Inlägg från: Reflexen |Visa alla inlägg
  • Reflexen

Marsbebis 2016

Tack för tipset om Örebro, Carabellis!

Fler som har tips på mysiga småresor?

Skönt att läsa att ni är fler som inte riktigt vågar fatta den här graviditeten! Jag känner mig så dum som inte trumpetar ut det till alla, nästan som om det är lite skämmigt - fast jag är jätteglad egentligen!

Apropå bikiniformen och senaste veckans debatt ang fettfobi/Katrin Z, så beslutade jag mig för att denna sommaren faktiskt köpa och _använda_ en bikini. Strunta i alla mina överviktskilon och bara njuta av sommaren. Och jag badade mer än någonsin, hade skitkul och kände mig fin! Struntade helt i att min kropp i stl 48 inte är enligt normen för en snygg kropp! Så om jag bara får må bra efter förlossningen så kommer jag försöka göra likadant nästa sommar livet är för härligt för att låta andra bestämma över ens kropp och känslor!

• Reflexen

Tack för restips!! Jag skriver upp allt för senare research

Ang kroppsuppfattning: tror det är som Smilla skrev, att mycket sitter i ens eget huvud. Jag är inte helt "där" i meningen att älska hela min kropp, men jag kan iaf strunta i det outtalade att "en tjockis inte ska ha bikini". Det är jag glad över sen är det ju lustigt att man alltid har något att noja över Jag skulle tex förmodligen tycka att din kropp är helt fantastiskt vacker och önska att jag kunde få se ut så, Elenic! Samtidigt så är ju din kroppsnoja precis lika äkta som min, även om det skiljer flera storlekar mellan oss! Vissa saker kan man inte tävla i, alla har rätt till sin egna uppfattning/känsla!

Allra helst skulle jag vilja kunna se olika former och färger på alla sorters människor överallt i media, istället för de smala välsminkade modellerna med retuscherade kroppar som finns överallt. Om inte för min skull så för att barn och ungdomar skulle få se att alla är lika mycket värda, oavsett hur de ser ut. Det är ju svårt att som vuxen tycka att man duger med sin rumpa/mage/hårfärg/skostorlek etc, så hur svårt är det då inte för barnen att se genom reklam och retuschering!?!

• Reflexen

Wow, stå på scen i Las Vegas låter ju osannolikt coolt, Elenic!! tror du just seglade upp på en självklar förstaplats på coolhetslistan!

kan du inte be att de syr dina plagg med lite extra sömsmån, kanske? Borde ju gå att både lägga ut och ta in lite när du närmar dig resan.

• Reflexen

Smilla: på mig satt också graviditetskilona hårt. Inte en tillstymmelse till "allt rasar av dig när du ammar". Suck! Var till o med mer i Viktväktarna under amningen utan att tappa nåt nämnvärt!

Grattis till bra RUL, Madelen!

Har ni koll på när man ska göra RUL? Jag kommer göra mitt i v19+3. Läste att man inte ska göra RUL efter v20, är 19+3 ok då? Blir helt nojig på dessa veckor!

Är mitt i spökveckorna nu och med mina obefintliga symptom tvivlar jag ju dagligen på att det verkligen är någon där inne. Funderar på att boka ett privat ul "bara för att". Gaah, så trött jag blir på att jag inte bara kan njuta i lugn o ro!

• Reflexen
    Carabellis kusp skrev 2015-10-02 17:07:59 följande:

Jag tror att det blir för sent pga att barnen börjar växa i olika takt efter det och därmed blir dateringen osäker.

Precis, det var så det stod där jag läste. Fram till tjugonde veckan växer alla foster lika, sen börjar de genetiska anlagen för storlek spela in o då kan man inte dra slutsatser på samma sätt.

Om de bokat in dig, Smilla, också så sent så är det kanske 21+0 som är gränsen! Men ring och fråga; bättre det än att oroa sig för att det ska vara för sent för att göra nån nytta.
  • Reflexen

Skönt att höra att jag inte är ensam med att overklighetskänslan fortfarande sitter i. Hoppas få känna rörelser snart, så blir det nog bättre! Ska inte till bm förrän efter RUL, så ingen chans att få tjuvlyssna på hjärtljud här inte

Så här fånig och orolig var jag inte alls under min förra graviditet, det förtar lite av nöjet liksom. Samtidigt är jag väldigt lugn, vet att jag normalt inte har mycket symptom, är trygg i min mammaroll osv som jag inte var förra gången.

Nä, nu ska jag gå o laga mat o släppa gravidnojandet ett tag! Trevlig fredagkväll på er!

• Reflexen
    Smilla80 skrev 2015-10-06 10:38:31 följande:

Reflexen, hade inte du BF den 26 mars? Det är ju på påskafton, hihi, lite kul!

Japp, påskafton it is! såg det när jag räknade veckor i helgen. Potential för att fira långfredagen på riktigt den här gången; lång och smärtsam - om värkarna har kommit igång!

Vad kul att vi är fler med bf på påsken!
  • Reflexen

Jag är i v 16 och har kanske kanske känt lite rörelser. Kände efter v 20 iaf med dottern, så skillnad är det!

Vi passade också på att använda kanelbullens dag för att berätta för mannens föräldrar. Skickade bild på en ensam bulle i ugnen och skrev att den behövde gräddas lite till de blev jätteglada

Har nu vågat handla det första! Det blev tre sparkdräkter och en fleeceoverall på Gekåsi helgen. Det fanns mycket fint, men jag vill vänta tills senare med att köpa de flesta sakerna. Fördelen med att inte vänta första barnet är ju att jag är ganska säker på vad och hur jag vill ha det! Det var svårare när jag inte hade något att relatera till innan dottern kom.

• Reflexen
    aztec skrev 2015-10-06 17:50:18 följande:

Hej allihopa! Okej om jag hoppar in i denna tråd? Läst sen början men inte skrivit direkt ;) är med i en annan mars/april tråd men har bf 3mars så ligger flera v före de flesta!

Snabbfakta ;

Har en 3årig dotter, gjorde kub med bra resultat, bf 3mars, har RUL nu på fredag kommer vara 19+0 då. Oerhört spännande att se vad som gömmer sig dr inne!

Inte köpt något än, tänkte vi väntar tills efter ul, ska vi gå igenom förrådet. Vagnen är mest ångest då vi sålde dotterns gamla, men dags att beställa snart. :)

Hej och välkommen, aztec!!

Spännande, då är det snart dags för ditt RUL!
Svar på tråden Marsbebis 2016