Inlägg från: Carabellis kusp |Visa alla inlägg
  • Carabellis kusp

Marsbebis 2016

Dagens nojighet:

Jag har mycket sammandragningar och i morse blev jag plötsligt kallsvettig och illamående. Panik! Väntade bara på vattenavgång och sent missfall. Hoppas på att det bara var urinvägsinfektion. Jag åkte till husläkarjouren och fick träffa min husläkare fast det var i en annan stadsdel. Jag hade inga symtom på urinvägsinfektion, men liksom lite öm i urogenitalierna, så hon tog en odling på urinen. Väl hemma gick jag i rask följd på toaletten tre gånger, nr 2 så att säga, och sedan försvann alla symtom. Oops!

Så dagens lärdom; gå på toa innan du åker till doktorn... Skämskeps på.

• Carabellis kusp
    Bonebag skrev 2015-10-10 23:53:04 följande:

Haha bra där ;)

Nu fick du iallafall kollat uvi, för gissar att dom skickar iväg en odling?

Min förra graviditet fick jag käka medicin heela tiden + en blödning i v18 pga uvi. Nu har jag hunnit med en vända. Lär nog bli fler... Men aldrig haft symtom för fen öre. Men dom kör gärna odlingar och medicinerar om man är gravid. Så se det inte som en dum sak ändå ;P

Ja, precis, man kan ju ha uvi även utan sveda och trängningar och vissa bakterier är ju väldigt olämpliga att ha i urinen som gravid, så odlingen känns bra att ha genomfört ändå. Bara det att jag verkligen aldrig springer hos doktorn, senast var vid förra graviditen för över 3 år sedan när min mamma tvingade mig efter att jag haft hosta och feber i 3 v... Och så är jag gravid igen och kan inte skilja på uvi och nödighet, hehe! Nå ja, alla har vi väl rätt att vara lite nojiga ibland. Jag tycker att det låter jobbigt som du haft det och inte kommit undan med noja utan verkligen varit dålig på riktigt, hoppas det blir mindre i denna graviditet!
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-11 08:41:46 följande:

Igår kände jag att det liksom "strålade" i livmodern under dagen, ngn som vet vad det kan ha varit? Det var inte vanlig växtvärk, man blir lite orolig.

När är det lagom att köpa/beställa vagn? Någon som gjort det än? Börjar bli sugen på att börja inhandla lite till bebisen... :)

Prova att gå på toaletten. nej, skämt åsido, det kan ju vara att livmodern trycker mot ngt känsligt. Så länge du inte har infektionssymtom typ feber, blödning, periodisk smärta osv, så är det ju sällan nån fara. Är väl aldrig fel att ringa bm imorgon dock? Det kan ju oftast kännas tryggt.

Det är väl definitivt läge att gå runt och klämma lite på vagnar. Har du spanat in nån speciell? Jag har börjat köpa lite begagnade saker från kompisar som inte ska ha fler barn. Försökte köpa en body till bebisen igår, men det gick inte.
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-11 08:42:39 följande:

Hihi, gick in i v 17 igår och kände bäbisen på kvällen! Den här gången var det ingen tvekan, hade båda händerna på magen och kände både inuti och utanpå! så härligt!

Vad mysigt! Man känner sig så trygg och betydelsefull när man känner att man har en bebis i magen
  • Carabellis kusp
    Reflexen skrev 2015-10-11 09:14:07 följande:

Carabellis: hittade du ingen snygg body eller var det nån kompis som vägrade sälja till dig?

Jag vågar inte riktigt tro på att jag ska få en bebis tror jag. alla mina kompisar har söner och jag vill ha nåt riktigt rosa, så jag ska köpa nytt, hehe
  • Carabellis kusp
    Smilla80 skrev 2015-10-11 10:34:20 följande:

Haha, var faktisk på toa i morse och har inte känt nåt mer än idag! du ser, du är inte ensam om att noja! Tack för lugnande svar!

