Inlägg från: hannis12345 |Visa alla inlägg
  • hannis12345

Marsbebis 2016

Grattis!!

Jag är 12+0 och sks göra kub ultraljud på måndag. Överväger att göra nipt bara för vara extra säker.

Varför gjorde du moderkaksprov? Gjorde du kub?

Hur är missfallsrisken för moderkaksprov?

Må så gott o njut av din graviditet ;))

quote=75664343][quote-nick]Sötistilde skrev 2015-08-21 17:20:38 följande:[/quote-nick]Hej! Jag hoppar in I denna tråd :) med BF ca 3-5 mars , är en UL 12+0 = v13 idag! Gjorde moderkaksprov i tisdags 18/8 och fick svar idag att allt såg normalt ut :) så då hoppas vi allt går vägen denna gång , hade missfall i februari..... Har en dotter sen innan som är född feb-12 :)[/quote]

• hannis12345

Jag gjorde kub UL igårkväll. V 12 första barnet!

Jag är 32 i år. Jag fick 1:20 000 så jag är jätteglad.

Jag hade planerat göra kub och satt en gräns för mig själv, under den hade jG gått vidareb med nipt.

Nu kommer jag inte göra det!

Lycka till ;))

quote=75677505][quote-nick]Zezziz84 skrev 2015-08-25 09:33:51 följande:[/quote-nick]Hej alla:) vad kul att vi blivit så många:)

Jag går in i v12 på torsdag, har inskrivning hos bm idag:)

Någon som vet om man lyssnar efter hjärtljud på inskrivningen?

Sen tänkte ja fråga er som gjort kub/ nipt hur gamla e ni? Jag blir 31 år snart o min bm tyckte inte jag skulle göra de![/quote]

• hannis12345

Hej,

Är i vecka 14 ( 13+4)

Från igår så tyckte jag att min lilla mage försvunnit, nu kan jag till och med ha mina strumpbyxor utan att det klämmer det minsta..

Jag har inte ont o inte haft nån blödning.

Är ändå orolig att något inte är som det ska.

Gjorde UL kub för en vecka sen o allt såg bra ut då..

• hannis12345

Har bf 1 mars, så nu börjar det närma sig.

Hur ska ni bädda i vagnen?

Hört att man inte ska ha åkpåse i liggdel för barmen blir lätt för varma..

Ska man lägga någon madrass etc i botten så det blir mjukare? Det är första barnet så har inte riktigt koll..

• hannis12345

Åh vad roligt Tessie83 att hon sparkar på;) jag har två månader kvar o det är verkligen nu hon tagit fart. Har moderkakan i framvägg så allt känns lite mindre än för alla andra.

Vad krångligt att ni inte får ha vagn i trappuppgång då? Tror faktiskt det är lag på att det ska finnas utrymme för barnvagn i lägenheter. Har du pratat med styrelsen?

Vi flyttade precis från vår trea till en 4a i stan så det känns skönt att ha plats. Vi köpte lägenheten innan jag blev gravid men tänkte nog på framtiden, så viktigt var både hiss o extra rum..

Vart bor du?

Tessie83 skrev 2015-12-27 13:59:24 följande:

Precis 3 månader kvar till bf idag, hon sparkar runt där inne mest hela dagarna, nu nåt hon även ända upp till revbenen vilket känns. Å, vad jag vill att dessa månader ska gå snabbt.

I helgen har mina föräldrar bott hos oss (i vår 2a), men har varit jättemysigt. Pappa har gjort ett skötbord som vi har på vår tvättmaskin, har ätit gott, shoppat lite (även lite till lillan), gått på bio och blivit ompysslad. Längesedan jag mådde såhär bra faktiskt, knappt någon sammandragning alls i helgen :)

Jag kommer bädda med ett fårskinn och filtar i vagnen.

Vår 2a är rätt stor så kommer bo kvar här ett tag. Enda problemet är vart vi ska ha vagnen då den inte får plats i hissen och vi får inte ställa den i varken trappuppgång eller cykelförråd :(

Känns ofattbart att det ändå börjar närma sig nu, mys att börja handla in :)

• hannis12345

Lyxigt att du känt bebis så tydligt redan från v 16...

Måste säga att det är väldigt mysigt och absolut inget jag är bortskämd med , eftersom jag typ fick vänta till v 29 för tydliga sparkar.

Jag bor på Östermalm men en av mina vänner fick barn för ett år sedan o det var samma sak där, tror dom kontaktade hyresnämnden( om man har hyres) el bostadsrättsnämnden ( tror jag det heter) som i sin tur hävdar att föreningen måste ha en anvisad plats åt barnvagnar...

Tessie83 skrev 2015-12-27 17:29:24 följande:

Bor på Södermalm. Tro mig, har mailat styrelsen men de anser inte att det är deras problem vart jag ska ställa vagnen, bara att den inte får stå i trapphus (kan jag förstå), men inte heller i cykelförrådet (där cyklarna ska hängas upp på krokar). Vilken lag tänkte du på? Vet inte hur jag ska göra....

Har också min moderkaka i framvägg, men kan kännt tydligt sedan v16 :)

• hannis12345

Vi funderade på det först. Min mans son är född där, han var jättenöjd!

Men nu valde vi Danderyd!

AKF skrev 2016-01-12 21:23:14 följande:

Är det någon här som planerar att föda på BB Stockholm? Någon som gjort det tidigare?

• hannis12345

Mammave: 28/2

Hannis12345 1/3

Aztec: 3/3

LisaKMB:5/3

Carabellis kusp: 6/3

Nelliemeja: 17/3

Reflexen: 26/3

• hannis12345

Stort lycka till!

Kommer gå huuuur bra som helst <3

aztec skrev 2016-01-27 17:47:57 följande:

Tack alla! :)

Vi kom hem från akademiska nu för en timme sedan, det var oförändrat hos bebisen och de vill inte sätta mig på högre doser medicin. Så vi ska tillbaka till sjukhuset imorgon bitti kl 7.00 för snitt direkt på morgonen!

Så idag direkt efter undersökningen så fick vi träffat narkosläkaren samt hon som ska snitta mig imorgon osv. Mycket info att ta in och ta med sig hem.

Även om de talas om det i två veckor nu så kom det ändå som en liten chock. Att imorgon är han här! Hur länge vi (bebisen) blir kvar vet vi ju inte men preliminärt 1-2v om allt går som det ska :)

Jag börjar även slappna av nu efter ha spänt mig i två veckor känns det som, så är helt slut i kroppen och huvudet. Att imorgon är det inte någonting jag kan göra längre utan doktorerna tar hand om lillkillen.. Jag hoppas jag kan somna ikväll och att allt går bra imorgon! :)

• hannis12345

Hur mår ni bf mars mammor?

Hur många dagar har ni kvar?

Jag har bf om 8 dagar ( 1 Mars)

Min graviditet har varit förvånadsvis enkel. Trots bra siffror på kub så kan jag ändå inte sluta oroa mig för ds eller andra handikapp..

Känns jättejobbigt att jag går runt o oroar mig för detta ( kanske har med kontrollbehov att göra)

Ngn mer som känner så...?

Svar på tråden Marsbebis 2016