Inlägg från: Nystjärna |Visa alla inlägg
  • Nystjärna

BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)

TouchOfRed skrev 2015-10-19 20:50:19 följande:

Hej tjejer!

Hur är det med era boobisar? Igår på kvällen kunde jag massera fram vätska från mina! Såg inte ut som mjölk, mer genomskinligt. Känns helt galet, vaknade verkligen till och insåg att om mindre än 5 månader ska jag mata en bäbis med dem. Längtar! V.20+2 idag.

Hej. Det där har jag också kunnat göra sen i helgen märkte jag. Mest de ena,då kan de komma fort och en del. De andra bara någon droppe. Men det är råmjölk som kommer ut. Jag är ju bara i vecka 16 ( 15+3) så kom tidigt,men är ju andra barnet också.

Idag har jag gått en del och shoppat lite och även i lördags gick jag en del. Så de sluta med att jag har väldigt ont i ryggslutet,bäckenet och så. Med andra ord i fogarna. Kanske dags att börja använda foglossningsbältet lite. För börjar få mer och mer ont och oftare.

Nu ikväll fick jag någon sån där oros attack. Vart så orolig att något skall gå fel eller inte är bra. :( Varför skulle de göra det ifrån början denna gången?! Innan dottern hade jag ju 2 missfall och sådär. Vet inte varför jag tänker såhär. Men känslan av oro och rädsla kom stort idag och tårar sprutat. Jobbigt :(

Imorgon skall jag rings sjukhuset om mitt RUL. För tydligen skall man boka det själv,vilket inte min MVC hade fått info om eller så kunde gå via remiss. Men de hittade inte min remiss ifrån min bm så sjukhuset har tappat bort den någonstans för de kunde inte alls skicka den. Och vet att bm skickade en,men ja se fick skicka en ny idag. Men hoppas på det bästa och hoppas det finns någon tid till mig om 3-4 veckor. Hoppas på de bästa.

Ja som ni förstår har det varit mycket,tankar och känslor idag. En lång och lite tuff dag. Nu försöka sova. Så trött. Hoppas ni andra har haft en bra dag.
  • Nystjärna

Nu har jag äntligen fått min tid till RUL. Så nu kan jag börja och räkna ner :) Den 4 November blir det för min del. Så bara 20 dagar kvar. Så härligt. :)

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-20 12:53:22 följande:
    Åh vad skönt att ni äntligen fick ett datum. Förstår att ni räknar ner;) Vi ska på vårt riktiga RUL nästa onsdag. Vi längtar jättemycket även fast det ju bara var några veckor sedan vi fick vårt första UL.

Idag har jag en riktig slödag! Välförtjänt kan jag säga efter en massa stress hela helgen (stress=kräkningarna kommer som på beställning. )

Äntligen har jag börjat känna av rörelser, några riktigt tydliga Medans andra än diffusa såklart.

Ha en fin dag allihopa.
    Ja det är riktigt skönt. Ser framemot det men nervös också. Rädd att något skall vara fel. :( Hoppas verkligen min man får ledig nu med bara. Skall bli spännande och se hur mycket bebisen växt. Var ju på tidigt ul i vecka 9+3 och sen såg jag ju bebis en snabbis i vecka 13+5 och sen fick jag ju höra hjärtljuden i torsdags så. Men man är ju orolig ändå. Åh mysigt snart dags för er då :) Vilken vecka är du i nu?

Skönt med en slö dag. Det blev det här med. Men inte tänkte så men behövde nog det. Får greja sen och någon annan dag. Din stackare att kräkningarna kommer. Men stress påverkar ju verkligen så.
    Mysigt med rörelser :) Längtar tills jag känner. Hoppas jag känner tidigare och tydligare denna gången men får se. Nyfiken att få reda på vart jag har moderkakan. :)

Försök vila och ha de skönt nu och bara slappa :)
  • Nystjärna
    CarolineMagdalena skrev 2015-10-20 19:28:44 följande:

Går in i vecka 19 på fredag och ska på RUL imorgon, ska bli så spännande men är också dundernervös! Väntar första barnet. :)

Det kommer säkert att gå bra :) Lycka till och berätta efteråt sen hur det gick :)
  • Nystjärna

Hej! Hur går det för er alla och hur mår ni?

