Inlägg från: FLovesA |Visa alla inlägg
  • FLovesA

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna, precis så jag började känna med i magen, nu känns dem lite starkare. Men jag längtar tills jag känner oftare och starkare.

Idag ska vi in på vårt andra ultraljud dvs vårt riktiga RUL ska bli spännande. Dottern är lite krasslig och får helt enkelt följa med. Känns inte ok att lämna bort henne. Om dem inte skulle få vara ned där inne direkt så får hon och mannen helt enkelt vänta utanför först:)

Idag får vi troligtvis helt säkert veta vad det är för liten filur där i magen. Spännande!

Ha en bra dag allihopa.

• FLovesA

Hej på er, jag stensomnade i soffan när vi kom hem nu i eftermiddag;)

Allt såg bra ut men hon som gjorde ultraljudet var mest lite stressad kändes det som. Men allt såg bra ut och det är en liten Lillebror i magen:)

Den blivande storasystern är överlycklig och vi med:)

Det var riktigt häftigt när jag både kände och fick se rörelserna på skärmen. Magiskt!

Någon mer än jag som känner av sammandragningar då och då? Magen blir en hård kula rätt som det är. Händer inte superofta och gör ju inte ont som tur är.

En härlig dag<3

• FLovesA

En liten nattuppdatering. Somnade i soffan efter jobbet så nu är jag pigg igen. Haha.

Efter några långa dagar på jobbet har jag också känt av foglossningen, har samma bekymmer som förra graviditeten. Mittenfogen igen:(

Kanske lite halvtokigt att vara nattuggla men just idag var det tur för nu var första gången som jag kände sparkarna på utsidan av magen. Och mannen fick också känna sparkarna för första gången. Häftig känsla!

Har för mig att det var mycket senare med dottern så antagligen ligger moderkakan annorlunda denna gång. I bakkant ligger den nu men vet ej hur den låg sist faktiskt..

Trevlig helg allihopa.

• FLovesA

Söndag, och November, nu får julen komma fort tycker jag. Den mysigaste tiden på hela året.

Idag tog vi en lååång sovmorgon, och det kändes ljuvligt måste jag säga. Även om jag föredrar att inte sova bort hela morgonen. Snart dax för sen frukost!

Hur går det för er andra med illamåendet och kräkningarna? Jag kom på att det nog allt var några veckor sedan jag inte fick behålla mat. Helt underbart!

• FLovesA

Oj, bilden blev jättekonstig men magen syns ju i alla fall även om hela bilden blev knas;)

• FLovesA
    Nystjärna skrev 2015-11-03 06:51:57 följande:

Vilka fina magar :)

Jag lyckades ju självklart somna igår innan jag la upp någon bild. Men detta är min mage i vecka 18 (17+3) igår. Jag tycker de ser ut som en gravid mage men många säger att det inte syns. Är några kilon mindre denna gången än med första,men tycker magen kom snabbare. :)

Jag tycker absolut det ser ut som en gravidmage! Tycker min mage kom mycket snabbare med denna graviditet. Älskar magen! Gjorde jag förra med. Första gången i livet (ja nästan i alla fall) som jag kände mig helt trygg i min kropp. Härlig känsla.
  • FLovesA

Många fina magar är det!

Jag är otroligt trött just för tillfället vilket jag upplever som jobbigt. Men misstänker att det snarare har att göra med mörkret ute. Lite spännande att liksom vänta barn olika årstider. Dottern föddes juni -12,

Finns nog både för och nackdelar.

Har ni några cravings? Jag har aldrig haft det utan snarare sådant jag absolut inte klarar av att äta. Hur har ni det?

• FLovesA
    Topi86 skrev 2015-11-04 20:53:29 följande:

Spännande med ul! Längtar så, men jag får längta en månad till... ????

Kör foglossningsbälte typ varannan dag nu, annars känner jag av det direkt. Hoppas att det stannar här denna gång.

Är det någon som känner "tryck" neråt? Gjorde det med dottern sist, men inte kom det redan i vecka 14-15 inte.. Obehagligt i alla fall...

Har ni börjat fundera på namn till era små?

Tyckte aldrig foglossningsbältet fungerade så denna gången struntar jag i det. Jag har dock mest bekymmer med mittenfogen vet ej om det spelar in.

Namn har vi funderar massor på. Vi hade många flicknamn innan men så fick vi ju se att det var en liten pojk och då fick vi tänka om. Men har några favoriter som tur är. Sen är det ju inte säkert att dem passar alls när bebis väl kommer ut:)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)