BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
28+1 <3 känner mig jättestor men ser så liten ut ;)
Håller på att gå sönder känns det som. :( Mina fogar gör så fruktansvärt ont nu efter jobbet,jobbar över 12 timmar idag. Har gråtit sen jag kom hem nästan ifrån jobbet för jag har så ont. :( Rena pinan att ta en snabb dusch. Hur skall man klara av att jobba minst 2 månader till om man nu får igenom graviditetspenningen och hur skall man kunna röra sig ens fram till det är dags för förlossningen? Minns inte alls att jag hade så här ont med dottern,ont hade jag men ännu värre nu. Vet inte vad jag skall göra eller ta mig till just nu :'( Är det bara jag som har så här fruktansvärt ont och stora problem? Min man förstår inte riktigt hur ont det gör eller hur jobbigt det är. Hur skall jag förklara?
Vet inte vad jag vill med detta. Vill bara skriva av mig...
Tagit 2 st alvedon som kanske kan lindra lite så skall jag lägga mig på sängen och försöka vila/sova hoppas de skall gå okej
Spenderade 9h igår med att gå runt i mall of Skandinavia febrig och förkyld. Stort misstag!! foglossning from hell idag, såååå ont! Är som en 90åring i kroppen idag >_
Här trilskas jag med tredje veckan med förkylning. Nästäppa, lock för öronen och halsen av och till. När de väl börjar klinga av då vaknar jag med värk och de börjar om igen.. När ska man bli kvitt detta! Ser fram emot att börja jullovet på lördag!
Nystjärna!
Tror ditt SF-mått ska följa sig egen kurva, så du kommer nog se nästa gång hur den utvecklar sig.. Min följer sin kurva än så länge, över medel, med första barnet så låg jag på nedre sträcket så lite rädd för viktskillnaden ;) låg - 20% på tillväxt ul jag fick göra med första men fick en tjej på 3200 när hon kom ut, får se hur det blir med denna :) gick upp 8 med henne, just nu ligger jag på + 4 än så länge, får se hur det slutar, drog iväg i slutet på första. V 30 nu ;)
Överlevde julen och gick in i v 31 idag! Nu kan jag börja räkna ner dagarna, typ... Hehe.
Hoppas alla haft en underbar dag!
Hej!
Jag jobbar som personlig assistent, och har sökt om graviditetspenning från 1/2 vet dock inte om jag får den godkänd ännu. Tänkte höra med er om någon vet om man kan bli sjukskriven innan det, just för att de är väldigt tungt, med mycket lyfta,slita och dra vilket känns på en gång. Känner även att efter jag varit igång några timmar så blirbjag helt matt, och helt kallsvettig, könns även som jag fått en låsning i svanskotan och att de hygger till ibland så har svårt att gå, är i v27 nu. Så vet inte om jag klara att jobba tills 31/1 då det är väldigt långa dagar oxå, är det någon som vet om och vad man kan bli sjukskriven för innan graviditetspenningen ?
Gud jag har verkligen gått från full fart, liten mage, smidig... Tills nu efter jul fått världens kula och kan knappt ta mig upp ur soffan (; känner mig verkligen låst i min egen kropp och vad det tydligen inte klarar av längre. Stor skillnad mot min första graviditet!!
Vet att jag nu måste börja varva ner och vila kroppen inför vad komma skall, men svårare i praktiken när allt runt omkring med hus och hem samt dottern ska skötas om :) gäller väl att komma in i det.. 66dagar kvar!
Förresten fått en tid för en tillväxtultraljud den 13 Jan, längtar! ska bli skönt och veta hur stor lillkillen är (;
Måste bara få gnälla av mig lite. Trodde igår att jag sträckte mig i höften eller fick en nerv i kläm. Men inte gått över och knappt kunnat sova för har inte kunnat vända mig i sängen. Idag har jag så sjukt ont,kunde knappt ta på mig kläder imorse för kunde inte lyfta framförallt ena benet. Kan inte gå eller stå,så står fel och får ännu mer ont i ryggen och höften är ännu värre och hela sidan upp till ryggen. Även andra höften börjat göra ont,men värst och höger sen framfogen och ljumskarna känns också smått och vet ju att ikväll känns det. Men vet inte vad jag skall göra,kan inte gå stå eller sitta för gör så ont :'( aldrig varit med om att ha såhär ont eller att höfterna vart så påverkad förra graviditeten. Vad skall jag/kan jag göra? Någon som har tips? Jobbar idag till kvällen,så sånt där långt pass. Tagit 2 st alvedon men gör ingen större skillnad. Hur skall jag fixa denna arbetsdag och de kommande tills jag förhoppningsvis kan gå hem..snälla alls tips mottages för att lindra eller kunna göra något som gör de bättre. Någon som känner igen detta?
Jo det är väl inte så mycket mer och göra kanske. Kan knappt gå... Men känns verkligen inte läge för sjukskrivning nu inför nyår och en kollega som redan är borta. Sen min man som har semester och skall vara föräldrarledig. Vet inte hur jag skall göra. Jo varit hos sjukgymnasten och skall dit igen den 8 januari. Men vet inte hur mycket mer den kan göra. Bälte försöker jag ju använda men hjälper tyvärr inte och får bara ont/skav av det och övningarna har jag inte kunnat göra de sista för de gör ont. Vet inte vad de finns för mer alternativ. Försöker ju vila när jag kan men känns inte som de hjälper heller..,:( kan ju inte stå,gå eller sitta och igår när jag låg ner gjorde de med ont. Känns inte som alvedonerna jag tog förut gjorde någon direkt skillnad heller... :( åh önskar jag kunde gå hem bara.