Jag sitter faktiskt på jobbet :) Avslutade min sjukskrivning några dagar tidigare och hoppade in redan igår och så vart det idag också. Känns helt okej och roligt. Dock väldigt trött idag,inte riktigt van än att upp och stressa iväg. Men funkar. Imorse hade jag så jag typ kräktes på tom mage men inget kom upp. (Ursäkta infon) Så går okej med mina tabletter. Men vore verkligen skönt om illamåendet kunde försvinna nu. Men glad att det ändå fungerar med tabletter och äta regelbundet. Kanske slipper de lite längre fram. Idag gick jag iallafall in i vecka 17 ( 16+0) :) <3 Mysigt och magen syns. Lite svårare att dölja men inga som direkt säger något än men syns gör den och mysigt att ligga och klappa. Tycker även att jag känt lite små små buffar ibland och fladder de senaste dagarna,tror de är bebisen men ännu lite osäker och tveksam eller om de är tarmarna. Se om de blir starkare och mer de kommande dagarna och veckorna. :)

Hoppas ni alla mår bra och har det bra. Önskar er alla en trevlig dag och helg :)
    Kram

• Nystjärna
    FLovesA skrev 2015-10-23 10:22:44 följande:

Här hemma spenderar vi vår lediga fredag med att vara sjuka. Dottern har hemsk hosta, jag ont i halsen och mannen som är på jobbet har en manlig förkylning;) så idag blir det en dag med mys så jag är pigg för helgjobb imorgon:)

En mindre rolig sak är att jag åkt på svamp, vet att jag fick det några gånger förra graviditeten med. Hemskt! Kliar som jag vet inte vad. Men igår kväll kollade jag på 1177 s hemsida och såg att det var ok att använda cortimyk, (det var vad jag hade hemma) Att slippa klådan är fantastiskt. Hoppas på att det går över fort. Någon mer som har bekymmer med det under graviditet? :/

Jag hade jättemycket bekymmer med det när jag var gravid med dottern. Då hade jag varannan månad och även efter förlossningen hade jag bekymmer. Så fick ta bort spiralen då man funderade på om den kunde påverka. Höll på att bli tokig var en lång process med mycket läkarbesök och tjafs och annat. Denna gången har jag bara råkat ut för det en gång *peppar* *peppar*. Hoppas ditt snart går över och försvinner. Är ju inte farligt men sjukt jobbigt med kliandet och psykiskt om man skall få de om och om igen.

Krya på er <3
  • Nystjärna
    Syoss skrev 2015-10-26 14:14:55 följande:

Åh, vi ska på RUL imorgon och jag är så himla nervös! Vi har två friska och pigga barn, och nu har jag fått för mig att bebisen inte är frisk den lever, jag känner den och har en doppler som jag hört hjärtat med. Men tänk om det är nått fel? Vi har tid kl 9, så slipper vänta halva dagen iallafall.

Du skall se att allt går bra imorgon. :) Lycka till och berätta efteråt sen hur allt gick :)
  • Nystjärna

Hej allihopa :)

Här är allt okej. Haft en liten jobbig helg då jag mådde ganska illa. Inte så farligt som de kan vara men ändå så det kändes och var jobbigt. Åt nog inte tillräckligt regelbundet. Men kräktes inte eller så. Vilket är skönt. Blivit lite bortskämd med att må ganska bra med tabletternas hjälp. Sen har dottern varit dålig,förstoppad och feber :( Så vart lång helg men lugn. Vad nog behövligt.

Idag har det varit lite bättre,dock glömde jag ta med mina tabletter när jag skulle till min mamma mindre bra men gick ändå tack och lov. Mått ganska illa men inte kräkts. Dock har min foglossning blivit värre :( Eller vad jag misstänker är foglossning. Får så ont i ryggen framförallt,kors ryggen och ner i rumpan,framförallt ena skinkan så de är svårt att sitta ner och ändra ställning. Känns även ner i benet ibland. Idag när jag gått mycket och handlat och brutit saker så får jag ont framtill och ljumskarna. Typ hela bäckenet. Men när jag var gravid med dottern kändes de mest framtill och ljumskarna. Ibland ryggen. Men denna gången är ryggen hemsk och just ena skinkan på rumpan men inte så farligt fram,fram kommer typ sist i slutet om jag rört mycket. Ryggen och de kommer nästan direkt när jag vaknar. Är det någon som känner igen detta,som har likadant? Är det foglossning? Eller beror det på något annat,något jag behöver vara orolig för?

