Inlägg från: Frida Li |Visa alla inlägg
  • Frida Li

Marsbebis 2016

Smilla80 skrev 2016-02-20 08:57:58 följande:

Reflexen och Madski, då är vi nga som fortfarande kör på m heltid! Var rädda om er bara.

Vad händer om man måste sjukanmäla sig nga dagar precis innan det är tänkt att man ska gå på f-ledigt, pga att det helt enkelt inte funkar längre pga krämpor eller om man blir sjuk? Påverkar väl inte sgi:n? Kan vara bra att veta.

Nej!! Det påverkar absolut inte din sgi!
  • Frida Li

Känner att jag börjar samla på mig vatten i händerna o benen nu! Har varit alldeles för stillasittande här hemma denna veckan. Dottern (som blir 4 i maj) har fått influensan o har haft hög feber. Ingen sömn o inte rört alls på mig. Ska ut o promenera sen tänkte jag o göra det minst i en halvtimme varje dag nu tänkte jag. V 35 ( 34+3)

• Frida Li

Hahah. Varför tror du på mig!? Nä, jag hoppas faktiskt att lillasyster håller sig inne ett tag till. Min man ska nämligen opereras på tisdag o jag vill inte att hon kommer nu! Då får jag köra själv in till förlossningen o "fixa" det själv! :P jag har bf den 29/3 men som sagt, dottern kom ju en månad för tidigt. Tror att hon inte fick plats mer :) ska till Bm imorgon o prata om graviditeten o förlossning

• Frida Li

Själv låg man vaken mellan 04-06, tråkigt!! O sen vaknar jag med förvärkar varje morgon. Hade inte alls det förra gången. Aj aj det gör ont!

• Frida Li
    Carabellis kusp skrev 2016-02-22 08:30:20 följande:
    Gör dina förvärkar ont? Eller blir det bara hård livmoder?
    Nej dom gör ONT!
  • Frida Li
    Emelius skrev 2016-02-22 09:03:52 följande:

Ni som har förvärkar.. Hur ofta kommer de och hur länge sitter de i? Jag har börjat känna av lite menssmärta någon gång per dag och det handlar om kanske 30 sekunder om ens det. Gissar på att det är förvärkar?

Mitt har precis börjat, för en vecka sedan. De kommer på natten o på morgonen. De varar säkert i en minut o kommer ofta! Får massera ryggen på mig själv. Någon natt kom det två sånna "pass". Men i någon halvtimme kan det hålla på hos mig.
  • Frida Li
    Emzaan skrev 2016-02-22 08:39:45 följande:
    Jag känner igen det där , jag har massor av sammandragningar/ förvärkar speciellt på kvällar. Jag känner ibland att det liksom drar och spänner i underlivet i samband mer sammandragningarna. Vi får se hur länge det dröjer. Har ju långt kvar till BF men födde båda tidigare tidigt( v 30 & 37). Förmiddagarna är min bästa tid, men sen är jag oftast knäckt resten av dagen. I lördags gick jag till isrinken och tittade på barnen som åkte. Sedan låg jag utslagen hela em och kvällen. Orkar nästan inget numera. Känns jobbigt att inte va till så mycket hjälp trotts att jag är hemma hela dagarna. Maken får ta mycket. Men jag måste inse att gå till affären är max vad jag klarar.
    Haha ja, samma här :) igår städade jag i köket, grejade o städade undan lite grejer igår. Aj vad det kändes i ryggen! Sen gick jag o dottern till affären. Det e sista gången jag går själv med henne nu. Hon blir snart 4 men kan mycket väl sticka iväg o jag kan inte längre springa efter! Inte ofta jag kommer ut heller om dagarna, jag hoppas att jag inte går full tid ut. Vet inte hur man orkar det!:) ska till bm i EM. Ska bli intressant o se om hon är fixerad
  • Frida Li
    NellieMeja skrev 2016-02-22 11:44:20 följande:

Varning varning här kommer det gnäll :(. Bebisen är efterlängtad. Men nu är jag så trött på det här har så himla ont. Kan inte göra något känns det som är trött å orkeslös. Å denna smärta är förjävlig. Denna natt har det inte blivit mycket sömn alls hur jag än har legat så har det gjort så ont. Å nu när godingen krånglar imagen å inte vill lägga sig rätt ( hoppas att den gör det innan torsdag) känner mig som världens sämsta mamma till mina två flickor eftersom jag inte orkar eller kan göra så mycket. Skit är det. Så nu har jag gnällt av mig lite

Ja nu är det inte roligt mer! Jag har själv en dålig dag. Börjar samla på mig vatten o jag vägde mig precis! Fy fan!! Känner inge igen mig själv när jag tittar i spegeln. Jag vill med att detta ska vara över o jag vill inte ha fler barn! Två graviditeter räcker! Vi får gnälla av oss här, då känns det lite lättare i hjärtat
  • Frida Li
    Elenic skrev 2016-02-22 13:36:04 följande:
    Det kan säkert ha med det att göra (fast då var det ju konstigt att läkaren skrev till bf...?). Får ta upp det med min BM när jag träffar henne senare idag. Måste nog ringa FK och kolla hur jag gör bäst, även om jag har för mig att man inte måste skydda SGIn så här nära förlossningen. Får väl kolla med vår löneavdelning också hur jag bäst rapporterar, för det här känns som det blev jättevirrigt... (Planen för mars var annars 50% sjukskrivning, 25% jobb och 25% föräldraledigt.) Tack!
    Jag har fått höra att för att ens sgi ska bli sänkt så måste det ske under ett halvår. Jag jobbade 90%, o när jag gjort det i ett halvår så sänktes min sgi. O när jag blev gravid ville jag basera min mammapeng på 100% o var tvungen att då jobba 100% i ett halvår. Så du hinner inte förändra din sgi. Men ring FK o kolla
  • Frida Li

Kom precis tillbaka från BM o tårarna vill inte sluta spruta! Jag skulle ha samtal om sammanfattning av graviditeten o prata förlossning idag o bokade in så min man kunde följa med. Men min underbara bm var sjuk o jag fick en vikarie från en annan stad. Det första hon gör är slänger upp mig på vågen. Jag har under denna grav pratat om att jag tycker vikten är jobbig, o jag väger mer denna gång. Jag har alltid vägt mig hemma i lugn o ro o berättat för bm. Sen skulle jag vara glad att jag slapp åka in till stora staden o att de kom ut till oss här. Allt hon sa var tvärtemot som min bm sagt till mig. Hon mätte fel på magen o fick mäta tre gånger, tryckte på blygbenet jätte hårt som redan är ömt eftersom jag har foglossning. Jag hade JÄTTE stor mage för jag bär barnet väldigt lågt fram, jag hade fel hållning...ja allt!! O hon undrade varför vi hade bokat in ett samtal om förlossning idag redan, det gör man aldrig! Ja, kanske för jag födde för tidigt denna gången, jag vet ju inte varför hon bokade ett sånt samtal idag. Då svarar hon att man aldrig föder tidigt igen om man inte vet orsaken till varför man födde prematurt första gången. Ja, tårarna bara sprutade när hon höll på o jag sa att jag ville prata om sånna här saker med min bm o inte henne. Hade sett framemot att träffa min bm, idag har jag en dålig dag, o det är alltid så skönt att få prata ut med henne. Kan inte sluta böla. Ush för henne!

Svar på tråden Marsbebis 2016