• Eldora

Marsbebis 2016

Hej, får jag vara med?  
    Vi ska få vårt 3e barn den 24 mars, om allt går som det ska!!

Ser att ni skriver om kub - det ska vi göra imorgon. Jag tillhör dock de förnekande och är inte alls orolig. Eller ska vi säga optimist? Oskyldig

• Eldora
    Carabellis kusp skrev 2015-08-31 11:57:50 följande:

Moderkaksprovet är taget. Skumt var det. De ringer troligen innan veckan är slut, men jag ska tydligen vänta tills onsdag nästa vecka innan jag andas ut om jag inget hört. Läkaren var så trevlig, rätt man på rätt plats.

Håller alla tummar och tår att det går bra! Gör nåt som du mår bra av så kanske du kan få liiiite lugn?!. {#emotions_dlg.flower}
    Elenic skrev 2015-08-31 13:20:19 följande:
    Hej, Och välkommen! Vad roligt, vi har samma bf (enligt senaste mens, enligt ett VUL har jag 20:e...) och vi väntar också vårt tredje! Spännande med KUB, vi har vårt nästa onsdag. SKÖNT att du är optimistisk, jag önskar att jag kunde vara det.. Har dock lite för många inte så lyckade graviditeter bakom mig för att jag ska tycka att UL-skärmar är något positivt... Men jag hoppas, och min man tanker positivt för oss båda! Hoppas ni får fina bilder på ert mirakel imorgon!
    Tack  
    Vad roligt, hur gamla är dina små? För mig var det 8 år sen sist jag hade en liten, så detta känns som första ggn igen. Enligt senaste mens ska jag ha 8mars, enligt vul 24e och nu enligt ul igår den 16e mars. Haha här hoppar det fram och tillbaka. 
    Håller tummar och tår att det går bra för er, förstår er oro pga erfarenheter!
  • Eldora

Vikt läste jag om, jag har redan gått upp i vikt. På nån dag gick jag upp 4 kg Förvånad Det var då jag funderade på om jag skulle ta ett grav.test. Hah. Men min kropp  samlar lätt på sig vatten.

Igår var det KUB och allt såg fint ut på UL och bebis är beräknad till den 16 Mars istället för 24e. Men min BM hade missat de prover som behöves tas innan så jag fick ta dem samma dag och får vänta en vecka innan vi får svar. 

Det var mysigt att se lilla Hjärta Glad

• Eldora
    Smilla80 skrev 2015-09-02 10:13:30 följande:
    Åh vilken söt bild! man ser lilla handen, så gulligt. Ser nästan ut som h*n gör tummen upp!! Vad mätte bebis nu o vilken vecka är du i? Skönt att allt såg bra ut! Drygt o behöva vänta en vecka på provsvar bara!

Har också lätt för att samla på mig vatten, blir svullen om benen och så!
    Jaaa tack Låg så fint på sidan så man kunde se allt! Nu är jag i vecka 11+6 idag och det känns som att det stämmer lite mer med min äl också. BM som klantade sig lite men det kan hända alla.  
    Elenic skrev 2015-09-02 10:31:37 följande:
    Hallå! Mina stora är just stora, fyllde 9 och 12 nu i augusti så ja,jag är nästan som förstagångsmamma jag också. (!) Superspännande! Stort grattis till fint UL på KUB, hoppas att proverna såg fina ut också. Ska bli spännande att se vilket datum vi får på UL nästa vecka. Jag VET ju typ när bebis är gjord så det borde inte kunna diffa så mycket tycker jag. ;)
    Det är lite extra pirrigt nu för att det var så länge sen, hur var det man gjorde allt?! Och tack. Trodde jag visste också men första ggn blev vi bakåtflyttade 16dgr (men den sköterskan som gjorde vul kändes inte direkt intresserad att veta dock) och nu fram 8dgr. Förstår att det är spännande! 
  • Eldora
    Carabellis kusp skrev 2015-09-02 20:09:37 följande:

Nu fick jag svar på mitt moderkaksprov. Ingen trisomi 21, 13 eller 18. Könet på fostret är en flicka.

Åh vad skönt, grattis till flickan  
  • Eldora
    Carabellis kusp skrev 2015-09-03 07:44:11 följande:
    Det handlar om att en bred nackspalt är associerat med kromosomfel, men att det inte är ett diagnostiskt mått. Det finns ju också vissa som inte får utslag som högrisk fast de har ett barn med kromosomfel...
    Varför fick du göra det i första hand? Om du är under 35 menar jag.  
    Jag fick göra det trots att jag snart bara är 31år, men på norrort sidan av sthlm ska de erbjuda kub osv så många som möjligt oavsett ålder. 

Håller tummarna att allt är fint!
  • Eldora
    Carabellis kusp skrev 2015-09-03 08:21:31 följande:
    Jag bor i Sthlm och eftersom det erbjuds alla ville jag göra det. I första hand för att utesluta missed abortion, men väl medveten om att man får räkna med den här typen av besked också. Vad tycker du om att det erbjuds alla?
    Jag tycker att det är jätte bra Men börjar spekulera i varför det erbjuds alla, hehe. Jag tackade inte nej heller!
  • Eldora
    Reflexen skrev 2015-09-04 08:35:08 följande:

Tack för svaren Carabellis o Mammave!

Jag är hyfsat morgonpigg, men idag var jag extra tidigt uppe pga NIPT-tiden. Har två timmars resväg o tid kl 9! nu är vi snart framme i Göteborg, så verkar hinna bra.

Vad bra, då kan jag ju be dem kolla lite extra nu.

Lycka till!! Hjärta

När ska ni berätta för jobb, vänner osv? 
    Snart kan jag inte dölja längre, magen dvs. Förvånad Haha!
  • Eldora
    BF, RUL, kön-lista

Carabelliskusp, BF 7 mars, RUL 8 okt, flicka
    Eldora, BF 16 mars, RUL 12 okt, kön ??

Skriver in mig i listan  
    Vi har berättat för några få men de får inte säga nåt. Hehe. Denna vecka får vi svar på kub, undrar när.. 
  • Eldora

Här har vi namnen: Eldor (släktnamn), Loke, jamie, Freija. 
    Har bara ett tjejnamn Tungan ute

Har fortfarande inte fått svar från kub, 2½ vecka sen nu och jag har ringt två ggr (telefonsvarare). Ska ringa idag igen...

Hoppas ni mår bra! Jag är lite off på familjeliv då sidan är så trög och triggar mitt usla humör just nu, hormoner.

Svar på tråden Marsbebis 2016