Inatt när jag var uppe och hade varit på toaletten och la mig igen kände jag små fjärilar och fladder långt ner i magen. Tror det var bebis :) <3 Men somnade om och trodde jag hade drömt allt. Men strax därefter så kom sån fjärilar/fladder och små lätta svaga buffar. Så visst var de bebis jag kände. :) <3 Mer säker på det nu,kände tidigare denna gången än med dottern. Så mysigt. Nu vill jag bara känna mer,starkare och oftare. :) Är de väldigt tidigt att känns nu när man väntar andra barnet eller vanligt? Är i vecka 17 (16+3) idag. Känner ni andra något av bebisen? :)

Hoppas ni alla mår bra. :) Kram

• Nystjärna

Ja jag får nog kolla upp detta med sjukgymnast. Kanske börja används mitt foglossningsbälte med och se om det kan hjälpa mig något. Är ju inte säker på att de var bebis jag kände men tror ändå det och magkänslan sa att det var det. Osäker på om jag känt idag. Men hoppas det kommer mer och mer och starkare. Längtar till vecka 20-22 då de förhoppningvis kommit mer sparkar. Och RUL och få reda på vart moderkakan sitter.

När det gäller detta med magen så är det nästan åt andra hållet här. Jag tycker det syns ganska tydligt nu. Eftersom jag gick ner en hel del innan jag blev gravid,vilket folk kommenterade. Men ingen som direkt sagt något om magen. Bara min chef som skrev att de nu börjar synas och min man som sa för ett par veckor sen att han tyckte nu var det en liten bebis mage. Men han ser ju också magen i olika kläder och så. Min mamma däremot gjorde mig rätt ledsen när jag frågade om hon tyckte de syntes men tyckte hon inte,utan sa bara att en annan som hon kände som är gravid en månad längre än mig att hon allt hade mage nu men hon var ju sååå smal innan. Tack liksom. Sen när vi lekte med min dotter och hon lekte doktor och skulle lyssna på våra magar så sa jag mamma har ju bebis där. Då sa min mamma att det förstår inte hon ändå och är så tidigt än och syns inte. Så ingen idé att säga något om de än när hon inte förstår och inte syns. Men är väl bättre och prata om de så man "förbereder" och liksom dottern vänjer sig eller tänker jag fel? Detta är lite känsligt för mig. Då när jag var gravid med dottern fick hör att jag inte alls var stor,om jag var säker på att jag var gravid,om jag inte bara hade ätit mycket godis och mat. För såg bara lite små fet ut. Tack. Men antar att de inte syns så mycket än då de bara är jag som tycker de och inget som säger något. Dock inte gått ut officiellt med det. Så kan vara väldigt olika. Och alla är ju olika och magen kommer ju olika fort och blir olika stora. Jag vill nästan ha större mage denna gången :) Men alla gravid magar är lika fina enligt mig. Varken de är stora eller små och man skall vara stolt över den. :)

• Nystjärna
    Syoss skrev 2015-10-27 11:04:55 följande:

Tillbaka från RUL och allt såg bra ut! en pojk såg det ut att vara, så det blir triss i pojkar här hemma sen Han var dock väldigt svårmätt, han låg ihopkrupen och min navel blockerade. Så bm fick inte till alla vinklar. Jag blev tillbakaflyttad 6 dagar enligt deras mätningar men jag litar inte på det. Jag hade stenkoll på ägglossningen med både ägglossningstest och tempmetoden. Och sen att jag fick positivt gravtest 11 dagar efter ägglossning enligt mina uträkningar säger ju endel. Går jag efter deras uträkning idag så hade det pluset kommit typ 5-6 dagar efter ägglossning och det är ju typ omöjligt :-P Så jag fortsätter räkna som jag gjort innan

Härligt att allt såg bra ut :) Busig bebis som försökte gömma sig och inte ville bli mätt :)
Svar på tråden BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)