BF Mars/April 2016 - för oss som vill prata här på FL! :)
Hade RUL i början av oktober ;) så hade en nu i slutet av v22 och sen är nästa först om 4v efter, så blir v26-27 där ;)
Men ja, tycker v 25 är sent oavsett.
Hade RUL i början av oktober ;) så hade en nu i slutet av v22 och sen är nästa först om 4v efter, så blir v26-27 där ;)
Men ja, tycker v 25 är sent oavsett.
Hej allihopa.
Igår var det en fruktansvärd dag. :( Fick sånt bakslag med illamående och flera kräkningar. :( Det som har varit lugnt ett bra tag tack vare tabletterna. Men vet inte om jag ätit för mycket mat i lördags när jag och mannen var ute och åt,eller om jag åt något dåligt. Kan också bero på att jag sparat mina lergigan Comp då jag bara har en burk kvar och fick ta vanlig lergigan som bara är på 25 mg medan compen är på 50 mg. Så måste be om nytt lergigan Comp recept. För igår var det fruktansvärt!! Så fort man glömmer. Sov bort hela kvällen. Var helt slut och inget jag åt fick jag behålla.
Om en vecka är det dags för RUL för oss,och har en tid till bm veckan efter. Men jag har ju haft mycket extra besök hos min bm och läkare pga illamåendet och viktnedgång och även pga att jag behöver stödstrumpor då min mamma har bekymmer med proppar. Så blivit många extra besök för mig. Sen pga tidigare missfall innan dottern så blir jag väldigt lätt orolig och nojig därför fungerar inte för lång uppehåll för mig. Vilket min bm förstår och lyssnar på. Så hon har lagt in något extra besök jämfört med standard programmet som omföderskor har. Denna gången har jag inte varit lika orolig men oron finns där ändå,så är riktigt skönt. Snart dags att gå till jobbet. Hoppas det skall kunna gå bra trots går dagen. Mår ganska bra idag och fått i mig en tablett så hoppas de blir bättre. Så trött bara. Hoppas ni andra haft en bättre helg och att ni får en bra dag.
Okej kanske de inte är tabletternas fel. Men känns som jag ändå behöver Comp. Blir ju helt utslagen utav de vanliga. Bra på kvällen och natten men inte under dagarna. Känner mig okej ändå idag trots allt. Men hade gärna varit hemma och vilat och tagit igen mig idag också men men. De är som det är. Får försöka vila sedan och hoppas att det känns ännu bättre imorgon,som vanligt igen.
Fina magar ni alla har! här är min från idag v18+5, tredje barnet.
Testar igen, hoppas den kommer åt rätt håll!
Grattis till lyckade RUL!
Idag ska jag och sambon till BM för att lyssna på hjärtat och jag är ganska orolig för att vi inte ska hitta det men jag hoppas de går bra. Har börjat känt bebisen tror jag små buffar och så. Även sambon kände i förrgår. Så mysigt. Och 11 dagar kvar till rul, längtar så.
Verkar va ett sånt härligt gäng här inne. Är glad att jag är med. Ta hand om er och ha en bra helg!
Jag har känt bebisen på utsidan ett par veckor nu men när nån annan ska känna så vill inte bebisen mer :-P tills igår. När jag nattade äldsta sonen på snart 4 år, så bökade bebisen runt och när jag la hans hand på magen så hann han känna! Åh, lyckan som lyste upp hans ögon... Det var oslagbart! <3
[quote=75967913][quote-nick]Syoss skrev 2015-11-06 13:27:56 följande:[/quote-nick]Har ni ett extrainsatt bm-besök? Annars har man ju inget mellan inskrivning och runt v25 i landstinget som vi båda hör till och v 25 brukar vara första gången de börjar lyssna på hjärtat. Hoppas bm hittar det, men det gör hon garanterat! Mysigt
Ja extra insatt för min oro. Men eftersom de bara är 16+6 så bestämde jag och sambon idag när vi va där att vi inte skulle lyssna för att vi va rädda att inte hitta. BM sa också att de är svårt i dessa veckor men från vecka 20 kan man höra. Så 11 dagar till rul. Men är 90 % säker på att jag känner bebisen nu så de känns bra. Sen har jag ett besök i vecka 20 också efter rul :)
Måste fråga er här inne. Igår så myste jag och mannen till det för första gången sen jag blev gravid. Efteråt så hade jag så sjukt ont i ryggen och höfterna/fogarna. Helt galet. Men tänkte väl det går över,nog bara kroppen som inte är van längre och för jag låg för länge på rygg. Men idag har jag fortfarande helt galet ont i höfterna och fogarna. Drar och illar som bara den och även i ryggen. Har ju haft att jag känt höfterna lite innan,om jag gått och jobbat men inte såhär. Har ju haft i ryggen och ner i ens skinkan innan men igår var extremt. Har iof jobbat mycket denna veckan och varit mycket. Glömt använda mitt foglossningsbälte vissa dagar med. Men är detta foglossning och är det någon mer som känner igen sig? Framförallt att de blivit så här efter att ni och er partner har myst?
Sen känner ni bebisen varje dag? Har ju känt bebisen ganska mycket mer och tydligt de senaste. Men sen någon dag inte lika tydligt,starkt eller ofta. Men känt små svaga buffar och ofta långt ner. Inte heller känt av biffarna under någon längre stund som innan,utan någon/några enstaka ibland? Men antar att de är för de är så pass tidigt och känna de än och att bebis kanske ligger och sparkar mot min rygg och även kanske därför jag har mer ont. Jag är i vecka 18+2 idag så. Jag vet inte. Vad tror ni och hur har ni andra det? Blir lite orolig och nojig :( Kan ju bero på att jag är nervös och så inför RUL imorgon,skall både bli skönt och roligt att få se bebis,men samtidigt så sjukt nervös och orolig idag :(