Inlägg från: aztec |Visa alla inlägg
  • aztec

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

Nystjärna skrev 2015-12-29 15:13:27 följande:

Du har nog rätt,får tala med mannen när jag kommer hem se vad vi kommer framtill för lösning. Handlar ju även om ekonomi liksom. Vet inte hur jag skall lösa allt som är...just nu vill jag bara gå och lägga mig och dra täcket över huvudet och gråta,typ.., :(

Hur har det gått för dig?
  • aztec
    becka1989 skrev 2015-12-30 18:18:34 följande:

Har haft problem med nr 2 sen vecka 15 i vecka 20 så berättade min sambos moster att det är väldigt vanligt och att jag skulle börja käka laktulos meda är mot förstoppning man tar typ 30ml första dagen sen går man neråt med 5ml per dag så stannar man på 5ml och tar det varje morgon så mycket bättre har inte mått bättre och inte haft några problem sedan dess. Och smaken är inte illa heller smakar typ sirap. Det värsta som kan hända är att det blir för fullt och du måste åka in akut och få tabletter.

Vissa har fått börjat redan tidigt med det sambons moster fick läggas in pga att hon var så hård även fast hon hade provat allt så det blev bättre när hpn fick reda på att man kunde ta det varje dag hela graviditeten.

Jag tar också laktulos, räddat mig och min rumpa ;)
  • aztec

Jag hade ingen aning om att man kunde få hemorrojder vid min första grav, men jag fick Efter förlossningen :( tror det var för att jag var så rädd och vågade inte gå nummer två efter förlossningen, höll mig för länge. Så ingen gör mitt misstag! :)

• aztec
    snowybaby skrev 2016-01-01 11:21:36 följande:

Tack. Vi får åka till Uppsala strax. Tappen är förkortad med en cm sen igår. Är så ledsen och orolig. Är trots allt bara vecka 25+1

Också tänkt på er sen när jag läste igår. Håller tummarna för er att bebisen vill stanna kvar ett tag till! Styrkekramar!
  • aztec

Inne i v 32 nu, bebisen låg nedåt på V29 mötet hos bm, men känns verkligen nu för alla sparkar är mot mina stackars revben ;) inte skönt! Om han håller på när jag ska sova är det bara ge upp tills han slutat ;)

Min foglossning har blivit värre, orkar inte alls hålla igång lika länge längre.. Lyfta min dotter osv kan jag glömma (3,5år) känner mig som en 90åring nu!

Sen trött!!! Ojoj, trodde det hade vänt men hoppas det är alla högtider nu som spökar. Sov 12h natten till igår, vaknade vid 10, somnade igen 3h vid 17, gick upp och åt kvällsmat en timme sen gick jag och la mig för natten igen, sov 12h (!) plus sov middag 2h idag på det :/... Längtar tills dottern ska sova vid 19.30 så jag kan lägga mig för kvällen! Zzzzzzz

Känner mig färdig med graviditeten nu ;) hoppas alla andra mår bra!

• aztec
    Pauliina skrev 2016-01-06 20:24:23 följande:

Om jag fortsätter såhär lär jag gå upp bra mycket över 20 kg. Jag har sådant sug efter geisha och ostmackor. Någon annan som har nå sug över något? :)

Jag vill ha hallonsoda och sånna där geléhallon! Känns jätteskumt då jag aldrig dricker sockerläsk annars eller äter gelegodis. Vet inte om det är sockret eller färgen som lockar men känns otroligt onyttigt :( gått upp 9 kilo nu, tror de sista 5 har kommit sen julveckan... Blä. 8v kvar.

Sitter och dricker hallonsoda nu om någon är intresserad ;)... och riktigt svårt att somna nu om kvällarna, ont i magen och spänd :/
  • aztec
    Pauliina skrev 2016-01-06 21:11:34 följande:

Sitter men en skål geisha jag ;)

Har gått upp 9 kg jag med.. Med de tidigare två gick jag upp 1 kg sammanlagt. Hårdträning påbörjas i maj!! ;)

Haha ja, gick upp 8 med förra så var liten chock att redan se 9 ;) ja, jag längtar redan tills jag kan börja röra på mig igen! Blev extra motiverad förra grav så hoppas på desamma denna gång!
  • aztec
    Pauliina skrev 2016-01-06 21:24:42 följande:

Har en man som tävlar i styrkelyft så han har redan ett schema för mig till sommaren :) tränade innan grav och fram till V 10 ca. Så känner mig ovanligt "tjock" :D

Min man är på gymmet 6 dagar i veckan så känner ingen press där heller ;) men inte vägt så här mycket på över 5år. Har inga kläder som passar längre och ingen lust att köpa nya heller, så snor av mannen min ;) och kör på tajts. Växte ut vinterjackan nu i veckan så hittade en gammal som han använt i förrådet. känner mig oerhört fräsch ;)
  • aztec
    Pauliina skrev 2016-01-07 15:42:02 följande:

Jag är orolig över mitt mående idag. Trodde de va en tillfällighet närmade kom igår, men även idag kom huvudvärken och flimret för ögonen. Är inte liksom hundra med synen och kanske beror de på huvudvärken. Men dricker och äter som jag ska. Inge skoj att vara sängliggandes :(

Hm, vilken v är du i? Tänker på tex havandeskapsförgiftning? Utan att skrämma upp dig? ;)
  • aztec

Pauliina, jag får också sådär ibland när jag "anstränger" mig för mycket (och ibland händer det närsom) var på Ica här om dagen i kassan och fick riktigt ont, skrek till en svordom, fick sätta mig ner och skämmas ;) var inte alls redo på det.

Men jag vet inte hur mycket som är normalt? Jag tänkte höra med min bm bästa gång (på torsdag) får se vad hon säger...

Någon annan som känner igen sig med smärta i underlivet? Inte sidorna/foglossning utan mer i hålet, host. Får riktigt ont ibland och måste antingen sätta mig ner eller sätta handen emot för att hålla igen?? Hm.

Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)