Jag var o klämde och kände lite igår på barnvagnar, så kul!! Jämförde ffa Britax go next, Kronan Duo S och Stokke Trailz. Är du sugen på ngn speciell vagn? Eller har du vagn sedan tidigare?

Kronan tycker jag ser fin ut. Skulle gärna köpa en ny vagn, men har en fin teutonia från 2012 när jag fick min dotter, så det blir lite onödigt. Drömvagnen är nog en bugaboo Buffalo, bor i stan och den verkar smidig. Vad har du haft förr?
  • Carabellis kusp
    aztec skrev 2015-10-11 17:42:04 följande:

Bör vi skriva någon bf lista? Eller finns det en. Hehe

Kanske bättre med en separat tråd? Lite roligt med ålder, antal barn och sånt också. Vi skriver så mycket, så den försvinner fort i strömmen.
  • Carabellis kusp
    Precious82 skrev 2015-10-11 20:54:55 följande:

Hej!

Får jag hoppa in här? Väntar mitt andra barn i 2/3-16. Mitt första barn föddes 2013 så det blir 2,5 år mellan barnen. :)

Hej och välkommen!
  • Carabellis kusp
    MIR26 skrev 2015-10-12 11:25:11 följande:

Hej allihopa.

Nu börjar det närma sig barnvagns inköpet. Är mitt första barn, en son vet vi efter RUL och allting är nytt och lite smått förvirrande, haha. Efter att ha snurrat runt i babydjungeln i flera veckor tror jag att ja äntligen har bestämt mig för en BRIO Happy, var inne på en BRIO Smile först men jag tror happy:n är bättre för oss (behöver ha en vagn som funkar i terräng och mycket snö eftersom vi bor på landet). Nu tänkte jag kolla med er vad ni tycker om den vagnen, om ni har några erfarenheter, bra som dåliga?

Jag vet inget om brio happy med fasta framhjul, men min kompis från mammagruppen som jag hängde med mest, hon hade en med svängbara hjul som hon hatade. Den gick under namnet vagnjäveln och det var mest för att den var ganska klumpig på bussen och ganska stötig att köra. Detta var dock 2012 årsmodell.
  • Carabellis kusp
    Elenic skrev 2015-10-15 09:46:46 följande:

Ja, jag säger som Reflexen- jag har haft några veckor av lugn och glädje, men nu när det är mindre än en vecka kvar till RUL är jag supernojig igen. Drömde mardröm i natt om hur jag fick missfall och födde ut små bitar av en minibebis, en liten hand, en liten fot... Usch!

Känner också igen mig i känslan av att inte lyckas vara strålande jätteglad. Känner mig gravid, men inte att jag väntar barn så att säga. För mig är detta absolut sista chansen: Vi sa när vi började försöka sommaren-14 att blir det inget innan jul så lägger vi ner. Så blev jag gravid i September, men fick missfall i December... Då gav vi det EN chans till och där är vi nu. Detta både då jag börjar bli gammal (fyller 38 i December) men också för att vi känner att vi inte orkar med fler motgångar. Det här är min sjunde graviditet och vi har två barn sen tidigare, så you do the math... Nånstans måste man glädjas över det man har också. Önskar också att jag kände mer och fler fosterrörelser så att jag iaf kunde connecta på det sättet. Egentligen känner jag nog rätt mycket, men vågar inte lita på att det är just det jag känner, en frisk, pigg liten bebis...

Graviditetsdrömmar kan vara hemska! Jag förstår att det är svårt att vara positiv i ditt fall, men chansen att det ska gå åt skogen nu är ju väldigt liten. Jag vågar inte heller glädjas ordentligt med min lilla flicka är förståndig nog att sparkas ofta och hårt, men jg är väl längre gången än du? 20+4 idag.

Hoppas lugnet infinner sig vad det lider!
Svar på tråden Marsbebis 2016