Tvillingar 2016
Hej TS! Du har nästan samma BF som jag. Våra två sägs komma runt 21/1. Vi har inte heller några tvillinganlag i våra familjer vad vi vet om. Jättekul att det blir två på en gång! :)
Hej TS! Du har nästan samma BF som jag. Våra två sägs komma runt 21/1. Vi har inte heller några tvillinganlag i våra familjer vad vi vet om. Jättekul att det blir två på en gång! :)
Nu har jag en fråga till er andra. Jo jag känner ett kittlande där nere i livmodern i mellanåt, är det någon som också gör det? Tror ni det kan vara barnen jag känner?
Hej allesammans.
Grattis till alla tvillingar :D
Själv är jag gravid med tvillingar, är på 15+1 idag.
Gjorde ett UL på 8+6 och ett på 12+6 och allt såg bra ut.
Har dock mått väldigt bra hela graviditeten, o såklart är jag glad för det men ibland känns det som om det inte är sant att där är 2 små liv därinne.
Har haft lite molande värk, dock inte alls sista veckorna.
Är trött, dock inte tröttare än att jag orkar jobba.
Har inte kräkts något alls, mådde illa första veckorna men gick över om jag åt något.
Så min fråga är om någon annan känner igen sig? Jag får känslan av att detta är för bra för att vara sant.
Tips till er alla: svenska tvillingklubben. De har en informativ hemsida, en del försäljning om man är intresserad av sånt och framförallt håller de i jättebra kompletterande kurser som ett frivilligt tillägg till den vanliga föräldrautbildningen. Gå en om ni har möjlighet!
Hej allihopa!
Jag är gravid, BF juli 6. Tvillingar :) Första graviditeten.
Bor just nu I Sydney med min pojkvän men flyttar hem till Scotland i Februari.
Tänkte jag skulle gå med i en Svensk grupp då jag inte riktigt litar på allt tokigt som sägs utomlands ;)
Skulle uppskatta om ni kunde ge mig lite tips om hur det går till i den svenska sjukvården med kvinnor som väntar tvillingar, äter ni några extra vitaminer utöver det vanliga som rekomenderas och går ni på tätare besök hos barnmorskan. Mer ultraljud osv? Alla tips mottages varmt :D
Jag har haft två ultraljud hitills, allt ser fint ut och båda hjärtan slår friskt!
Kram