationer känns konstigt när man inte riktigt tagit till sig det själv.

Mitt RUL är nog också ganska sent, tror det blir i v 20 (3/11). Det känns så otroligt mycket att några kommit till vecka 18 redan! Jag är mitt i v14 bara och det känns som en evighet till v 18

Är också i mitten av v 14, håller med om att det känns långt till v 18! :) Har RUL dagen efter dig, också i v 20! Är bortrest v 19, så fick välja v 18 el 20. Kändes bra att jag valde det så det blev precis i mitten av 40 v istället för tidigare, för sen så ska man ju (förhoppningsvis) gå en hel graviditet, o det blir så långt glapp utan att man får lov att titta på bebben... Har du BF 20 mars?
Svar på tråden Marsbebis 2016